Kyseessä on 1935-mallinen Crescent Helracer 70, jota Suomessa myytiin nimellä “Malli Hellberg”. Kaikki osat ovat alkuperäisiä, tai aikakuden omia osia lukuunottamatta kelloa ja polkimia, jotka ovat jotain reproshittiä. Alkuperäistyyppisen kellon olen jo löytänyt ja se tulee paikalleen entisöinnin jälkeen. Alkuperäiset polkimet taas haluaisin ostaa!
Tällä pyörällä on kilpailtu Suomessa sekä maantiellä että velodromilla 1930- ja 1940-luvuilla. Kuskin sukunimi on ollut Vuorio. Yritän saada lisää tietoa aiheesta.
TS - 22:28, 4.9.2011 »
No onpa helvetin siisti ja hienoa työtä. Kuinka tehokkaasti noi hidastimet toimii?
Tehokkaasti? Mä käyttäisin ehkä jotain toista sanaa noiden jarrujen yhteydessä... Kyllähän ne nyt jarruttaa, mutta äkkitilanteita yrittää tosissaan välttää tolla ajaessa.
Voitko tehdä foorumille sellaisen palveluksen, että facepalmaat just nyt itteäsi oikein kovaa. Jos voit ottaa vauhtia eteisestä keittiöön, niin se auttaa.
Sen jälkeen otat selaimen kauniiseen käteen ja käyt ihan itse lisäämässä linkin sinne sun ihan itse tekemääsi “Kisapyöräklassikkojen parhaita paloja”-topicciin.