AMA: Sykomori ATB

Tästä lähdettiin liikkeelle:

Ja tähän on tultu:


runko: Mongoose Sycamore ATB with Special Hammerite Treatment
tolppa: Mongoose Mauricen orkkis
penkki: Selle Royal Made in Italy
stemi: SR with Special Mattamusta Treatment
stonga: Biltema Comfort
gripit: liekkikuviot löytyy
keskiö: joku kasetti
kammet: White Industries by Sakae i[/i] with Special Mattamusta Treatment + Reverse 36t
spedut: M520
ketju: Shimano
etukiekko: Shimano XT + Xtreme SARI + DT Comp
takakiekko: Bontrager SS + Sun S-Type + DT Comp + Velosolo 19t
kumit: Kenda Nevegal 2.35"
hirmuliskotarrat MiniManista

Hauska vekotin. Itse oisin tietty pitänyt alkuperäisen lilan. Rengastus on hyvä.

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/600/1nwo.jpg

Sinuhe Egyptiläinen vietti vanhuutensa tämän varjossa loppuikänsä tämän parissa.

lempparipuuni. Aina euroopanreissuissa ihailen tuon mittasuhteita ja suvereeniutta verrattuna kotoisiin lehmuksiin, kastanjoihin ja tammiin.

Niin ja tosi magee pyörä! Tankovalinnasta plussat. Tulee semmonen klunkker ja amerikan dirt track -meininki mielee

Dat hub, kaikki pitää perhana myydä

Ärhäkän näköinen, pien speedway henki fillarissa!

Hyvät kuvat! Toisin kun aiemman Mongooses, tän oisit voinut kyllä jättää maalaamatta. Nyt näyttäis minusta kaipaavan ehkä vähän lisää väriä, oransseja tuppeja tai jotain.

Raju ja hauskannäkönen pyörä joka tapauksessa!

Meitsi taas diggaa uudesta asusta enemmän kuin alkup. vaikka violettia fanitankin. Go figure (skating). Ei kaipaa lisää väriä, stonga ehkä samaan sävyyn ku raami tai mustaksi… ihan sama, hyvä noinkin. Asiallisen räyheä.

yes, nice.

Canti-tapit voisit ruuvata irti ennen valokuvausta. Muuten iha passeli.

Ihan siisti häksätin!

Meinasin itsekin alunperin pitää originaalin violetin värin. Violettia ja oranssia osaa sekaisin olis ollu toimiva yhdistelmä. Mutta sitten mua rupes tympimään se, että se alkuperäinen maali oli ~20 vuoden saatossa kulahtanut jotenkin todella tunkkaisen sävyiseksi. Kuvista se ei varmaan välity, mutta IRL tuo uusi maalipinta on todella paljon paremman näköinen kuin vanha.

Niin ja kiitokset Manniselle, Toniolle, Ekoteko-pyöräpajalle sekä muille, keiltä olen osia haalinut.

Väkevä talvipyörä. Paljonko painaa? Miten hyvin toi tanko toimii muualla kuin jäällä/kaupunkiajossa, onko polkuja koluttu jo?

Kyllä sillä todistettavasti ainakin Lutakon laiturilta droppi lähtee. Poluista en tiiä, en oo kai nähny.

Polkuja on kokeiltu pariin kertaan, mut ei lähe. Johtunee ohjaamosta, välityksestä (poluille sais olla selkeästi kevyempi), jarruttomuudesta, sekä myös siitä, että mun maastoajokokemus on ihan olematon. Eikä mulla ole pahemmin ollut kiinnostustakaan varsinaiseen maastoajoon. Helppoja leveitä polkuja Vaajakosken metsiköissä oli kyllä hauska ajaa syksyllä, mutta yhtään teknisempi menee vaan turhauttavaksi. Niin ja pelkästään se on älyttömän hauskaa, kun 25-millisiin slikseihin tottumisen jälkeen lähtee ajamaan sellaisella pyörällä, millä on ylipäänsä mahdollista ajaa esimerkiksi pehmeällä hiekalla. Talvikommuutteriksihan tuon rakensin, eräänlaiseksi Rantaraitti Winter Beach Cruiseriksi, ja sellaisena se toimii hyvin. Nuo Kenda Nevegalit on kyllä yllättävän liukkaat jäällä ja sileällä lumella.

Mun kalavaaka antoi painoksi 12,15 kg. Runkosetti itsessään painaa tukevat ~4 kiloa (3 kg runko ja 1 kg keula), uhh.


Sykomori on hiljalleen päivittynyt kesäkommuutterikuosiin. Kojakit rullaa hyvin, ainakin isonappuloihin verrattuna, ja on tällä nyt yksi 60 kilsan maantielenkkikin heitetty. Onhan tää aika juna katuratapyörään verrattuna, ohjaukseen kaipais ketteryyttä. Skidaaminen aika vaikeaa, perä ei tahdo nousta ylös. Mutta vähän reippaammassa vauhdissa tämäkin pyörä tuntuu heräävän eloon.

Päivitetyt speksit:
renkaina Schwalbe Kojak 50-559
eturatas noname 42t (väleinä siis 42/19)
loksut SKS Bluemels
satula Selle Italia Turbo

edustaa täydellisesti sitä mitä haluaisin.

Pistä takapyörä niin eteen kun saat, satula niin taakse kun saat, ylöspäin sojottava mutka, ohjaustangon ylätaso vaakatasoon. Ohjaus muuttuu takapyöräketteräksi. Tota taka-akselia ei näköjään saa kovin eteen, uudet takahaarukanpäät hankintaan.

Tää elää ja voi hyvin. Turbolla vesilintua kunhan keksin jotain tilalle. Etutartsi jahka saan käytyä rautakaupassa. Mukava matkakumppani arkiseen ajeluun.

http://i.imgur.com/AaD5RMFl.jpg

e: ja tosiaan aateltiin, että päivitykset tulee tähän samaan lankaan, vaikka omistaja vaihtuikin. pysyy pyörän elämä yhdessä paikassa kivasti :slight_smile:

Meikä tykkää ensimmäisestä talvisetupista eniten. Lokarien karttajana ottaisin ne pois ja sitten ois parempi, vaikka onhan ne märällä tiellä kivat.
Tarroitetut rungot on usein siistejä ja niin on tämäkin. Hieno muodonmuutos originaalirunkoon nähden. Kova.