On kyl pyöräily ollu ihan parasta olympialaisissa! TT, XC, BMX (park ja racing) ja nyt vielä maantieajo on kaikki ollu tosi jännää katottavaa!
Eilinen maantiekisa olin kans melkoinen. Lopussa olin ensin varma että Vos voittaa. Sitten että Kopecky kun se hinattiin mukaan kärkiporukkaan. Kotona kirosin televisiolle että älä nyt Faulkner aja itseltäsi jalkoja alta. No ei ajanut.
Ja tosta miesten XC:stä ja Pidcockin voitosta pakko sanoa jälkikäteen, että oli hauska kattoa vikaa kiekkaa kun olin vahingossa spoilannut tulokset itselleni ja ihmettelin sen kierroksen edetessä että miten hitossa Pidcock tämän muka voittaa. Oli melkoinen liikku.
Eilinen kisa oli juu myös todella hyvä. Sai asiaan vihkiytymättömät taas miettiä että miten ne tolleen teki… Rata oli kans hieno. Paitti se yks mutka, johon Kopeckykin jäi jumiin. Tarttuiko siinä ohjaustanko/käsivarsi niihin mustiin tolppiin, jotka oli aidan “väärällä” puolella?
Harvemmin kattelen maantiekisoja mutta eilisen kyllä katoin ja olipahan jännä. Komeeta myös kun tykittelivät Pariisissa.
BMX racing ollut yleisurheilun jälkeen mielenkiintoisin laji seurata itselle.
Nyt mennään radalla ja heti Olympiaenkka, tulee ehkä nopeet kisat.
Katso Yle Areenassa:
Ajaakohan noi sisärenkaalla? Jos kävis poks, nii ei varmaan jäis ees mtn mössöä tai mtn.
Mitä, on ratatuubeissa yleensä lateksisisurit paitsi ehkä jos joku ajaa Tufoilla.
Ai niin, unohtanut koko tuubi-konseptin tässä tubeless-sekoillessa.
Onko mun Areena rikki, vai eikö Yle näytä ratapyöräilyä tänään?
Maxilta näkyy.
Mites, kaksi varaslähtöä peräkkäin: kaikki ok vai kaikki ok vain jos oot järjestäjämaan joukkue?
Ok vain jos UCI:n puheenjohtajan kotimaa.
Onpas siellä kyllä monet viime vuosien kärkisuosikit taas jäämässä muiden jalkoihin, mutta edes Hollannin miessprinttereihin voi vielä luottaa. Vastaavissa yksilölajeissa jännättävänä taitaakin enemmän olla jännättävänä että miten ne voitetaan kuin kuka voittaa.
Kunnon pellehyppymeininkiä tänään joukkuetakaa-ajoissa, pari kertaa peräti molemmilta joukkueilta levisi muodostelma loppua kohti kokonaan. Mutta mikään ei kyllä voittanut tätä:
Japanilaisella voimansiirto väärällä puolella
^
niijoo, laskin että olympialaisissa tuli 6 ratapyöräilyn maailmanennätystä. Ei huono. Millos tää Enven leveähaarukkainen ratapyörä tulikaan ulos, varmaan se on kans yks tekijä joka on tähänkin tilanteeseen johtanut?
Ylleradion juttu on vähän mallia “etsi viisi virhettä” (tai ainakin merkkiä että kirjoittaja ei ole lajin asiantuntijoita).