AMA: Wittson Titskuoiva

Ehdin vaihtaa jo elokuussa ohjaamon (kapeampi riseri oikeinpäin, mustat ouryt ja jarrukahva vasemmalla).

Työmatka-ajossa oli lokakuun alkuun jolloin alkoi olla talvipyörän vuoro (säiden puolesta joo, ja lisäksi työpaikka muutti nupukivitetyn kadun varrelle joka ei 23-millisten kanssa tuntunut enää kivalta…).

Talven aikana varmaan kehitystä eli ainakin keula, etukiekko ja tolppa taitavat vaihtua. Hieman paksummat renkaat kans jos aion töihin asti täristää.

Olen tuollaista riseri ylösalaisin (= loweri)ratkaisua käyttänyt yhdessä pyörässä. Syynä se että sai dura-ace kahvoille kulman ja tilaa liikkua tarpeeksi suorahkolla tangolla.

Kyllä siihen kädet sopi. Ulkonäkö onkin toinen juttu.

Sovittele jotain 28 millistä kumia ja etukiekoksi jotain samantapaista kuin takana. Mustilla kumeilla toi keula ei välttämättä näytä noin tökeröltä, eli kannattaa ensin vaihtaa kumit ja katsoa miltä näyttää.

Hauska olis nähä saiko tästä mitään aikaseks :smiley: ei kyllä itelle osu nykyset kuvat

Kyllä tää buildi on aika sekava ja liikaa eri tyylejä samaan soppaan. Ainesta parempaan… :wink:

Nostetaas tätä kun on jalostunut hieman…

runko: Wittson Custom (Ti Grade 9)
haarukka: Leader S803
ohjainlaakeri: Chris King

etukiekko: Exage/Mavic MA2
takakiekko: Halo Aero Rage
kumit: Schwalbe Lugano 700x25

keskiölaakeri: Shimano UN-55 107 mm
kammet: Shimano 105 175mm
välitys: 44/17
ketju: Sram PC-1
polkimet: noname flätit ja sträpit

stemmi: Easton EA30 105 mm
tanko: pätkitty hyvin matala noname OS-riseri
tupit: Lizard Skins
etujarru: Shimano 600
kahva: Dia Compe Dirty Harry

satula: Fizik Arione
tolppa: Planet-X Superlight

Paino 8,6 kg

Vaihda stemmi takas entiseen ja mätsäävä kiekkopari ni iha ok. Näyttää joltai halvalta rottakonversiolta…

tän kanssa pitäis kyllä palata sorvin äärelle valitettavasti… :frowning:

Lisäks kauluksettomat tupit, riseri ja stemmikin voisi itseasiassa olla negakulmanen vaakaputken kanssa linjassa. Joku paljon sirompi stemmi sopis paremmin.

Sorvia olen kyllä ajatellut pyörittää jatkuvasti… ja ajaa samalla. En usko että koskaan tulee lopullisesti valmiiksi.

halpa vaikutelma johtuu kammista, sojostemmistä ja tupeista nyt aluksi

ainesta on ja hyvä että kulkee

e: ainii ja fizikin satulat on kielletty

Npertj - 18:44, 11.6.2015 » fizikin satulat on kielletty
Hys..., perseeni ei kuullut tuota!
josbanse - 18:30, 11.6.2015 » Vaihda stemmi takas entiseen ja mätsäävä kiekkopari ni iha ok. Näyttää joltai halvalta rottakonversiolta..
Itse pidän tästä. :) Jos mulla olis titamiininen pyörä, niin haluaisin, että se näyttää halvalta rottakonversiolta. Toisaalta oon kyllä vähän outo, että en sit tiiä.

kiitän: polkimet

niin paljon vääryyttä.

tarttusko mattamusta mastoni titamiiniin

emmuute tienny et Leaderilta saa tommosia “Max” haarukoita, nasta homma.

van - 10:58, 6.8.2014 » kova runko.
Dibs. Ei oo tapana mut nyt...

Sun Tunturimercier on mun mielestä huomattavasti tyylikkäämpi kasaus eli kyl sä osaat. Ite laittaisin kirkkaiden osien tilalle jotain värikkäitä, ihan sama minkävärisiä kunhan ne on mustia. Takavanteen jarrupinnan tussaus auttais alkuun vaikka onkin ihan dorkaa puuuhaa.

E: Ihan hyvä kun ei oo enää Filte :wink:

nousukahvat ois kyllä tässä oikein
laita nousukahvat

Nousukahvat on aina oikein mut sit tarvii kans suoran stongan eikä mitään riseria, olkoot se kuinka matala tahansa.

Juu, oon kodikkaammin rottaisten ranskalaisrunkojen ja niihin halvalla elahdesta ja uusixelta sourssattujen oudommin mitoitettujen käppäosien parissa, sen tiedän.

Dibsiä tuli jo pm:näkin mutta en nyt vielä anna periksi. Ja oon kuitenkin ajanut jo tänä vuonna toistatuhatta kilsaa eikä siinä vaiheessa mikään töki joten kyllä tämä alla pysyy ihan ajamisen vuoksi.

Tussauksesta oli ehdotusta jo viime kierroksella mutta omasta mielestä se vasta rottasta onkin. Saa olla sitten alunperinkin jarrupinnaton kehä.