Bianchi pista 2014

ja lukkopolokimet!

Ja näistä Andelin Classiceista on olemassa valmistajan mukaan 110mm, 130mm ja 144mm pulttikehän versiot. En tiedä mistä noita kahta ensimmäistä saisi, ekaksi tulisi mieleen kysellä vaikka Velobiasta EAI:n tarjontaa?

Fsa tempot ei miellytä omaa silmää, tuo ehdottamasi satula näytti ihan hyvältä mutta stemmista en pitänyt ja lukkopolkimia en oo ainakaan vielä ajatellu hankkia kenkien takia.
Noista mitotuksista en ymmärrä, mutta uudet kammet tulee tavalla tai toisella.
Edit :wink:

Nyt pyöränomistajalle sellainen info: ostat kammet, kiinnität, ja mittaat ketjulinjan. Jos huono, irrotat keskiön ja vaihdat uuteen. 2milliä lyhyempi akseli pienetää ketjulinjaa millillä. Shimanon keskiöt maksaa parikymppiä.

Toi kuullostaa helpolta vaihtoehdolta, voi sitte sen jälkeen miettiä jos on ihan kierossa:)

Niin teen itse pyörillä, joissa kasetti on se jolla mennään. Niin kauan kuin iammet mahtuvat pyörimään halutulla linjalla tämä on toimiva ratkaisu. Jos 103mm tarvitsee, niin sitä pituutta ei shimanolta saa, mutta niitäkin löytyy edukkaasti.

Hyväkuntoiset gimondit löytyi täältä, niihin keskiö myös ja mukava kaveri joka lainasi työkaluja sekä auttoi asennuksessa.Kiitos azure :slight_smile:
http://kuvaton.com/k/ylVi.jpg

^vaihda ihmeessä polkimetkin jos estetiikan takia kammet vaihtui.
Kiva kuitenkin seurailla tätä projektointia.

Juu:) polkimet vaihtuu kun ne on kauheet, otin tän kuvan oikeestaan siks näin läheltä että ne näkyis mahdollisimman vähän :slight_smile:
Edit kiva jos on joissain näissä mun projekteissa jotakin lukemisen arvoista.

Mielipiteitä näistä satuloista kaipaisin, onko joku näistä erityisen hyvä verrattuna toiseen vai onko vain maku kysymys?
Turbon satula tekis mieli ostaa vähintään esim huonoon keliin yms yleis satulaksi, olisko joku mahdollisesti kiinnostunu tilailemaan myös? tarjoukset näyttäis olevan tällä hetkellä hyvät, sais postikulutkin puoliks yms… :slight_smile:
http://kuvaton.com/k/ylPJ.jpg

Vihdoin pääsin eroon ensiasennus polkimista, hävetti ajaa maastopolkimilla ja gimondin kammilla.
Tilalle tuli mks sylvan track polkimet, riserin asentoa myös paranneltu… oli vähän ongelmia alussa kun löystyi ajossa, sen takia eräässäkin kuvassa melko erikoisessa asennossa.
Häkit ja remmit hakusessa, komponentti kirppistä odotellessa jos ei sitä ennen löydy:)
http://kuvaton.com/k/ylP1.jpg

Turbo on paras. Aina ja always. Mut joo, makukysymyksiä ja nimenomaan sun perseen maun.

Tosta Chargen Spoonista tykkään ite, mut voisin kuvitella et se on vähän väärä tohon lookkiin.

E. Tai ehkä toi tummempi ruskea, jos laittais samanväriset gripit. Entiiä.

turbo. oon pitäny bianchi pistaa jotenkin valmisfiksien aatelina mut tää uusin kompliitti on musta orggiksena todella ruma! hyvä henkka et vähän päivität ulkonäköä.

Pitää paikkansa, jo kaupassa katselin että tää kaunis runko on pilattu muutamilla osavalinnoilla. Tällä hetkellä tää alkaa mun mielestä näyttämään kivalta. Mitkä noista satuloista olis sellasia suurin piirteen ton vakion pitusia? Turbo ei taida olla pitkä ja älyttömän kapea? Taas charge spoon näyttää kuvissa sellaiselta.
Brooksin jakkara kiinnostais mutta vähän mietityttää onko sitä ärsyttävä pitää? En mä haluu mitään muovipusseja pitää siella satulan alla yms… Tämänhetkiset visiot ulkonäöstä on kahdenlaiset: turbon valkoinen satula, valkoiset gripit, kiiltävät tuplahäkit ja valkoista nahkaa remmiksi. Toinen visio sama muuten mutta ruskea b-17/narrow/professional ja ruskeat gripit.

Valkoset gripit/teipit on aina kiva sen ekan viikon, sit sen jälkeen ei niinkään. Satulakin vähän niin ja näin jos vaikka uusien farkkujen kanssa ajelee. Värikoodaus mielestäni aivan hyvä nyt, mutta pakko sanoa että Bianchin teippaukset kyllä sattuu silmiin. Mulla on valkoinen Chargen Bucket joka on kai kokolailla Turbon kopio, joutaa lainaksi koeajoon jos malli epäilyttää.

Ottaen huomioon ulkonäön tästä pyörästä ostaessa, en olisi valmis maksamaan tästä ovh:ta eli 849-900.
Ostin nimittäin tän pyörän liikkeestä 649€, Joten jäi mulle vielä taskun pohjalle asennus oluihin rahaa :slight_smile:

nalle wheelroos - 8:08, 7.4.2014 » Valkoset gripit/teipit on aina kiva sen ekan viikon, sit sen jälkeen ei niinkään. Satulakin vähän niin ja näin jos vaikka uusien farkkujen kanssa ajelee. Värikoodaus mielestäni aivan hyvä nyt, mutta pakko sanoa että Bianchin teippaukset kyllä sattuu silmiin. Mulla on valkoinen Chargen Bucket joka on kai kokolailla Turbon kopio, joutaa lainaksi koeajoon jos malli epäilyttää.
Valkoinen väri sen takia vähän mietittänyt kun aika herkkiä likaantumaan. Mutta voishan tuo satulan testaus mahdollisesti kiinnostaakkin jos päädyn turboon. Teippauksille on harkittu muutosta, mutta sitä pitää vielä miettiä.

Mulla on valkoinen Turbo ja yhdessä pyörässä valkoiset keinomuovitankonauhat. Likaantuvathan ne, mutta tässä kohtaa pakko todeta, että sillä ei ole mitään merkitystä. Kuluuhan renkaatkin ja ketjuigin tulee tahmaa jne. Ne on käyttövehkeitä. Sitä paitsi valkoinen Turbo näyttää just hyvältä ku siinä on vähä kakkaa.

Onhan sekin totta, ajetun näköinen on joissain jopa hieno.