AMA: ysäri Concorde colombo

Tämmösen ensifiksin tein ajatuksena vetää tällä talven läpi töihin. Lähtökohtana oli alle viidellä kympillä käppäkuntoisena ostettu maantiepyörä jota muutaman vuoden ajelin vaihteilla. Sit aattelin että vittu mä vedän fiksillä. Osat on pääasiassa kaikenlaista ylijäämää mitä nurkissa tai netissä pyöri, tavoitteena oli lähinnä saada peli kasaan ennen kuin alkaa satamaan ihan kunnolla.

Runko: Concorde Colombo kokoa 50, ysäriltä
Haarukka: en tiiö, varmaankin alkuperäinen
Ohjaamo, tolppa, kahvat, satula: random osia internetistä ja laatikoiden pohjalta, ei oikeesti mitään kiinnostavaa
Tupet on Ouryn
Kammet: en ees muista :frowning:
Polkimet ja strapit BLB
Jarrut: shimano 105, takajarru oli tossa kun piti opetella ajaa mutta otan irti seuraavan huoltopäivän yhteydessä
Kumit: Conti 4 season 28 mm

Ton takakiekon kasasin itte, otin vanhan vanteen ja joku system ex perus fix/free napa. Aivan kiva ajaa. Toi stemmi ei mahdu kunnolla sisään elikkäs sen vaihdan matalampaan kun sopiva tulee vastaan.

Aivan hyvä. Kiitämme väritystä, moitimme satulaa. Eturatas vois olla vielä neonvihreä-lila. :slight_smile:

Stemmi poikki niin saat slämmättyä.

Uomoa kompaten: nasta konversio ja hyvältä näyttää satulaa lukuun ottamatta. Mutta jos on hyvä, en vaihtaisi.

Parempi ku phixaat niin saat ton takajarrun pois - maantiejarrut kerää ikävästi loskaa ja lunta talvipyörissä.

Satula on ihan törkeän mukava :3
Fiksinähän tuo jo on, mutta lunta lienee tulossa max muutamaksi viikoksi koska sijaintina Lontoo.

Mitenkä tarkka toi stemmin sahauskulma on jos lähden katkomaan? Vituiksihan se menee joka tapauksessa mutta kuinka paljon se haittaa sitte?

ziizti. stemmin slämmäisin

Ei siihen vinouteen paljo muuta voi sanoa kuin että yritä parastas ja viilaa loput. “Kun itse tekee saa sellaista kuin tulee.”

Hieno pyörä kyllä.

nyt on matalampi stemmi (ostin uuden) ja sahasin ohjaamosta pari senttiä per pää pois. ei kuvia. ihanaa ajaa. jotenkin tuulikaan ei ota niin kovasti kiinni kun on kapeammalla kädet. NIin ja takajarrun poistin eikä minulla ole edes kuolemanpelkoa

concorpe colomqo

ehkä paras nimi fillarilla

älä pilkkaa :frowning:

Neonväriset konversiofiksit, artesaanioluet, punk, heavy… Sweet… #aah