AMA: tunturi konversio... Kauppakassi for gents

Hienoa nähdä tämmöinen omaan, aikuiseen näkemykseen pohjautuva pyörä, joka miellyttää varmasti tekijän ohella myös muita ihmisiä.

Ja kun omat kädentaidot rajoittuvat soittokellon rimpauttamiseen, arvostan kykyä tehdä itse.

Lisää monenmoisia pyöriä foorumille ja hyviä ajokilometrejä tälle! Lokakaaret löytyy; miksi et koeajaisi pyörääsi jo tänään?

Aivan upea. Mun eka sinkula oli myös retki superista tehty herrakonversio. Ihan nätti sekin oli, mutta tähän verrattuna… ei mitään.
Nyt se odottelee palauttamista alkuperäiseen kuosiin.

Pikkuhiljaa alkaa tämän sivuston käyttökin avautumaan. Kiitos tnts!

“DIY lamppu on tyylikäs. Erittäin nätti kytkin ja toimii ton tarkan kanssa komeesti. Mielelläni kuulisin miten olet toteuttanut.”

Lampun teko ei ollut sinänsä vaikea homma. Sijoitin sisälle Biltsun vanhasta lampusta patterikotelon (kolme AAA paristoa). Hieman työstämistä vaati, että mahtui, koska Motonetista löytynyt katkaisija oli aika iso möykky. Lisäksi vuorasin patterikotelon styroxilla, että sain kotelon pysymään hyvin paikallaan ilman kolinoita. Johdot tinaamalla kiinni… Lopuksi kovaa kiillotusta.

Eippä mittää. Ja sit on se quote- nappi kaikkien viestien alla ja siitä saa lainattua kyseisen viestin muotoilujen kera.

Toi on hieno! Ainoostaan etulokari pistää silmään, ikäänkuin liian eteen pyöräytetty?

Tää on kyllä kaunis.
Tarakka, kissansil/etuvalo estetiikasta erityismaininta!
Hyvin kiillotettu.

On kyllä hienosti toteutettu, arvostan.

Etuloksun pitkä etu-ulottuvuus on just jees, mut ehkä siihen vois tasapainon nimissä laittaa jostain vanhasta saappaanvarresta tehdyn nahkaroiskeläpän?

Tää vois näyttää vielä kivemmalta 32-35mm kumeilla.

(Edit: ja ettei nyt näyttäs nillittämiseltä, niin kuten tuolla aiemmin totesin, niin tää on sitä oikeenlaista kiillottamista, eli hieno!)

^No siinähän se tulikin mitä meinasin sanoa. Arvelisin että tekijä osaa askarrella tähän oikein hyvän näköiset kuraläpät.

Kokonaan valkoisten renkaiden saatavuus kyseisessä koossa on itselleni epäselvää, mutta valko- ja ruskeakylkisiä löytyy varmasti vaivatta (esim. Schwalbe Roadcruiser). Mikäli rengasvalintaa ei ole tarpeen muuttaa, ulkonäkösyistä kannattaa edelleen harkita tiiviimmin renkaan ylle istuvia lokasuojia. Sangen oivallisen Kestävän kehityksen keskuksen pyöräpajan varaosien (genetiivihurmos) joukossa saattaa olla vielä tallella yksi täysalumiininen pari, jonka sisäleveys ei liene 35 milliä enempää.

Todella asiantuntevia kommentteja. Olen itse miettinyt juuri näitä kahta korjausta: roiskeläpät (ehkä) , mutta tod näk hieman leveämmät kumit, jotka istuisivat lokasuojiin paremmin. Juurikin nuo Schwalbe Roadcruiserit valkokylkisinä vois olla hyvät…
Etulokasuojan halusin tulevankin pitkälle eteen. Näin siihen on helpompi asentaa lamppu …ja ehkä muutenkin tyylin puolesta… Etulokari oli alunperin takalokari, jota hieman lyhensin.

olisit lyhentänyt vähemmän, niin lokaria olisi riittänyt takapuolellekin rengasta riittävästi. nythän se ampuu varsin ikävästi tuosta voimansiirtoon ja nilkoille. mut tietty läppä vois olla hyvä pelastus tuohon ongelmaan.