AMA: Surly Steamrolla '09

Kuitua ja lisää tarroja:

hienoin rolleri tällä foorumilla!

Hieno pyörä ja oivalliset kuvat. Ainoa mitä kritisoin on 46/20-väli poluille. Tai ehkä oon vaan kateellinen, mulle 44/21 on pusikossa selkeesti liikaa. Santtu T tais ajella kesällä metsässä 48/21-välillä mutta se onkin pudonnu pienenä pataan.

Nice, tää sai mut himoitsemaan Rolleria entistä enemmän. Koko mietityttää - tässä on satula aika korkealla ja pitkä stemmi, ja mulla on pituutta vielä puolitoista senttiä enemmän. Pitää vissiin ruveta mittailemaan itheään.

Oho, menny täysin ohi nää uudemmat kommentit. Kiitti vaan kehuista!

@ Risto Reipas: Kyllä mä tolla välityksellä rossailin ton ´10 talven, mut viime keväänä ostin On One Scandalin 26" kiekoilla, ni maastoajot menny sillä sen jälkeen, 32-15 -välityksellä.

@ kilobitti: Päädyitkö 56 kokoiseen, vai johonki muuhun runkoon?

Tässä vielä esittely tuoreimmasta kokoonpanosta.

Haarukka: Giant Team Highroad Carbon
Stemmi: Ritchey WCS, 110mm
Tanko: FSA Wing Compact Pro, 440mm
Jarru: Sram Rival
Kahvat: Sram Rival
Tolpan kiristin: DMR Grab
Tolppa: Ritchey WCS
Keskiö: Token Carbon Shell JIS
Renkaat: Conti Gp 4000, 23mm
Polkimet: Shimano Xt
Paino: 8 kg

http://i.imgur.com/JYlrZyj.jpg
http://i.imgur.com/v2SEECB.jpg

Osapäivitykset tein ennen äskeistä mökkireissua. Kuvien ottamisen ja parin satkun jälkeen satula hieman laskenut ja stemmi noussut 5mm. Hyvältä ja nopealta tuntuu, vaikkei tää nyt mikään hyvä kevennysaihio ookaan, niin reilu puol kiloa tippui paino sitten edellisen kokoonpanon.

Välillä kyl ollut katuratakuume, mut oon kuitenkin saanu aina uskoteltua, et kaksi fiksiä riittää. Tätä kun en millään raaski myydä ja rottaisampi konversio saa olla lokareilla varustettuna ympärivuotisena kommuutteripyöränä. Tietty nykyään omakotitalossa asuessa ja oman pyöräverstaan omaavana tilaa ois, muttei tosin niin paljoo aikaa ajaa…

Täältä tähän! :slight_smile:

hienohan tää on.

beataholic - 12:44, 20.7.2012 » [b]Haarukka:[/b] Giant Team Highroad Carbon
Mites tuota huomasitko suurenkin eron ohjattavuudessa kun vaihdoit maantiekeulan? Nopeasti ajateltuna suurempi rake (43mm tai 45mm varmaan) ja ehkä jopa tiukentunut ohjauskulma (lyhempi haarukan a2c?) tekis tuosta rauhattomamman kuin orkkiskeulalla. Vai oletko paljoa ajellut orkkiskeulalla lähiaikoina, kun kaks vuotta vanhoissa kuvissa on myös jo jokin toinen keula? Ihan mielenkiinnolla kyselen, sillä itselläkin on Rollerin keulapäivitys käynyt mielessä... Siistihän tää on kyllä kaikinpuolin :)

Thänks!

Orkkiskeula oli viimeks kiinni toissatalvena, niin paha tosiaan sanoa ohjattavuudesta :slight_smile: Tää nykyinen keula on itseasiassa kolmas hiilikuitunen ja ns. tiukin. Näiden rakeja en kuitenkaan tiiä, mut en ite huomaa ajossa onkse sitten 43mm vai 45mm, muistaakseni orkkiskeula ei ollu niin hätäinen, vaikka sen rake onkin 38mm.

Appreciation -langassa taisin nähdäkin Rolleris, kevyesti langan parhaimman näköinen pyörä ja hyvä väri tuo uusi vihreä! Pitäs vielä omaani päivittää kammiksi joko noi 75:set tai Omniumit…

Kaipa vois välillä uppailla, kun tää siirtyi syksyllä ympärivuotiseksi käyttöpyöräksi työmatkan pidennyttyä 26 kilsaan päivässä. Ihan turhaan tätä aiemmin säästelin, käyttöönhän nää Rollerit on tarkoitettu! :slight_smile: Kohtuu kevyesti liikkuu edelleen, vaikka painoa tulikin kiinni iskettyäni rospuuttokiekot, Nokian kitkarenkaat, Biltsun lokarit sekä alkuperäisen keulan…

Siisti pyörä aiemmissa kuvissa :slight_smile: Viimesin kuva ei ainakaan mun selaimella aukee

koodista puuttuu pisteitä …
http://imageshack.com/a/img560/6822/mawb.jpg

Ok, kiitti! Yritin iPhonella ekaa kertaa laittaa kuvaa… Melkeen onnistu! :smiley:

Melkein tekis mieli sanoa jotain liian pienestä rungosta, mutta jäbällä on vähemmän avaruudettimia kuin mulla ikinä. Pro-mitoitus siis.

Hehe! Olen kuullut tuon ennenkin, satun vaan omaamaan pitkät raajat ja mieltymyksen matalahkoon ajoasentoon.

Näin saikulla ollessa tuli selailtua vanhoja kuvia koneelta. Tän myin kaks vuotta sitten ja tuli kyllä ikävä! Taitaa edelleenkin käyttäjä Freeflow ohjastaa tätä Helsingin suunnilla.

Oli topsun kuvat kadonneet, niin latasin ne uudestaan…

Onpa ollut hieno rolleri! Mä tosin luulen, että Freeflow kauppasi tätä runkoa, koska yhdellä kompoonenttikirppiksellä oli hilkulla, etten olisi ostanut toista rolleria ja oli minusta just tämä. Oisko mennyt nimim. Sirkuksen kauttaa kiertoon?

Tai: sitten olen vain väärässä ja oli joku toinen musta 53 raami kyseessä.

Kyllä, tämä meni käyttäjä Sirkuksen kautta kiertoon. Iloisia maileja, missä lienet.

Jesh!

Sillä aattelin, että vielä olisi Freeflow:n käytössä, kun niin lupailit tarjoavasi ensin mulle, ennenku pistät myyntiin. Mut eise mitään, nykyään ajelen pykälän isommilla rungoilla, enkä voi sietää enää omissa pyörissä noin korkeeta spacer-pinoa stemmin alla :slight_smile:

Iloisia maileja meikänkin puolesta!

beataholic - 22:00, 9.2.2017 » enkä voi sietää enää omissa pyörissä noin korkeeta spacer-pinoa stemmin alla :)
Tää sitten näkyikin mun Feltissä. Kuten myös tuttu emäputken tarroittaminen. :) Tässä eka huomioni oli että runko ois voinu olla yhen koon isompi. Muuten hieno peli. Tarviin rollerin.