AMA Surly Steamroller

3 cm spacereita, hieman vaakatasosta ylöspäin osoittava stemmi sekä risertanko kertovat tarinaansa, että runko oli lähtöönsä liian matala. Kyse on kuitenki fillarista, jonka voi varustaa myös droppitangolla.

Tolppaa jäisi ihan hyvin näkyviin 3 cm pidemmänkin satulaputken kanssa, eikä vaakaputki vielä jalkoväliä uhkaisi. Fillarin päällä nyt ei muutenkaan yleensä olla jalat molemmin puolin tukevasti maassa.

Tämä erikoista, mun mielestä koosta tehtyjä johtopäätöksiä on tehty pelkästään ohjaustangon asemoinnin perusteella. Ilman mitään numeroita mun mitoista. Myönnän kyllä bikefit vielä hakee paikkaansa…Mutta mutta olen nyt kerennyt veivata jo tällä setillä n.1200km ja kertaheitolla on ajettu pisimmillään n.70km…Ei mitään pahempia kipuja, polvet kunnossa ja mä oon jo kuitenkin aika vanha kehäraakki. Niin kai sen pitäisi jo kertoa jotakin setupista vai miten?

4 Likes

Ei kai se nyt ajo-asentoon vaikuta, missä yläputki menee. Jos runko olisi pitempi, stemmi lyhempi ja satula edempänä (näyttäisi olevan varaa) niin kolme kontaktipistettähän olisivat haluttaessa samassa paikassa edelleen.

1 Like

Eihä tuo ny mitenkää väärän kokoselta vaikuta. Pituudesta vois suurinpiirtein aatella, että 53 just hyvä koko.

Mielellään ostan silti pois kuleksimasta kun koet väärän kokoseksi tai jotaki muuta.

1 Like

Internetissä ku täs ajellaan niin tiedät itekki et jos täs olis vielä lyhyempi stemmi riserilla niin siitä stemmin lyhyydestä tulis palautetta yhteisön toimesta :joy:

1 Like

Juu tämän kokopuinnin takia en ehkä tee omasta 53 rollerista amaa, t. 5cm pidempi kuski. :roll_eyes:

E: ja topicin pyörässä just hyvä koko

1 Like

liian pieni rolleri:

ei liian pieni rolleri:

deal wid it.

2 Likes

Jep tää

Ihme marmatusta taas saatana :cowboy_hat_face:

7 Likes

Mulla on myös 53 rolleri ja pituutta 173. Muuten saman näkönen setuppi mutta mun stemmi on slämmättynä. Oon tietenkin vielä nuori ja taipusa mutta pointti se että 56 olis standoverin takia kyllä mulle liikaa ja pituuttakin olis kamalasti kun välillä käytän droppia kiinni.

1 Like

Lääh kyl creamroller

2 Likes

Aika jyrkkä tuomio mut OK.

Raphe: ohjaamon perusteella tosiaan tein arvioni. Jos tanko on hyvällä paikalla tossa, jokseenkin saman bike fitin olisi saanut aikaan kokoa isomman rungon kanssa, ilman spacereita ja pari senttiä lyhyemmällä stemmillä. Myöhemmin ehkä juuri tuollakin stemmillä, kunhan tolppaan alkaa tulla kilsojen myötä setbackia.

Ehdottamani muutos tekisi fillarista silmälle kivemman ja vähentäisi varvasylitystä.

Esitän näitä arvioitani mielestäni ihan asiallisesti ja perustellusti. Voin olla väärässäkin, ei nää kuitenkaan mitään mustavalkoisia totuuksia ole. Matalampi ja pidempi ohjaamo kaikki muut vakiona pitäen antaisi vaikutelman, että runko onkin just sopiva.

1 Like

En kyllä tiiä miks ”kilsat tois satulatolppaan setbackia” kun on Rollerista kyse, näissä on niin loiva STA että suora tolppa on monelle ihan paikallaan. Esim. mulla on kaikissa muissa pyörissä setback-tolppa ja Rollerissa inline. Kilsat saattaa kyllä pidentää stemmiä ja vähentää spacereita.

Toisekseen toi kidin kuvapari: molemmissa rollereissa oikeastaan täsmälleen sama standover mutta valkoisessa pitkäkätisempi/venyvämpi/tms. kuski. Menis vähän french fitin puolelle jos topin aloittaja ostais kokoo isomman. Paremmaltahan se slämmätty mahtistemmi näyttää mut ei se mikään hyvän fitin merkki ole.

Marmaters gonna marmat jne.

4 Likes

Oon omistanut sekä 53:n että 56:n Rollerin ja molemmilla ajanut paljon. Mittaa 175cm ja pitkät jalat. 53 oli pituuden puolesta ok, mutta oli liian matala. Ohjaamoa piti nostaa speisereillä ja kunnon riserilla. 56 on korkeuden puolesta paljon parempi ja voi vetää matalalla riserilla 100mm -10 stemmillä slämmättynä. Dropin kanssa 80mm ja 0-kulma. Toki oon vuosien mittaan notkistunut pyörän päällä ja ohjaamot on pudonneet kaikissa pyörissä alaspäin.

Tämmöisille kokojen väliin jääville tyypeille kumpi vaan voi olla just sopiva. Sanoisin, että riippuu ennenkaikkea mieltymyksistä ja kropan mittasuhteista.

2 Likes

10 Likes

Maistuu. Räyheä ku mikä. Extrapojot kamokuosista. Oisko mahdollista saada ihan full on sivukuvaa?

Itsellä samat rasse-Cinellin camoteipit Rollerin riserissa, mutta oranssit tulpat oli mulle liikaa niin laitoin mustat. Mutta kovia aksenttivärejä muutenkin sulla tossa niin menee!

Surly Steamroller 53 runkosetti

Ohjainlaakeri: Chris King 1 1/8 Sotto Voce Navy

Voimansiirto: Sugino75 167,5mm kampipari, Sugino75 SSG 144Bcd (45t)Eturatas, Sugino SG75 109mm BSA - Keskiölaakeri, EAI SUPERSTAR 1/8 RearCog(17t) takaratas, IZUMI Jet Black ketju

Putkiosat: KCNC Arrow 31.8 mm Stem Black 100 mm / ±17º, Thomson KCNC Ti Pro LiteAl75 27,2 mm satulatolppa, Renthal V2 Fatbar Carbon 31.8 30 mm Rise Handlebar Black / Aluminium Gold 31.8 mm / 800 + Cinelli Camo teippi
Satula: Brooks england C17 Carved Cambium All Wheather Saddle Black 283 x 162 mm

Kiekkosetti: LB 55Tkehät&Raketan navat

Juu, eli paremmat kuvat on tulossa, no hätä. Tää vaan tähän hätään👍

Cunnon cuituciecot rollerissa on khyl 5/5.

Juu, nii Rolleri saa oman kiakkosetin viel(LB:n kehät vihreillä Raketan navoilla), mutta kyllä näillä nyt joutaas ajelemaan…Polkimet menis viel vaihtoon ja voi kyl olla et pidempää stemmiä pitää kokeilla. Tällä keulitaan ja shreddaataas😛Vielä pitää jonku verra säätää, mut kyllä se mulle kelepaa ja mukavuutta on ajella!