Birmingham Small Arms

Laitetaan kevään kunniaksi oma fillari näytille. Tarina alkoi vuonna 2009, kun aloin metsästämään halpaa kaupunki/baaripyörää. Foorumin myyntipalstaa, huudot sekä muut myyntisivustot tuli kahlattua läpi mutta sopivaa aihiota ei tuntunut löytyvän. Silloin kriteereinä oli joko valmis sinkula tai fiksikonversio ja hintaa maksimissaan 200e.

Yhtenä päivänä selailin brittien eBayta ja silmiin osui vanha B.S.A:n raato. Kyseessä oli valmis 27’’ fiksikonversio joka ei ollut hinnalla pilattu. Runko sekä osat eivät olleet kummoiset mutta minulle täysin riittävät. Mahdollista rahtia kyselin ja myyjä lupasi saavansa pyörän tuotua kotiovelle asti vaivaisella 20 eurolla (mjötöööh!?). Kaupat sovittiin heti.

Kaksi viimeistä kesää olen nyt tolla ajanut eikä ongelmia juuri ole ollut. Muutaman osan olen toki vaihtanut ihan ulkonäkysyistä. Heti ensimmäisenä vaihtoon lähti järkyttävän näköinen (katkottu?) droppitanko stemmeineen. Tilalle tuli Cinellin aikakauteen sopiva stemmi/droppi combo. eBaylla löysin myös vanhan B5N satulan sekä hieman harvinaisemmat, valkoiset 27’’ renkaat, jotka laitoin alle. Häkit ja nahkasträpit ovat odottavat vielä asennusta, jarrunkin laitan vielä paikoilleen. Tässä muutama kuva tämänhetkisestä tilanteesta.

Runko: 60-luvun? BSA runko (jäätävällä spraypinnalla)
Kiekot / Kehät: Halpis (Quando?) / Weinmann
Kumit: 27x1 1/4 mallia valkoiset
Satula: Brooks B5N, hieman muokattu
Tanko ja stemmi: Cinelli

kylläpä tuolla aamupalalounas-pint:lle ilkeis rullailla keskeisemmällekin paikalle. toimiva konversio vaihteeksi, ilman mitään joutavanpäiväistä kikkailua. ++

Jäätävän hieno vekotin. Kaikki niin sopusuhtaisesti yhtessä ja väriteemakin mennyt putkeen.

Big thumb!

hieno!

Tyylikäs. Mikä Cinellin tanko toi on? Vai oisko sittenkin joku uustuotantotsydeemi?

Todella tyylikäs kokonaisuus. Erityisesti diggaan kampisetistä; olisko siitä jotain infoja, mahd. alkuperäiset? Plussaa vielä artsuista fotoista :likesthis:

Kiitoksia palautteesta! Onhan tossa vielä hieman tekemistä. Tekisi esim. mieli maalata runko uusiksi, jälki kun ei tällä hetkellä ole siitä parhaimmasta päästä.

bronto - 16:34, 21.4.2011 » Tyylikäs. Mikä Cinellin tanko toi on? Vai oisko sittenkin joku uustuotantotsydeemi?
Stemmissä Cinelli Milanon merkintä mutta itse tangosta ei valitettavasti ole sen enempää tietoa. Ovat kyllä myyty minulle jonkin sortin NOSina joten saattavat olla uustuotantoa, tiedä sitten..?

BSA:lla tunnetusti aika makeet kammet eivätkä nämä edes ole siitä näyttävämmästä päästä. Näyttäisi kuitenkin olevan ihan BSA:n tuotantoa joten haluaisin väittää että alkuperäiset ovat. Korjatkaa toki jos olen väärässä =)

Tyylikkäitä kuvia tyylikkäästä pyörästä.

Ihaileva hyväksyntä. Vintage-mies tykkää.