oon ostamassa ensimmäistä sinkulaa/fixiä ja löysin tälläsen mielenkiintosen paketin: cooper T100 monza
onko kokemuksia tai esim hatusta heitettyjä arviota kyseisestä pyörästä?
oon tilaamassa sitä saksaan jossa tällä hetkellä asun ja täällä kyseiselle pyörälle ei oo myyjää joten joudun tilaamaan sokkona ja sen takia kyselen.
Sori en osaa tosta mallista sanoa, mutta Cycling Plus lehdessä oli ensitesti mallista Cooper T200 Championship 50http://www.cooperbikes.com/T200-singlespeedracingbike.html Kai siitä tykkäsivät ja itse hankkisin sen, koska miellyttää minun silmääni enemmmän. Harmi sinänsä, että kun Cooperin brändillä ja englantilaisuudella ratsastavat etteivät valmista runkoja englannissa. Toivottavasti joku osaa jeesata enemmän kun en tekniikasta tiedä mittään.
Eipä noita Coopereita Suomessakaan myydä eikä ilmeisesti kukaan (palstalla) ole sellaista tilannutkaan. Riippuu mitä nuo maksavat suhteessa muihin saman tyylisiin valmispyöriin (Charge, Fuji, jne.)
T200 on [mielipide] paremman näköinen: droppi, kierteellinen ohj.laakeri, offset-etuhaarukka [/mielipide], sen runko on parempi, samoin muutamat osat (esim. polkimet, vannekehät). Molemmissa Formulan hintaisekseen hyvä takanapa.
^^ En nyt tiedä onko n. £100 hintaero (Wigglellä) esim. Charge Plugin ja Cooper T100:n välillä perusteltu. Onhan Cooperissa Brooksin satula eikä tule toista usein vastaan ja Charge näyttää halvemmalta (mielipide), mutta silti. Suuria teknisiä ja laadullisia eroja ei nopeasti katsottuna näytä olevan. Mutta ihan miten tykkää, ei Cooper huono ole.
Tietty jos ajaa Minillä niin totta kai pyöränkin pitää olla Cooper : )
(pientä edittiä)
charge plugi oli tosiaan toinen vaihtoehto. ainaki ton freestylerin ajoasento tuntu tosi pystyltä ku sitä testasin… se varmaan paranis jos siihe vaihtais pidemmän stemmin ja suoremman tangon. tai sitte se racer.
t200 on kyllä paremman näkönen vaikken ehkä droppi tankoa meinannukkaa hankkia… mut on se aika palj kalliimpi myös.
mitä ootte mieltä esim tossa plug racerissä noista jarrukahvojen pakoista? onko se hankala käyttää jos ne on asennettu tohon stemmin juureen?
kustaav - 9:59, 17.8.2010 »
mitä ootte mieltä esim tossa plug racerissä noista jarrukahvojen pakoista? onko se hankala käyttää jos ne on asennettu tohon stemmin juureen?
Mun mielestä tollaset cyclocross jarrukahvat stemmin kiinnityskohdan vieressä toimivat hyvin. Yllättävän usein tulee ajeltua yläotteelta.
pitkän pohdinnan jälkeen tuli hankittua ensimmäinen fixi/sinkula, juurikin cooper t100 monza. wigglestä tilasin ja sain vielä viimeisen 57cm-koon, mitä kaupasta sillä hetkellä löytyi.
Kaverilla on yks Monza, ihan toiminut on. Formulan navat, Sturmeyn kammet, Alexin kehät, Brooksin penkki, toimivaa perusosaa ja siistin näköinen pyörä, kiva ajaa. Haarukanpäissä viel näppärät ketjunkiristysruuvit ja päät muutenkin nätit. Maalipinta vaan on paska, naarmuuntuu herkästi. Mut tuleepahan luonnetta.