Brevetit 2014

Mika K - 10:05, 11.2.2014 » ^Tuommoiset tapahtumat on kyllä hienoja. Itse harkitsin tuonne Pelagon Populaireen tuloa ihan täältä Oulusta asti. Hmm, saiskohan tänne pohjoiseen järkättyä kesällä oman pieimuotoisen vastaavan.. :)
Liity synttärehin suuntaavaan miesjunaan, sillä kausi alkuun.

Saako noita matkoja ajaa sportive-tapahtumissa vai estääkö dräftäys kielto ja rastit?

ei kai kukaan tule pysäyttämään kesken kaiken jos tuolla ajelee

Jos haluaa ihan oikean Audax Club Parisienin siunauksen brevetilleen, ei sitä sais ajaa muun tapahtuman tai kilvan yhteydessä.
Dräftäyskielto? Ei tää mitään aika-ajoa/thriatlonia ole.

Virallisissa audax-hommissa ei sovi peesata mopoja eikä autoja eikä ulkopuolisia pyöräilijöitä. Mutta muuten saa ja kannattaa peesata mielin määrin. Mitä isompi porukka, sitä helpompaa. Tämä on loogista ja kaunista: Ideana on haastaa toimintakyky pyöräilijänä, ja se toimintakyky on lähes poikkeuksetta isolla porukalla parempi.

Okei, thanks. Yritin selvitellä saisko Vätternissä suoritettua ton 300km. Lueskelin jotain ruotsalaista sivustoa ja luetun ymmärtäminen ei tainnut mennä ihan nappiin. Valmistautuessa vois kuitenkin ajaa kertaalleen 200km alkukesästä. 400km ja muut isojen poikien lenkit jääköön suosiolla seuraavalle kesälle.

19.4. Bembölestä 200km.

Aion todellakin olla paikalla. Hullu pitkänmatkanpyöräilykesä2014.

Ajattelin lauantaina ajaa itekseni kolmesatasen, ihan kortin kanssa. Lähtee tääkin touhu niinku käyntiin taas.

Tuommosia kivoja pikkuteitä, vähän soraakin. Mulla on muutama ylimääräinenkin brevetkortti, kertokaa jos kiinnostaa lähteä mukaan.

Lauantai menee töissä, pääsiäisen 200km kiinnostaa. Ajatettelin kuitenkin huomauttaa, että jos aloittaisit ton kolmehunttisesi Kampin /Länärin kautta, niin reitin kuvaaja muistuttaisi lohikäärmettä, minkä pitäisi IMO olla se olennaisin kriteeri reittiä valitessa.

Jos vaan maltat pysäyttää ja ottaa kuvia tuolta Lohjan ja Tammisaaren takaa niin olis kiinnostavaa nähdä kuvaraportaasia maisemista siellä suunnalla.

on se onse, huh

^^^Eittämättä keskeinen pointti, mutta tähtäimessä on ikääntyneen kuovin siluetti.

Kunnollista kameraa ei ole, mutta enköhän mä lumialla jotain räpsi. Kivat maisemat tuola on, vehreitä lehtipuita (tai olis jos olis kesä) ja nätisti kumpuilevaa.

Mukavasti meni tuo, aurinko paistoi ja pyörä kulki yllättävän kevyesti vielä loppumatkastakin.

Tossa paskoja kännyräpsyjä. Hienoja paikkoja, mutta useimmat jätän ikuistamatta kun unohdun ihalilemaan, kunnes olen jo ajanut ohi.

Hienoja maisemia ja mahtava keli. En tajunnutkaan et osa noista teistä on soraa. Noissa kuvissa näytti kyllä ihan hyvältä ajaa toi pinta, mut 300k on silti paljon.

Aika hyvässä kunnossa ne soratiet oli, paikoitellen uskomattoman sileetä, mutta olihan siinä jonkun verran reikiä vaisteltävänä, keväisen märkää tahmeanupottavaa ja jäätä yksi muutaman metrin läntti.

blend - 16:13, 3.4.2014 » Jos vaan maltat pysäyttää ja ottaa kuvia tuolta Lohjan ja Tammisaaren takaa niin olis kiinnostavaa nähdä kuvaraportaasia maisemista siellä suunnalla.
OT: Ajan tällä suunnalla suurimman osan lenkeistäni. Tenhola-Prästkulla-Öby ja Tammisaaren kaakkoispuolelta vanha rannikkotie yms. pikkupätkät. Just tollasta tahmeeta toffeeta, mutta osittain ehtinyt kovettua jos kuukauden takaiseen vertaa. Lokarit kannattaa olla vaikka asvaltti ois rutikuivaa; se kura tekee voimansiirrosta selvää.

Kova lenkki itsarilla! Monta tuttua paikkaa kuvissa.

Mua kiinnostaisi ajaa brevettejä nimenomaan yhdellä vaihteella. Olisko joku muu kiinnostunut völjyyn? En ole itse ajanut brevettejä, mutta siihen liittyvä ajamisen filosofia kiinnostaa. Myös ilman brevetkorttia ajettavat pitkät maantielenkit kiinnostavat. Ajelin TdH:n viime syksynä omalla Colnago-sinkulalla ja tykkäsin kovasti. Muutkin viimekesän pitkät (100km) ajot ajelin pelkästään sinkulalla. 19.4 ajettavaan en pääse. Ajelen Espoosta.

Kaikki brevetit voi ajaa ilman vaihteita, ja on niitä kyllä ajettukin. Kukaan ei ole estänyt.

Brevettiseuraa tosin löytää parhaiten brevettipiireistä. Randonneurs.fi ja fillarifoorumin brevettitopic.

Paitsi itsaria voi tietty peesailla, jos se haluaa seuraa.

Juu, mukaan vaan. Tai täälä tai vaikka maantievaihdepyöräilykerhoketjussa voi huudella seuraa kun itse päättää lähteä ja mä ainakin saatan ilmaantua paikalle.

Eiköhän näitä täälä tule huudeltua, ite ainakin aion ajaa jotain koko päivän kestäviä juttuja pitkin kesää ja esim toi kuussatanen olis tarkotus ajaa jne. Ja sinkilällä tosiaan mäkin.

Tulevana lauantaina ei koko päivää ehdi kun illalla on muuta, mutta vielä vähän puntaroin että ajaisko päivällä maastossa vai jonkun satasen maantiellä…

Niin ja hei, tonne pääsiäisen kakshunttiselle olis näemmä tosiaan toivottavaa ilmoittautua etukäteen, 17.4. mennessä, http://www.randonneurs.fi/ai1ec_event/espoo-200km/?instance_id=133