AMA: Ylläksen yv-skenelaituri

Juuri se

Jarrutusosasto ei ehkä ole samaa tasoa muun pyörän kanssa mut onhan tää hieno hemmets

makko - 11:06, 29.11.2016 » Jarrutusosasto ei ehkä ole samaa tasoa muun pyörän kanssa mut onhan tää hieno hemmets
Onko mekaanisissa kovinkin paljon vaihtoehtoja? Noin niinku toiminnallisessa mielessä..
jiima - 11:13, 29.11.2016 »
makko - 11:06, 29.11.2016 » Jarrutusosasto ei ehkä ole samaa tasoa muun pyörän kanssa mut onhan tää hieno hemmets
Onko mekaanisissa kovinkin paljon vaihtoehtoja? Noin niinku toiminnallisessa mielessä..
Saattaisin laittaa tektro racing productsia nesteillä tai sit ilman.

Joo, TRP toki varmaan oiva vaihtoehto. Ei oo osunut omiin pyöriin, vaikka oon yrittänyt katella. Tektrot on kyllä muutenkin olleet toimivia.

On se hieno.

e: väärä tobagit prkl…

e: ajaisin… ja trp hyvä upgrade

853-kongaa, rockeria ja uutta hopea(a) - kyllä kelepaa.

mites paljon lyhyempi reach tässä kuin sulla riseri-rungoissa?

Tää on nii siisti, että voiko olla enää siistimpi!

Jarrutusosasto on mietinnässä. Ehkä jatkan noilla tai ehkä tulee vaihdettua (kesäksi). Onko TRP Sypren lisäksi muita nestevaihtoehtoja maantiekahvoilla ilman vaihdevipuja? Entä olisko kellään kokemuksia esim Hope V-Twin-systeemin toimivuudesta??

Olisko reach ehkä jotain 2-3cm lyhyempi kuin riserimaastorungoissa

Mä vaihdoin BB7 Mtn-jarruista (V-jarruvedolla) TRP Spyreihin (myös kahvat vaihdoin) ja en kyllä voi eroa huimaksi sanoa. Ehkä odotuksia oli liikaa ja BB7:t olivat tulleet tutuiksi ja oon jopa miettinyt vaihtamista takaisin. Mekaanisten metkuista noilla ei tietenkään päässyt eroon myöskään.

Jos teet jarruille jotain ni nestettä tai ei mitään.

Muistin näköjään väärin että Spyre on hydraulinen, mutta Hylex se taitaakin olla. Toisiin mekaanisiin tuskin vaihdan.

HYRD:stä on kyl ihan hyvät kokemukset, modulaatio ei toki ole samaa luokkaa kuin esim hylexeissä (jotka siis tosiaan on täyshydrot), mutta olen tykännyt ja nytkin parissa pyörässä HYRDit kiinni. Maasto-ajokokemusta ainoastaan krossailuista noilla, tosin.

Mulla on sibbossa spyret ja krosseissakin ne toimi moitteetta, en ole yhtään haikaillu nestejarrujen perään.

Hc maastoajo on asia erikseen, mutta semmoseen tätä pyörää ei ilmeisesti ole suunniteltu/tehty. Uskosin et spyret ois tässä riittävät.

Mulla ne Spyret on semmosessa arkipelissä, etten yhtään jaksais säätämistä. Siihen hydrauliset on aika mainiot, kun saa ajaa kerta-asetuksella palat loppuun.

Kongakin on päässyt tositoimiin ja on ollut ilo ajaa! Kuvat skenelaiturilta ja Pallaksen seudulta:


Osalistaa:

Kiekot: Hope Pro 4 ja Pro 4 Trials, Spank Oozy Trail 295, DT Swiss
Kumit: Maxxis Ardent TR Exo Dual 2,4" ja Ikon TR Exo 3c 2,35"
Ohjainlaakeri: Hope
Voimansiirto: Raceface Evolve, Absoluteblack oval 32t, Chris King stainless 18t, KMC Z610hx
Ohjaamo: Salsa Cowchipper ja Guide, Lizard Skins DSP
Istuinosasto: Sqlab 612 Ergowave Active, Thomson Elite
Jarrut: Avid BB7 Road SL, Sram S500
Runkolaukku: Spacer kustom

Täällä aukesi kansallispuiston polut pyörille, niin on riittänyt hyvin ihan uutta ajettavaa. Lähinnä ajo on ollut ihan maastopolkua ja soratiet yms on jääneet lyhyiksi siirtymiksi. Esim Hetta-Pallas on ajettu.

Jos nyt jotain osapäivitystä jossain vaiheessa, niin ehkä jarrut hydraulisiin ettei tarvis vähän väliä säätää paloja kulumisen takia. Sinällään tuntuma on vastasäädettynä ihan hyvä. Kampia voi miettiä myöhemmin, mutta ottakoot nuo nyt iskuja kiviin… Tanko varmaan jää tuohon vaikka jemmassa olisi myös Woodchipper. Penkki on nahkabrooksien jälkeen ensimmäinen hyvältä tuntuva muovinen, esim cambium c15 ei mulle passannut.

Kongan ja vanhan Pugsleyn lisäksi kolmas pyörä on nyt Cinelli CXSS

Tällä lähinnä asfalttia ja soraa. Mukavan kevyt entisiin verrattuna. Osalistaa:

Kiekot: Mack Superlight, H Plus Son TB14, DT Swiss Super Comp (2x ja 3x)
Renkaat: Challenge Gravelgrinder Pro 36
Ohjainlaakeri: runkosetin mukana tullut Columbus
Voimansiirto: Shimano 105 Compact, TA Specialities 38t, Dura Ace 15t, KMC Z610hx
Ohjaamo: Salsa Cowbell, Cinelli Mash, teipit vaihtuneet kuvasta Mashiin
Istuinosasto: Sqlab 612 Ergowave Active, Thomson Elite

Etujarruksi olis hyllyssä Avid Shorty Ultimate, mutta ei saatu sitä oikein asettumaan ekalla yrityksellä ja on sitten jäänyt ainakin toistaiseksi…

aeva ihana

dibs runkoset jos 54cm

Hienoja pyöriä siinä

Droppitankomaastopyöräily on eriomaista tekemistä. Itsellä Gryphon hetken telakalla, kun runttasin keulan sisään. Älä tee samoin, pyöräsi ovat aivan upeita ja oivaltavia.