Bianchi 38

^^ osa kuvista ainakin näyttäisi olevan vahvasti tuosta Käpylän velolta.

Huhuh… toi on todella siisti. Millainen tuo on ajossa? Todella hienoa että pelastit ja entisöit! Onko takahaarukan oikeanpuoleinen dropout alunperin ollut vaihtajakorvakkeella varustettu? Kuvassa valumuoto nättää hiukan siltä. Onko ihan perus kellokeskiö vai onko siinäkin jotain Bianchin erikoissäätöjä?

Löytyykö sinulta tuohon ohjainlaakeriin sopivaa (eli ristireikämutteriin) hakaavainta? Oma vintageprojekti on joku kymmenen vuotta nuorempi mutta kaipaa samaa avainta. En tartte kotilainaan vaan voin hyvinkin avata laakerin ja laittaa uudet rasvat siellä missä tuo työkalukin on.

Ehdotan Chaintugille tämän taiteenlajin pitkäjänteisen ja menestyksekkään kehittämistyön ansioista valtion taiteilijaeläkettä.

Sanaton kiitos!

Tässä aivan herkistyy.

Vielä Spitin viestiin liittyen: Valtion ylimääräinen taiteilijaeläke voidaan myöntää tunnustukseksi ansiokkaasta toiminnasta luovana tai esittävänä taiteilijana taiteilijalle, joka asuu tai on asunut pysyvästi Suomessa.

Ongelmana on kuitenkin se, että eläkettä ei ilman erityistä syytä myönnetä 60 vuotta nuoremmalle henkilölle. Erityiseksi syyksi ei käsittääkseni riitä mahtavuus, vaan syyn pitää olla esimerkiksi työkyvyttömyys.

^^^^ takadropout on samanlainen myos vasemmalla puolella. Olen yrittanyt etsia tietoa noista eteenpain aukeavilla dropeilla varustetuista ratapyorista, toistaiseksi tuloksetta. Oma arvaus on etta ne ovat sota-ajan seurausta… Milanon ja Bianchin tehtaan pommitukset, saannostely, aseteollisuuden priorisointi, alihankkijan toimitusvaikeudet jne. Tuo vuosiluku 1938 on myos arvio joka perustuu noiden ohjain- ja keskiolaakereiden leimoihin. Todellinen vuosimalli lienee siis valilla 1938-1946 eli juuri sotavuosina.

Myos Fausto Coppi on ajanut 50-luvun alussa maantiedropeilla varustetulla ratafilolla mutta siitakaan minulla ei ole taustatietoa, ainoastaan lehtikuvia. Pitaisi kayda Milanossa moikkaamassa tuttuja niin voisi samalla vierailla Bianchilla ja muutamassa lahiseudun pyoramuseossa tekemassa salapoliisityota.

Keskiossa ei ollut kummallisuuksia.

Ohjainaakeria varten tein itse avaimen eli viilasin vanhan laikkakoneen haka-avaimen paan tuohon reikaan sopivaksi. Jos muistan niin tsekkaan onko se viela faijan pajalla tallessa.

Ai hitto ihan älyttömän hieno. Eturatas on upee.

Järjettömän hieno!

Vittu konversio!

Ei oo, pappa, konversio. Ei oo ees jarrupaikkoja.

Kuka niillä jarruilla ajaa? Brakeless 4 life!

Höpönassut.

Mä tekisin tosta semmosen lähettipyörän.

lm - 16:52, 2.7.2010 » Mä tekisin tosta semmosen lähettipyörän.
ai [tämmöisen](https://www.yksivaihde.net/old/4367)?

ei hyvänen aika! :slight_smile:

Todellakin.
Cargo: low speed high money.

Niin kaunis että itkettää.

Ei toi kaupan ole?

^ tassa maailmassa on kaikki kaupan kunhan hinnasta sovitaan :slight_smile:

myös tieto mistä kaikki sun ysärihelmet on löytyny ?