Crescent 316 Fashion Line paikkamaalaus

Komponenttikirppikseltä tarttui mukaan kivan näköinen Crescent 316 Fashion Line -runko, jota ruoste on päässyt syömään pystyputkesta sekä takahaarukasta. Kuvia täällä:

http://picasaweb.google.com/104870748075252672569/Crescent316FashionLine?authkey=Gv1sRgCP-t-eGNx8L3NA&feat=directlink

Onko kokemuksia, miten tuollaisen hapettuman voisi paikata siististi joutumatta maalaamaan koko pyörää uusiksi? Etupään vihreä ja punainen maalipinta ovat ihan hyvässä kunnossa, enkä haluaisi menettää alkuperäistä väritystä.

Ajattelin hioa pinnan hiekkapaperilla paljaalle metallille noin 10 sentin alueelta ruostekohdista ja niiden ympäriltä, ja spraymaalata vastaavalla valkoisella sävyllä, ja vetää päälle vielä metallilakan. Kuulostaako järkevältä? Toinen vaihtoehto olisi kai hiekkapuhalluttaa rungon valkoiset osat, ja vetää tilalle kokonaan uusi maali.

mä vetäsin uuden maalin,koska vaikka sattus käymään niin että jostain maailman kolosesta löytyis värikoodit ja sekotuttaisit sitten maalia koodien mukaan,niin silti uv-säteet sun muut on melko varmasti haalistanu rungon värityksen niin,että kalliiiden maalien kuivutta huomaisit niiden olevan selkeesti erilaisia verrattuna siihen orikinaaliin pintaan.

Tietäiskö joku onko tuossa rungossa ranskalaiset keskiökierteet? Mulle noiden kierteiden tutkaileminen ei kerro mitään, enkä viitsisi sokkona lähteä keskiötä ostamaan.

Luultavasti ranskikset, joo. Mutta mun vuotta vanhemmassa 316-rungossa on sveitsiläinen kierre, niin kyllä minä kuitenkin tarkistaisin ainakin mihin suuntaan toi kierre lähtee oikealla puolella (jos “oikeakätinen” niin on ranskis, jos on vasuri niin sveitsi. Britti tai italo ei ainakaan pitäisi olla).

Kokeile humbrol pienoismallimaalia, saa pienoismalliliikkeistä