BMW Gangsta kiinnosta + tilaaminen Jenkeistä

Vanhaa haarukkaa saa taas, ja parin huntin hintaan jenkkitaaloissa: infot

Jos siis haluaa 2.0-version vanhalla keulalla, niin 800$ tulee hintaa pajalta tilattuna (ilman rahteja ja vero- + tullikulunkeja). Toki ton cluster forkin voi laittaa lihoiksi, mutta kallistahan tästä tulee…

Bizne$$ is bizne$$.

Näyttäisivät saapuneen Gangsta v2:t Taiwanista.

Jos joku muu haluaa tilata uuden Gangsta-haarukan suoraan Wiliamsburgin pajalta, niin ottakaa yhteyttä asap. Laitan kupongin vetämään viimeistään huomenna, ja postikuluja olis kiva jakaa.

Ilmoittivat, että n. 40$/haarukka olis rahdit tännepäin. Ihanan halpaa…

Runkotilaus kannattaa hoitaa tokiofiksatusta.

Jos vielä on jäljellä, niin voisin ottaa yhen clearance Clusterforkin, raakana eli raw pintaisena.

^laitoin mailia ja kysyin samalla tuota cluster-haarukkaa, mutta tuskin ihan heti vastaavat.

Ovat näköjään saaneet paketteja aukikin ja uusia kuvia saitille sekä ne geotkin vihdoin: now that’s ganksta

Tämä nyt ei liity millään tavoin Gangstaan, mutta Jenkeistä tilaamiseen sitäkin enemmän.

Eli kun nyt olen tässä tilaamassa mustat Omniumit eBaysta rapakon takaa, niin entä jos pakettiin merkitään pienempi summa, kuin olen maksanut, ja se sattuu jäämään tulliin? Olettaen etten ole itse pyytänyt mitään vääriä merkintöjä?

Millä minä sitä rupean enää todistelemaan tullin neideille/sedille?

Kiittäisin jos selventäisitte!

Tulli ei välitä mitään paketissa olevista summista. Sinne mennessä kuitti mukaan printattuna niin homma toimii. Muuten menee hankalaksi, kokemusta on…

Ettei mene OT:ksi, kuumottavan jees toi gangsta…

on on ja bmx-puljun tavoin melko jytky.

noita muuten saa sit myös Lontoosta tokyofixedgear.com:sta runko + ohjainlaakeri + satulatolppa 500puntaa plus postit. En kyl tiedä kumpi on halvempi.

http://www.tokyofixedgear.com/shopexd.asp?id=3155 raw
http://www.tokyofixedgear.com/shopexd.asp?id=3157 punanen

Hetkinen, jos ne rahdit on 40$/keula, niin ei oo merkitystä rahteihin vaikka yksittäisinä tilailisikin.
Ja tuli tossa muitakin tarpeita yms. mieleen.
Joten jätän sittenkin tällä erää väliin tilauksen. Sori.

^ei mitään - ja huomisiltaan asti pidän option auki, jos joku tahtoo mukaan.

Kysyin maililla rahtikustannuksia Suomeen yhden haarukan ja yksien polkimien osalta ja vastaus oli n. 40$. Todennäköisesti kaksi haarukkaa tulee yhdessä paketissa selvästi alle 80 taalalla…

Ja jos kelpuutat mustan clusterin, niin luopunen omastani runkosetin mukana tulevasta alle listahannan jahka saan rungon ja orkkiskeulan hoidettua Suomeen.

Vaara-Ali - 2010-11-11 21:34:51 » Tämä nyt ei liity millään tavoin Gangstaan, mutta Jenkeistä tilaamiseen sitäkin enemmän. Eli kun nyt olen tässä tilaamassa mustat Omniumit eBaysta rapakon takaa, niin entä jos pakettiin merkitään pienempi summa, kuin olen maksanut, ja se sattuu jäämään tulliin? Olettaen etten ole itse pyytänyt mitään vääriä merkintöjä? Millä minä sitä rupean enää todistelemaan tullin neideille/sedille? Kiittäisin jos selventäisitte!
tulli vaati esitettäväksi kuitin kaupastanne-> luottokortti-paypal yms. maksutapahtumasta, rahtikirjojen ilmoitukset ei riitä.

Tullille tuntuu olevan se ja sama kunhan asia on todennettu jollain edes virallisen näköisellä dokumentilla käsirustatun rahtikirjan sijaan. Eroa näissä voi olla siten että kuitin summa on isompi kuin rahtikirjan. Kusetusta, mutta tulli on tottunut siihen.

Vaara-Ali - 2010-11-11 21:34:51 » Tämä nyt ei liity millään tavoin Gangstaan, mutta Jenkeistä tilaamiseen sitäkin enemmän. Eli kun nyt olen tässä tilaamassa mustat Omniumit eBaysta rapakon takaa, niin entä jos pakettiin merkitään pienempi summa, kuin olen maksanut, ja se sattuu jäämään tulliin? Olettaen etten ole itse pyytänyt mitään vääriä merkintöjä? Millä minä sitä rupean enää todistelemaan tullin neideille/sedille? Kiittäisin jos selventäisitte!
Ilman kuittia et saa pakettia ulos. Jos ei ole tositetta mukana ja tavara on ostettu eBaysta niin kerrot sen tuotteen listausnumeron jolla ystavallinen virkailija kay puolestasi tarkistamassa siita maksetun summan. Jos et muista sita listausnumeroa niin sitten joudut tarkistamaan sen omasta eBay-tilistasi, PayPalista tai sahkoposteistasi, joko ylakerran kirjaston koneella tai iPhonella (mikali jono takanasi ei viela ole ehtinyt takiasi kasvaa kauhean pitkaksi). Voit myos lahettaa sen sahkopostilla virkailijalle, joka tulostaa sen sitten puolestasi..

Jos kuittia ei vielakaan ala loytymaan, niin (tassa vaiheessa ei ehka enaa ihan niin ystavallinen) valtion virkamies tai -nainen varmasti keksii sille mielellaan hinnan muiden vastaavien tuotteiden perusteella, voisin kuvitella etta se ei valttamatta ole edullisin vaihtoehto.

…Ei se varmaan ihan kauhean hankalaa ole tulostaa sita maksutositetta mukaan tai sailyttaa sita puhelimen inboxissa?

ja tulli ei myöskään ymmärrä vaihtokauppaa. t-paitoja t-paidoista, vaikka kuinka yritin selittää että en ole maksanut niistä mitään, vaan vastalahjaksi lähetin t-paitoja takaisin… piti sitten amerikan päässä jonkun keksiä kuitti, jotta saa 20 arvosta paitoja ulos.

Mulle kävi kerran niin, että mitään tositetta tullattavasta kapineesta ei itselläni ollut (kaveri oli käynyt mun puolesta kaupassa ja laittanut tavaran postiin Japanissa), joten tullivirkailija tyytyi hintatietoon, joka oli tavaran myyntipakkaukseen liimatussa hintalapussa.

^^^^ joo, tullissa ovat tainneet tottua kaikenlaiseen kikkailuun. Kun tuossa taannoin kävin itse pienen paketin tuolta hakemassa niin sain osakseni kommentin: “oho, näissähän on ihan sama hinta!” kun esitin s-postiinin saaman tilausvahvistuksen ja kuittauksen vastaanotetusta maksusta vs. rahtikirja :wink:

Ainoa mikä mielestäni tullin hinnoittelussa aidosti sapettaa on se, että tuosta rahdista pitää myös maksaa tullit yms. eli se lasketaan ikäänkuin tuotteen arvoksi. mitä se ei todellakaan ole. Itse tavaroiden suhteen voin hyväksyä sen, että valtio ottaa omansa vaikkei se niin kivalta aina tunnu.

Jep jep, kiitoksia ohjeista!
Olihan tuon kuitin mukaan ottaminen ihan itsestäänselvyys, enemmänkin pelkäsin skenaariota, jossa yleensä kovin pahaksi luonnehdittu tullivirkailija pistää tämmöisen vähemmistökansalaisen koville, kun luvut eivät täsmääkään…
Eiköhän tuo jotenkin onnistu, kiitoksia.

…niin ja tuo rahtiasia ei tietysti ole se vaikein kierrettävä tässä hommassa vaan siihen on lukuisia tapoja. paras tapa on olla myyjän kanssa niin hyvissä väleissä, että saa rahdin menemään sinulle tulevissa paketeissa hänen piikkiinsä ainakin siihen asti, että saat paketin tänne itsellesi;) Saatuasi paketin tänne ja kotiisi niin pistät sitten maksuun tuon rahdin “kiitoksena” nopeasta toimituksesta.

kauppatavarassa ei ole väliä kuka postit on maksanut, tulli vetää joka tapauksessa välistä, lahjaksi merkatuista kamoista posteja ei taas veroteta… ylläoleva skenaario ei suoranaisesti kierrä pelkkiä postimaksuja, noinhan voi kiertää vaikka puolet tavaran hinnasta…

Asiasta on keskusteltu jo aiemmin, ja samat lievät petokset sielläkin on tutkittu.

IMHO noin pienten summien vuoksi ei kannata säätää sakkojen uhalla.