Se ois raportin paikka, CMWC 2017 Montreal ja pre-event Toronto.
Lähdin reissuun pitkän kaavan mukaan koska pitkä viikonloppu Kanadassa tuntui hömöltä idealta ja koska me järjestämme ensi vuonna Riikan pre-eventin halusin nähdä miten homma toimii ns. worlds tasolla. Toronton eventin pääjärkkääjä oli Leah, joten kaikki toimi upeasti ja sain hyviä ideoita/ vinkkejä miten meidän kannattaa homma hoitaa. Torontossa missasin alkupään ohjelmaa koska saavuin vasta pe ip, mutta lukituskapa tuli tsekattua, hyvät ällärit ajettua ja scavenger hunt tyypattua. Yöpyminen oli melko eeppisessä squatissa Sent It Courierin naapurissa. Trash Pandas vs Everybody group ride lähti lauantai aamuna Torontosta. 5 päivää, 155km - 125km - 132km - 90km - 153km. Maantien laitaa, gravelia, polkua, kaikkea löytyi.
Send It takapihalla
Vedettiin harhaan ja oikea tie olisi jatkunut kanavan toisella puolella, Lucas koitti uida yli, ei onnistunut
Polkuu
Gravelii
Maantietä, yli 10km pitkä suora, ei korkeuseroa, kiinteävälitteinen ei paras väline tähän maastoon…
http://i.imgur.com/snA9JXS.jpg
Kelvei ja huipputyyppeja!
http://i.imgur.com/RWc26NI.jpg
Järvi koko ajan oikealla puolella, jos ei näin olet eksynyt 
Ajo meni hyvin, välillä fiilisteltiin ja välillä VEDETTIIN, meillä oli 4 tyypin jengi joilla kaikilla oli 47/18 välitys ja aika paljon ajettiin sillä porukalla. Välillä messissä enemmän jengiä ja välillä vähemmän. Oliskohan ollut kolmas päivä, kun reitillä oli pitkää nousua ja laskua, kun polvi vähän vihoitteli. Runkolaukku ja kaksi juomapulloa niin jalkoja ei saanut oikein mihinkään. Kruunulle ei viitsinyt nostaa koska pääosin tiet olivat melko surkeassa kunnossa. Toka vikana iltana kurkku alkoi tuntua karhealta, vaikka reissussa ei satanut paljon aamut olivat kosteita ja kamat siten myös. Keskiviikko oli lyhyt päivä 90km, tarkoitettu lepopäiväksi, mutta osa jengistä halusi vetää time trial tyyliin. Itse koitin ajella suht rauhassa koska pelkäsin flunssaa (loppujen lopuksi oltiin ekana Romanin kanssa mestoilla). Nopein jengi koki haaverin, kun tietyön takia reitti oli paikoin soralla ja toiseksi viimeinen tyyppi oli kääntynyt katsomaan mihin vika jäi, eturengas edessä ajavan takarenkaasen ja tontiin, solari murtui. Koko ajon saldo oli kolme solaria ja yksi käsi, aika paha… Vikana yönä heräsin kunnon flunssaan ja kuumeeseen. Yön tuskissa pelkäsin missaavani viimeisen ajopäivän ja saapumisen Montrealiin. Aamiaisen jälkeen päätin lähteä kokeilemaan, vähän selviämistaistelua ja hikoilua, mutta onnistui. Fiilis melko huippu, kun ajettiin kaupunkiin
Pienten kiertoajeluiden kautta virallinen saldo 666km/ 5 päivää.
Sitten ne kapat, olin varma etten pysty ajamaan mitään flunssalta. Perjantai lepoa ja Lauantai aamuna snadisti parempi olo, jos kävis chillailemassa radan niin tulis edes nähtyä mestat. Kaikki olivat saaneet lähtöajan jossa piti olla 15min sisään, mä olin viimeisessä ryhmässä 15:15. Olin roudannut mukaan gp400 25c renkaat ja tarkoitus oli vaihtaa välitys 47/17, jätin molemmat vaihdot tekemättä koska ajattelin ajella fiilistellen. Päivän aikana aikoja alkoi tulla, alle 30min niin finaali olisi melko varma. Jojo vetäisi haamuajan 21min. Oma aika tuli, manifesti käteen ja samassa kun hyppäsin satulaan joku naksahti päässä (liecci) ja lähdin VETÄÄN!! Olin laittanut kelloon lähtöajan ja huomasin, että nyt tulee Jojon aika ja mulla yksi checkpoint ajamatta, not bad. HQ:lle ja 25min ja osia päälle. Keuhkot huusi armoa, mutta tiesin, että nyt meni aika hyvin, yöllä tulokset julki ja oman karsintaryhmän 1. yhteensä kolme karsintaryhmää ja 6. nopein aika koko jengistä. Sen verran voi paukutella henkseleitä, että taakse jäi omassa ryhmässä ECMC 2017 voittaja Josef, Chas, Jacob (viime vuoden CMWC 2.)…
http://i.imgur.com/XviiCWN.png
Finaali oli huippu, koko jengi ajoi 3,5 tuntia. Koko ajan perusmanifestia, joka tasatunti tuli rush manifesti jossa 15min ja 30min keikkoja. Nuo keikat lähtivät juoksemaan tasalta, eli esim 12:15 tai 12:30 piti olla pikat ajettuna. Tämän lisäksi oli ns double dip eli yhdelle checkpointille ilmestyi “kapan ulkopuolinen” joka tarjosi erikoiskeikkoja rush manifestia vastaan. Eli anna rush manifesti ja aja keikat, vaihto takaisin 12:45 tai menetät rush manifestin ja siinä ajetut keikat. Ja tämä härdelli joka tasatunti. Lisäksi 14:40, kisa päättyi 15:00, Night Shift jossa piti hakea leima joka check pointilta, hyvää hulinaa. Lisäjännityksen toi, että aikakeikkojen kanssa oli turvassa jos tiskillä, jos toisena jonossa kun aika menee umpeen keikka palaa ja sakkoa tulee.
Oma ajo sai pahimman mahdollisen alun, kun juuri ennen ekaa rush manifestia metallinen kilahdus ja rengas posahti tyhjäksi. Metallinpala repäisi ulkokumin ja aiheutti vielä toisen flätin, kun en tajunnut laittaa mitään reiän alle…Jengin upeasta hengestä kertoo se, että ensin Chas ajaa ohi ja kysyy tarviinko jeesiä ja heti perään Jojo joka kysyy onko mulla kaikki tarvittava pyörän korjaukseen. Hetki tämän jälkeen jarru hajoaa ja ajan lopun kapan jarruttomana. Ehkä tästä tuli joku rentous koska lopputuloksissa 41. joka on aika jees, ajatellen noita kalusto ongelmia. Koko kapan ajan oli huippua vetää, upea mesta ja huippu manifestit, parasta!!!
http://i.imgur.com/szGe2d5.jpg
Ja tää kuva on kapan loppupuolelta, vieläkin hymy naamalla, sen verran siistiä hommaa 
Jojo ja Cecile uusivat mestaruudet viime vuodelta ja ruotsin Siri 3. COWA!!!