P: 6KU Tahoe

Ahaaa. No kengille en tietenkään halua tehdä suurempaa vahinkoa. Käytän itse lähinnä jotain nahkaisia tennareita niin niissä toi sama ongelma sit varmaan… Mut varmaan säätämällä löytyy sopiva kireys.?

Kiitti tiedost. Näyttää erinomaisilta :ok_hand:

Mun addun superstareista ehkä vähä tavallista enemmän kulunut valkonen maali sträppien kohdalta, mutta ei todellakaan mitään merkittäviä eroja. Ja on suht simppeli säätää just passeliksi, mutta ei nuita oo tarvinnut kun pari kertaa säätää. Itekseni naureskellut, että kaikki muut osat pyörässä vaihtunut puolentoista vuoden aikana paitsi sträpit. Toki osien vaihtuminen oli vaan upgreidausta, mutta nuita ei oo tarvinnu upgreidata.

1 Like

Tuolla voi opiskella häkit vai sträpit -tietoutta

2 Likes

Kävin lueskelemassa ja jos nyt jompiin kumpiin päädyn, niin luultavasti sträppeihin. Tota keskustelua lueskellessani huomasin, että suurin osa jengistä käyttää niitä ilmeisesti johonkin ihan muuhun kun perus polkemiseen. Elikkäs tarviiko niitä edes jos polkee esim työmatkaa?

Kyllä sä fiksissä haluat jalkojen pysyvän polkimissa kiinni tavalla tai toisella. Tietty voi vetää jamaica-tyyleillä, mutta en suosittele.

Tangoista muuten puhutaan täällä: Tankotopikki
Ja satuloista puhutaan täällä: Satulat in general

Niin sen ymmärrän kyllä, mutta itellä on nyt vapaaratas käytössä ja etujarrukin löytyy. Toisaalta voishan sitä kääntää takapyörän ympärikin ja kokeilla fixinä.

Jos ajat vaparilla niin sit olis kyllä hyvä olla takajarrukin.

2 Likes

Ihan hyvin oon pärjänny ilmankin, mutta tottahan se on, että esim hiekka-alustalla on vähän ikävä ajella pelkällä etujarrulla.

ehottomasti rohkeesti vaan testaileen🤘🏻

Näin täytyy tehä! :ok_hand:

Niin no, ajelin mä viime syksyisen Ruskankin sinkulalla ilman takajarrua. Kaupunkikäytössä laittaisin kyl takajarrun, jos en ajaisi niissä oloissa lähes yksinomaan fixed.

Alkoi näyttää ihan rojektilangalta niin katsoin asiakseni muokata nimeä ja osiota :v:

Ite suosin droppitankoa (mallia kompakti) ja laittasin tähän mustan sellasen. Jarrukahvoiksi sit vaikkapa tämmöset:

Tankojen ja stemmien suhteen kannattaa mennä fiilispohjalta eikä näissä oo oikeeta tai väärää vaihtoehtoa. Hyviä alumiinisia on vähän turhankin paljon markkinoilla. Mitä kalliimpaa osaa ostat niin sitä kevyempää saat.

Tuolla läjässä myynnissä kirkas bullhorn ja vissiin soveltuva etujarrukahvakin: Ilmoitusta ei löytynyt...

Ajattelin että olisi hyvä jos pistäisin muutaman jutun tästä pyörästä kun olen pyöräliikkeessä muutama kymmentä näitä kasannut ja huoltanut.

Yllättävän kestävä kokonaisuus tämä on kun ajattelee hintaa mutta näissä oli muutama asia jotka oli huonoja:

-Satulatolppa on 25,4mm eli ei melkein kannata päivittää tohon runkoon kun se alkuperäinenkin toimii. Jos alat harrastamaan tulet varmasti päivittämään runkoa jossain vaiheessa ja en tiedä mitään muuta järki runkoa missä olis 25,4mm satulatolppa.

-Kammet on purkasta valmistettu. Jos meinaat ajaa 6km suuntansa työmatkaa fiksinä poljinkierteet tulee korkkaamaan aika nopeasti. Voit tietty odotella että tämä käy tai sitten päivittä sugino pistoihin muutamalla kympillä.

-Fiksi ratas ja lukkorengasta ei ole rasvattu tehtaalta. Jos tämä pyörä on mun kasaama ne on rasvattu.

-Kiekot suht ok mutta rasvaisin navat jos meinaat sateella ajaa.

-Kannattaa vaihtaa renkaat, noi kwestit on ihan tappavan liukkaat märällä ja ylipäätänsä aika surkeat. Skidaukseen ihan jees.

lopuksi vaan että näistä halpafiksistä voi tulla tosi käytännöllisisä käyttispyöriä jos halua riittä.

E: korjasin vähän, toivottavasti kaikki nyt ymmärtävät mitä tämä svedu tässä sössöttää.

1 Like

Cannondalellahan 25,4 oli ainakin muutama vuos sitte perus satulatolpan koko. Thomson ainakin tekee 25,4 tolppia.

https://www.bike24.com/p2166128.html?menu=1000,4,9
tota näyttää olevan kaiken maailman mitoissa ja hinta ei päätä huimaa.

Ymmärsitte nyt mun kommentin vähän väärin. Mutta herrat voi jatkaa linkkaamalla bmx tolppia seuraavaksi.

Niin niin, että meinasit siltä kantilta, että kun runko kuitenkin innon lisääntyessä vaihtuu, niin tolppaa ei ainakaan kannata vaihtaa, koska se ei mihinkään kuitenkaan mene. Ellei sitten tee cannondalen maantierungosta fiksiä :)()(

Mutta vois kyllä silti linkkailla hulluna 25,4 tolppia.

1 Like