Tällainen “Lataustöpseliraaseri” tuli eilen meidän huusholliin. Kivan tuntuinen pelihän tuo on vaikka en ole vielä hirveesti ehtinyt testaamaan. Ja omasta mielestäni hyvän näköinen.
Eka havaintoni oli kuitenkin pieni epäilys ajoasennon mukavuudesta. Pyörä on kokoa L ja tuntuu kuitenkin lyhyeltä, tai ainakin lyhyemmältä kuin mihin on tottunut. (HUOM: ensimmäinen sinkula/fixi tyyppinen filo sitten kolmipyörän) Tällainen “rata”-geometria kuuluu vissiin olla lyhyt mutta kun ajatuksena oli mahdollisesti vetää myös mantielenkkiä k.o pelillä ihan nykyisen maantiemodatun CC:n vastapainoksi. Talvella tuon on tarkoitus toimia myös kuntopyöränä rullilla.
Pitäisköhän siihen kuitenkin työntää bullhornit? Voisivat tuoda totuttua pituutta ajoasentoon.
Jos maantielenkkiä olis tarkoitus vetää, niin joku pikkasen järkevämpi maantiestonga ja kunnolliset jarrukahvat varmaan tarjoais mukavasti lisää otevariaatioita.
Mikä ettei, maantiestonga olisi varmaan paras mutta toisaalta PITKÄT lenkit varmaan menisi vaihteellisella mutta jos tällä jaksais vetää lyhyemmät vedot 30 - 50 km. Maantiestonga ehkä vähän rumentaa pyörää…
Mutta sietää ajatella ehdotustasi, ei huono. Nykyisellään tuossa 2 otetta…
Edit: eikä sitä kyllä rullillakaan aja pitkään ilman otevariaatioita.
Ei oo sama. 25,4mm = 1 tuuma, maastopyörän tangon ja joidenkin ratatankojen paksuus. Maantietanko taas on 26mm. Joudut siis vaihtamaan kannattimen myös.
Chargen Plugit nimenomaan on lyhyitä ja korkeita, sitä näissä pitää aina painottaa jos joku moista kyselee (en puhuisi tän pyörän osalta mistään ratageometriasta). Omaani vaihdoin alkuperäisen tangon tilalle heti uutena riserin ja maantielenkkejäkin on tullu jokunen ajettua. Pisin taitaa olla vähän yli 150km, mut satkun lenkkejä on menty jokunen kolmenkympin keskarilla, vaikka ajoasento omassa onkin mallia kaupunki/maasto/poolo/kalja.
Kuinkas korkeella/matalalla noissa on keskiö? Ja miksei kukaan tee mukavuusorientoitunutta rata-/yleispyörää sunnuntairatapyöräilijöille, eli maantiekulmat, lyhyt vaakaputki mutta korkee keskiö. Sellasen mä haluisin.
Keskiöstä en tiedä. Eikä tuon mun avauksen pitänyt olla mikään itkuvirsi. Tyytyväinen olen pyörään, siinä oli vaan muutama ajatus ajoasennosta. Eikä se loppujen lopuksi ole kuin n 1cm lyhyempi kuin mun CC. Olin hyvin tietoinen sen korkeudesta suhteessa pituuteen. Tästä syystä otinkin L kokoisena vaikka olisin voinut valita myös M:än. Pituutta on 183 mutta jalka 90 cm ja kädetkin pitkät. Eli koko mulle ihan nappiin.
Ainoa “marmatus” liittyykin loppujen lopuksi stongaan ja sen tuomaan ajoasentoon ja nyt arvon laitanko bullhornit tai maantiestongan. Bullhorneista olen aina tykännyt, ulkonäöllisesti, mutta maantiestongalla on kyllä hyvä ajaa lenkkiä. Halvemmalla pääsee kun tuohon vaan tyrkkää Bullikset niin ei tarvi kuin vaihtaa itse stonga. Voihan sitä myöhemmin muuttaa mielensä.
Ja sitäpaitsi nuo nykyiset on PALJON kauniimat kuin Tukiaisen tissit.
Center of the I do not know. And that my opening have been no laments. I am satisfied with the wheel, but there was some thought the driving position. And it’s ultimately not as n 1cm shorter than my CC. I was very aware of the height in relation to its length. For this reason, otinkin L size, although I could also choose M: än. Length is 183 feet but 90 cm long and kädetkin. So, the whole me just perfect.
The only “marmatus” is related to stongaan and ultimately bring its operating position and now the value of laitanko bullhornit or who knows the country of Tonga. Bull Horne from, I have always liked, exterior to, but maantiestongalla is good to drive the loop. Lower the price at that, but when tyrkkää Bullikset so do not need to change themselves stonga. Oh, that later changed their minds.
And besides, those present are MUCH more beautiful than Tukiainen tits.
tya - 10:04, 2.9.2010 »
Kuinkas korkeella/matalalla noissa on keskiö? Ja miksei kukaan tee mukavuusorientoitunutta rata-/yleispyörää sunnuntairatapyöräilijöille, eli maantiekulmat, lyhyt vaakaputki mutta korkee keskiö. Sellasen mä haluisin.
Eiks nää oo just sellasia. Ja tais ne muuttaa sen Bianchin Pistan geonkin tohon suuntaan?
Toi chargen stemmi on tuottanut mulle ainakin päänvaivaa.
Itselläni siis bullhorn plugissa, saa nähdä lähteekö vaihtoon stemmeineen. Laitoin ittekin spacereilla eilen kohotusta ryntäisiin ja auttoi hieman(kiitos keskariavun avuttomalle).
Heitin tänään stemmin ylös alas, kattotaan miten ajoasento muuttuu.
^^ Jarrut toimisi vähän smuutimmin jos vetäisit vaijerit toisinpäin (= etujarru vas. kahvaan). Vähemmän mutkaa eli kitkaa.
Muuten hieno pyörä, Charget on viehättäny aina.
Yes, on vaihtumassa juuri noinpäin nuo jarrut. Ihan kuten muissakin fillareissani. muuten voi tulla ylläreitä jos luulee jarruttavansa väärällä renkaalla. En vain vielä ole saanut aikaiseksi.