Botniapyöräily

Botniapyöräily mainittiin toisessa langassa ja saatanpa hyvinkin olla itse menossa, joten ehkäpä sekin ansaitsee oman lankansa.

"[i]TERVETULOA MUKAAN BOTNIAPYÖRÄILYYN 31.7.2010

Botniapyöräily on yksi Suomen suurimmista pyöräilytapahtumista, josta kiitos kuuluu 1300 reippaalle pyöräilijälIe, jotka menestyksekkäästi ottivat osaa viime vuoden tapahtumaan.

Molemmat reitit, 106 tai 67 km, tarjoavat maistiaisia Pohjanmaan kauniista ja vaihtelevasta luonnosta. Voit nauttia laajoista viljapelloista, meren kuohusta ja Kyrönjoen kauniista rannoista. Monien mielestä Botniapyöräily onkin yksi maamme luonnonkauneimmista pyöräilytapahtumista.[/i]"

Toissavuonna olin mukana. Järjestelyt oli ihan onnistuneet: opastukset hyvät, lähtö/maalialueen järjestelyt kohtuullisen sujuvia ja kasvisruokaakin tarjolla maalissa. Taukopaikat jäi testaamatta.

Kun aikataulut näyttäis natsaavan, oon lähinnä arponut enää, että lähenkö urheilemaan vaihteilla vai fiilistelemään vaihteitta. Taidan kallistua kiinteään.

Lisäksi tonne on siis lähdössä ilmeisesti Henkka ja Mrvelo(?).

Muita tulossa?

Kyllä mä lähden fiilistelemään vaihteilla retrohengessä. Ja pidemmälle matkalle on ilmoittauduttu.

Tavoitteena olisi osallistua. Ennen ilmoittautumista pitää katsoa kuinka tuo vaimo paisuu tässä kesän aikana ja onko paukahtaminen lähellä eli uskaltaako sinne saakka lähteä… :wink: Jos pääsen matkaan, niin pidemmälle matkalle kasarikilpurilla.

Tuplat?

Hyvä hyvä. Pidemmälle matkalle luonnollisesti. Se lähtö tapahtuu ilmeisesti tänäkin vuonna jotenkin porrastetusti ryhmissä. Niitä saa käsittääkseni aika hyvin sovittua, jos haluaa tuttujen kanssa samaan lähtöön, vaikka muuten menevätkin ilmoittautumisjärjestyksessä tjsp… ja ne ryhmät on kyllä isoja… jos sinne vaikka jonkinlaisen muotipyöräjunan saisi.

Jos nyt kävisi niin, että joku Helsingistä päättää lähteä tänne kauas pohjoiseen taistelemaan susien ja karhujen kanssa, niin voin varmaankin järjestää pakukyydin muutamalle pyörälle Punavuoresta Vaasaan siinä perjantaina. Ihmisiä kyseiseen ajoneuvoon ei enää mahdu. Vaasasta Vöyrille pitäisi sitten varmaankin polkea. Eihän se oo ku vajaa 50km suuntaansa… ja voin kyllä lähteä oppaaksi tolle välille.

Joo, hyvä kun muistutit, pitääpä ilmoittautua. Ja pitkä matka tottahan toki. Muotiasun valinta vielä edessä, viiksetkin ehtisi kasvattaa?

Jep, ja minkä väriset renkaat ja mitkä pinnakortit?

Kyselin mahdollisuutta vaikuttaa ryhmäjakoon ja vastaus oli seuraavanlainen:
“Viimeinen mahdollisuus vaikuttaamaan ryhmään on 27.7.2010. Mieluumin voitte
ilmoittaa heti. Emme voi luvata että vaihto onnistuu viime viikolla.”

Ryhmät jaetaan vasta 28.7., joten tässä vaiheessa siis esitetään toivomuksia joiden mukaan nuo sitten voidaan jakaa.

Toivotaan, että päästään aloittamaan kuntoajo jo Elite-kuskien kanssa?

Ja Yksivaihde-tarroja liimaillaan sitten lähdössä hiilarirunkoihin.

Mä taidan tilata valkoiset kumit kisaa varten.

Morjestellaan siinä ennen lähtöä. Te ootte kuitenkin jo takaisin Vaasassa kun mä olen vielä huoltopisteessä syömässä banaaneja ja pullaa :wink:

Hyvä tietysti olisi, jos päästäisiin lähtemään jo ennen elitejä, ettei tarvi ohitella niin paljon, kun fixyllä kuitenkin menee väkisinkin sen 50 km/h.

Pakkaan vyölaukun ja shortsien reisitaskut täyteen tarroja.

Saiskohan jostain keltasia renkaita, että matchais pullotelineeseen?

Kannattaa muuten jättää energiapullien jälkeen tilaa vielä maalissa tarjoiltavalle suklaapatukalle… ja saahan sielä vielä oikeen ruokaakin… varsinaista gourmetpyöräilyä.

Alkaa olla aika alottaa hiilaritankkaus jo. Ja ilmoittautua, jos sitä ei vielä ole tehnyt.
“16.7.2010-27.7.2010 50 eur”

Minä en pääse, alkaa olemaan perheen h-hetki sen verran liki, ettei uskalla lähtä noin kauas. Have fun!

Pitääkö meidän hakea perjantaina tai lauantaina kisanumerot ym. jo sieltä Norrvallasta? Nettisivut hämää mua.

Tulkitsin niin että kuoret pitää hakea joko pe 16-20 tai la ennen 8:00.

Joo, lauantaina vain ajoissa paikalle, siinä jää sitten sopivasti vielä vähä aikaa herätä ennen ku lähetään ajamaan.

siis pyöräily onkin lauantaina, mä olin koko ajan ajamassa vasta sunnuntaina… Hyvähyvä.

Nyt on lähtöryhmät jaettu, meikä lähtee viitosryhmässä.

Me ollaan sitten ottamassa sua kiinni kutosessa.