Cinelli Bootleg Mystic Rats

Cinelli Bootleg
Onko tämä minkalainen pyörä? Enemmän fillareista tietävät kertokaa.

varmaan parempi kuin keskivertovalmisfiksit mutta hinta-laatu suhteesta en tiiä… velosportin hinta 960e

penkki näyttää aikas karulta. varmaan ihan jees paketti muuten.

ihmetyttää snadisti toi satula, no kai se riittää jos ajaa punavuorta ympäri tms.

Vastaus kysymykseen on ‘kallis pyörä’ mutta itse asiassa toi on ihan kiinnostava:
→ juomapullonpidikereikiä ja takajarrukaapelinvientejä lukuunottamatta runko näyttää aika lailla samalta kuin Cinelli Vigorelli.

EDIT: L/54-kokoisen geot:

Mystic Rats: 540 500 545 536 150 73 74,5 35 392 582 966 58 366 40
Vigorelli: 540 500 545 537 150 73 74,5 35 392 582 966 58 366 40,0

Ei siis mikään ihan paska. Ja jarrutkin olisi valmiina. Flip-Flop navalla jne. Kattelin vaan kun briteistä sais tämänhetkisellä kurssilla postikuluineen reippaalla 750€.

Ok, runkomateriaali ei taida olla täsmälleen samaa mutta palpa kuin palpa… :wink:

Mutta joo, etenkään tolla britti-hinnalla toi ei vaikuta ollenkaan pahalta.

Nojoo, mitä mä olen tuota nähnyt, niin onhan se ihan näppärä. Menee samaan kastiin kuin Capo. Kiekot ja kammet vaihtoon, niin sitten siinä olis jo fillaria.

Mutta siis, ei se runko ole lähelläkään vigorellia, vaikka vastaavalla tavalla ne slouppaavatkin :smiley:

ainiin, piti lisätä: myllyssä tuollainen pyörii.

jussi, näinköhän tuo kuitenkaan on samaa kaljatölkkiputkea…? eikö noi putkien ohentelut ja ohennetuista rakentaminen kuitenkin tule vähän kalliimmaksi, joten jos runkoa on kuitenkin muutettu (pullotelinekiinnikkeillä ja muilla) niin oisko samantien tehty halvemmasta putkesta.

Mut on toi 750e:n hintaan kyllä ihan edukas ja hienohan tuo on. Huolimatta nimestä…

edit: hiiiidaaaaaaaas.

konkeli - 8:30, 26.5.2009 » Mutta siis, ei se runko ole lähelläkään vigorellia, vaikka vastaavalla tavalla ne slouppaavatkin :D.
Mutta kuin ei ole sama jos/kun geometria on (yhtä milliä vaille) sama? Vigorelli on epäilemättä kalliimpaa/parempaa materiaalia mutta onko toi runko jotenkin muuten erimallinen, erilaiset profiilit putkissa tms.? Mä en ole Mystic Ratsia (***tu mikä nimi...) koskaa nähnyt luonnossa.

Putkien materiaali voi hyvinkin olla samaa joissain putkissa, mut noi pullotelineet sun muut taitaa vaatia paksumpaa kamaa alle. Suurimpana erona mystisessä rotassa (samaa mieltä nimestä baitevei, mut se ei oo edes pahimmasta päästä TJEU “Hoy hoy! Rats”) putket on simppelimpää profiilia (lue: pyöreitä). Vigorellissa ei ole yhtään “tavallista” rööriä, vaan kaikki on jotain spessua profiilia.

Huomioin tässä, että bootleggin saumat on viimeistellymmän näköiset. Samaten etuhaarukka näyttäis olevan samaa kamaa, kuten se jumalanhylkäämä laakerikin.

Parempi kuva

Editoidaan nyt sekin vielä, että vigon tolppa on 31,6 ja rotassa 27,2. Pyörien geometria voi olla hyvin lähellä samaa, ellei jopa täysin sama. Siltä pohjalta se voi ollakin ihan törkeän hauska ajettava.

Minä olen jostakin saanut päähäni, että mystic rats olisi samalla geometrialla, kuin vigorelli, mutta eri alumiinia ja pyöreillä putkilla. Vigorellin putkia on muistaakseni vähän rutisteltu sieltä täältä.

edit: hehh. hidas.

Mitkähän kiekot tuossa on? Noin niinku päältä katsoen vaikuttaisi siltä, että tuossa ei esim Langsteriin verrattuna ole käytännössä mitään merkittävää eroa.

Hauska nimi. Tulee mieleen jomman kumman hampurilaisketjun myyttinen rotta kanapurilainen.

asb - 10:06, 26.5.2009 » Mitkähän kiekot tuossa on? Noin niinku päältä katsoen vaikuttaisi siltä, että tuossa ei esim Langsteriin verrattuna ole käytännössä mitään merkittävää eroa.
Alexrace 28, eli sama mitä Langsterissakin. Rahastuksen makua. Jengi menee sekaisin vain siksi että se on Cinelli ja vähän niikuin vigorelli :)

Mut on toi hemmetin hyvän värinen.

No hei, kyllä mä olisin valmis maksamaan vähän enemmän tosta Cinellistä kuin jostain Langsterista.

Vigorellin geometrian ohella pelkästään noiden palikoiden jälleenmyyntiarvo on huomattavasti parempi (Cinellin Pista stonga ja stemmi, ja Unicantor satula yms.) kuin jonkun muun vastaavan ja Formulan navat on myös ihan jees. Sitäpaitsi mattamusta runko on IMHO siisti. Jarrukaapeliviennit on tietty ikävät kuten myös Suginon RD-kammet mutta muuten toi kyllä toimis.

jussi - 12:22, 26.5.2009 » No hei, kyllä mä olisin valmis maksamaan vähän enemmän tosta Cinellistä kuin jostain Langsterista.
Hei, zeikok ehti jo kertoa mille kohderyhmälle toi on. Ei tarvi toisella. :)

http://www.cinelli.it/prodotti/biciclette/prodotto/img_pista.jpg
Supercorsa pista
Jos ei välttämättä halua alua, niin eikö tuo olisi asiallisempi Cinelli? Kyseessä on tietty vain runko, ja onhan tuo tietysti “hieman” kalliimpi.

Edit. Eiköhän tuota ole jo aika moni kuolannut, kunhan postasin

Tosiaan, “hieman” kalliimpi. Velosportista saa melkein kaks vigorellin runkoa tuon rungon hinnalla.

zeikok - 12:54, 26.5.2009 » . Rahastuksen makua. Jengi menee sekaisin vain siksi että se on Cinelli ja vähän niikuin vigorelli :)
jussi - 12:54, 26.5.2009 » No hei, kyllä mä olisin valmis maksamaan vähän enemmän tosta Cinellistä kuin jostain Langsterista. Vigorellin geometrian ohella pelkästään noiden palikoiden jälleenmyyntiarvo on huomattavasti parempi (Cinellin Pista stonga ja stemmi, ja Unicantor satula yms.) kuin jonkun muun vastaavan ja Formulan navat on myös ihan jees. Sitäpaitsi mattamusta runko on IMHO siisti. Jarrukaapeliviennit on tietty ikävät kuten myös Suginon RD-kammet mutta muuten toi kyllä toimis.
Jep jep :). Brändi se on mikä ratkaisee.