Amsterdam – amsterdamnation

moi.

suht uusi kaiffari täällä. haku “amsterdam” ei anna mulle täällä mitään, joten:

lähden ensi viikolla katsomaan hollanti-suomi peliä hollantiin, ja vietän amsterdamissa viikon.

http://www.pristinefixedgear.com/

tuonnehan tehdään siis pyhiinvaellusmatka heti. mutta kertokaas viisaammat, olisiko damissa, tai sen läheisyydessä, jotain isompaakin pyöräilijän tavarataloa, jota suosittelisitte. entäs hollannissa noin muuten, onko siellä jotain niin spesiaalia tavaraaa pyöräilijälle, mitä hinnasta huolimatta pitäisi suomenmaahan tuoda?

jos oikein innostun, tuon sieltä peräti kokonaisen pyörän, vaikkapa täältä:

mutta mitä tähän sanoisi lentokonemies? voiko kokonaista pyörää pistää koneeseen vai pitääkö sitä vähän paloitella ennen matkaa, ottaa esim. tanko ja polkimet pois?

oK!

Moro!

Pyörätavarataloista en sen tarkemmin osaa sanoa, mutta pyörän rahtaamisesta damiin (ja sieltä pois) on jotain kokemuksia. Riippuu toki yhtiöstä, mitä niillä on käytäntönä pyörien kanssa, mutta klm:llä suositeltiin vahvasti pahvilaatikkoa (vaikka muukin asianmukainen pakkaus mahdollisesti käy).

Reilu vuosi sitten ei tarvinnut maksaa ekstraa pyörästä, jos ruumaan menevän tavaran paino oli alle 20 kiloa, oli pyörää tai ei. Pahvilaatikko kannattaa metskata ehkäpä etukäteen, jos ei halua pulittaa suolaista 15 (vai 20 en muista) euron hintaa kentältä myytävistä pakkauslaatikoista. Schipholin kentän lähistöllä ei välttämättä ole ihan helpoin löytää laatikkoa.

Mukavaa matkaa!

jotta vastaisuudessa sitten tämä threadi löytyy haulla paremmin, niin muokkaan tuota otsikkoa hieman.

Alunperin piti itsekin lähteä katsomaan tuo matsi, mut sit tulikin aikaa rajoittavia esteitä (=uusi työpaikka)

^tuo mikään este ole!

nykyiseen työpaikkaani (hesaan) tulin niin että soitin sunnuntai-iltana pomolle, notta “en pääse duuniin koska oma jengini voitti jalkapallon suomenmestaruuden ja olen nyt tampereella kännissä” johon se sanoi että “no mutta toihan on ihan hyvä selitys”. menin sit duuniin vasta tiistaina.

hausta vielä, että hakeeko yksivaihde.netin haku vain otsikoista vai myös sisällöstä? kun mulla ei oikein ikuna tunnu löytyvän mitään.

me mennään finskillä.

oK!

https://www.yksivaihde.net/old/651/8347

ja olihan siellä ihan “Amsterdam”-niminen ketjukin, kun hakua käytti. Itse käytän nykyisin tuota alempaa Google-palkkia, koska tuo defauöt-haku on vielä niin paska.