Bullitt-topic

OT itsekin miettinyt Omniumia (wifi miniä) työsuhdepyöräksi ja maahantuojaakin selvittelin viime viikolla. Manfred Bikes Porvoossa. Täytyy laittaa kyselyä sinne.

Meiltä olisi vapautumassa myyntiin bullitin og hytti ja penkki (jahka jaksan ruuvata rojut irti). Sijainti Turku eli Kaarina. Yv tavoittanee. Meni jo :slight_smile:

Kyllähän Bullitt on kevyeen ollut paras(lue hyödyllisin) pyöräni ikinä. Toki asiaan vaikuttaa että lapsia on pitänyt kuskata vuosia minne milloinkin. 7 vuotta nyt ollut ajossa ja lasten paino alkaa olemaan sitä luokkaa(yhteensä noin 60kg) että ei jaksa kyllä kolme päällä kummosia matkoja ajella eikä onneksi tarvitsekaan. Sähköjä en ole kaivannut, mutta kuten sanottu, niin matkat lyhyitä.

Häiritsee omniumissa se, ettei eturengasta näe jos on lastia. Ehkä siihen tottuis. Tykkään tähdätä bullitilla eturenkaan sopiviin sohjo/jääuriin. Muutenkin on kiva kun on kunnon muurauslaatikko edessä, sinne on niin huoletonta heittää tavaraa ja vaan ajaa. Sähköihin on lupa jos päivämatkat ylittää 20km, reiteillä on mäkiä ja lastia on yli 20kg. Bullitilla ei jaksa keulia, siitä iso miinus.

No juu. Omppu 20, Bullit 24 ja Hagen 27.

Mun omppu kompliittina tais olla jonkun 18,5 kg. Eikä oo kyl mitenkään kevennelty vaan ihan max thicc kumit ja terässtonga yms.

3 Likes

No on sitten aika jees! Light & Supple.

Jottei jäis väärä kuva palstalle niin ihan hyvä pyörä on bullitt ilman sähköjäkin.

1 Like

Just ajoin sähköttömällä Bullittilla 30 km:n Pyhäjärvi-reitin noin 25-kiloinen lapsi kyydissä. Menihän se mutta en tiiä voinko suositella. Ilman sähköjäkin kyllä pärjää mutta veikkaisin että mitä enemmän tulee ajettua niin sitä mukavampi ne sähköt on olla.

Pari kertaa on tullut testattua luomubullittia, kevyesti kyllä rullasi. Vaikea sanoa kuinka paljon keskiömoottori jarruttaa off-asennolla. Kyllä sillä rauhallista 20km/h matkavauhtia ajelee. Toki edelleen alla marathonit, mitkä eivät liene paras valinta rullaavuuden kannalta. Yhteen väliin harkitsin sähkötöntä kakkosbulsua. Muutenkin ois hauska testata molempia versioita peräkkäin.

Täällä akuutein jälkikasvun kuskaus alkaa väistyä, vanhempi ajelee enimmäkseen omalla pyörällä. Nuorempi nauttinee bulsun kyydistä vielä kolme vuotta. Keväällä meni 10tkm rikki, edelleen reilun 3tkm vuosivauhtia mennään. Cargokapasiteetin kasvatusta oon miettinyt, Canopy liian pieni molemmille junioreille, nyt ollaan ajeltu penkki+pohjalevy+canopyn reunaraudat kombolla, mutta joku 60cm leveä filmivanerilaatikko kiinnostelee.

Tarjoiluehdotus

Mulla on tuommoinen 90 l palju Puuilosta, oli ajatus että olisin tehnyt lyhyemmälle sivulle reiät ja laittanut LvH alkuperäisen penkin sinne, mutta pohjan leveys ei ihan riittänytkään. Lisäksi kyseinen palju tuoksuu erittäin voimakkaalle, mitä ei kaupassa huomannut

Oma gripline ei tuoksu miltään. Kätevä kiinnittää kamaa poraamalla reikiä ja vetämällä nippareilla kiinni. Mulla on kuskin puoleisella sivulla iso ja pieni miltecin laukku kiinni näin. Oma loota on kiinni pyörässä nippareilla. Pohjaan vedelle reikiä. Pitäis vielä joku kuomu kehittää talveksi, lumi jää ikävästi pyörimään.

Kävin penkomassa paljun varastosta, hajut näköjään vuodessa hälvenneet. Tästä innostuneena asentelut kuormaliinalla ja ihan hyvältä vaikuttaa. Pitää vielä miettiä miten saan turvavyön kiinni. Ehkä takaosaan reikä ja siitä runkoon? Mulla on tuossa honeycomb pohjalla. 5v asiakas vaikutti tässä vaiheessa tyytyväiseltä. Ja tosiaan, joku lumisuoja vois olla tarpeen.

Bullitt

Vähän joutuu alkaa sähkölaskuihin varautumaan niin vastentahtoisesti voisi olla Bullitt tulossa myyntiin. Mikä voisi olla käypä arvo? Ei hajuakaan markkinoista.

Löytyy thomsonia, xt:tä, hopen jarruja… Enven kuitukiekkokin odottaisi varmaan kasattuna liikkeessä koska miksipä ei?

Ainakin jos se ei sijaitse Kokkolassa. No siitä saa parilla tontulla hakia.

1 Like

Hyvä myyjä tuo oven eteen – kun aikoinaan ostin mun (nyt jo ex-)Bullitin, niin se tuotiin Pieksamäeltä (tai jotain sinnepäin) Helsinkiin, jopa ennen kuin olin maksanut mitään - vaan osoittanut kiinnostusta.

Löytyisikö vinkkejä Bulsun vuosihuoltoon? Kevyttä naksumista kuuluu polkemisen tahtiin satulasta ajaessa, sekä moottori on/off. Pääepäiltynä satulankiskot, hissitolppa tai itse clamp. Kiristelin nämä viime viikolla ja luulin äänen kadonneen, mutta nyt kuuluu taas. Ihmettelin asiaa parkissa ja ohjausmekanismistakin saa vastaavan äänen aikaiseksi. Mietin että pitäisikö koko mekanismi purkaa ja rasvata. Onko porukka tätä kuinka tiheään tehnyt?

Edit. Kyllähän se oli taas KS dropperin yksipulttinen saddle clamp mikä natisi. Vaihdoin testiksi jäykän tolpan ja og-satulan, jolloin natina katosi.

Gripline viritykseen ollaan oltu suhteellisen tyytyväisiä, mutta on herännyt ajatus, että onko honeycomb siellä alla ihan turha. Sen poistamalla saisi lisää lastauskorkeutta ja painopistettä alas. Toisaalta taas katellut, että muoviboksi on tilankäytöltään heikompi kuin laitojen myötäinen DIY vaneriboksi, tai jopa alkuperäinen side panel kit, kumpaakaan itselläni ei ole koskaan ollut…

Oisko kellää lainata bullittia helsingissä lauantaina?

Olin aatellut viritellä valot ja lähtee karnevalisoimaan, mut jos on jotain vähä akuutimpaa niin saapi kyllä.