AMA: Soma Cinelli

https://dl.dropboxusercontent.com/u/2923110/Cinelli%20Gazzetta%20Soma/GazzettaSoma1.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2923110/Cinelli%20Gazzetta%20Soma/GazzettaSoma2.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2923110/Cinelli%20Gazzetta%20Soma/GazzettaSoma3.jpg

Kuvat: Lauri Hannus/laurihannus.com

Runko: Cinelli Gazzetta Bel Grigio 52
Satula: Brooks Swallow
Tolppa: Campagnolo Chorus Aero
Stonga: Soma Hwy One 40cm + Cinelli Vegan -teipit
Ohjainlaakeri: Velo Orange Grand Cru Mirror Finish
Stemmi: Thomson Elite X2 90mm

Vanteet: Mavic Open Pro
Navat: Miche Primato Low Flange
Pinnat: DT Competition
Kumit: Continental Gatorskin 25mm + GP 4-Season 25mm
Sisurit: Michelin A1 Airstop Butyl

Keskiö: Campagnolo Centaur 111mm
Kammet: Miche Primato Pista 51t
Polkimet: MKS Sylvan Road
Sträpit ja häkit: Brooks
Ratas: Soma 19t
Ketju: KMC K710 SL
Ketjunkiristin: Surly Tuggnut

Polkimet vaihtuu Lyotard Marcel Berthet -kopioihin, joihin tuplasträpit. Muuten olen tyytyväinen. Kiitokset Ziguralle speksausavusta, W1N:lle satulasta ja vantteralle hitsausavusta – oppirahat piti tottakai maksaa :stuck_out_tongue:

Tykkään kovasti.

Harmi että normaalikoon stemmien ja tankojen saatavuus on nykyään kehnonpuoleinen. Ylikoon ohjaamo näyttää sorjassa teräsrungossa vähän isolta. Toisaalta Brooksin satula ja nahkateipit tuovat visuaalista massaa stemmin vastapainoksi.

Onpas hiano uusi pyörä, oppirahat menneet hyvään tarkoitukseen.

oikeen tyylikäs kulkine. mitä ite oisin tehny toisin ni näin klassiseen tyyliin en ois kasannu radiaalia ja tuo hirvitys ketjunkiristin. mutta sun pyörähän se on.

e. ja ajaisin salee

Stemmitankokombo voisi mielestäni olla edes vähän klassisemman näköinen, mutta muuten oikein mukava!

Very cool hei!

Näin, mutta Surlyn ketjunkiristin ei tähän kuulu ja kuvista näkee että ketjut on todellakin kiristetty - aivan liian tiukalle.

Siisti buildi, ainot mikä pistää silmään on kampien ja rattaan haaleus. Saisko näitä jollai kiiltäväämäks edes vähän ? Vali vali ja sillee…
E: Vai hämääkö kuvat ?

-Taina

Oikein herrasmiesbuildi :slight_smile: tosiaan kuten taina sano vois vähän kiiltää enemmän ja tuota ketjukiristäjää en todellakaan ymmärrä. Hieno jokatapauksessa ja siistit tankoteipit

brooks ja ylikoon compacti ei oikeen oo toistensa kavereita, mut muuten tyyli puhdas pyörä.

vaikka ite oon vahvasti oon ylikoko ja ahead -miehiä, niin ei ne kyllä oikeen tähän passaa. niin ja toi ketjunkiristin.
muutta muuten iso peukku!

Kiitos kommenteista!

Tavoitteena oli tehdä klassisuuden ja moderniuden synerginen yhtymä, runko oikeastaan houkuttelee tuohon.

Ketjunkiristin, koska helppous ja ideana pullonkorkkien avaaminen pyörällä on hauska. Käytännössä Suomi on nykyään tölkkimaa, joten voishan sitä ottaa tuon Tuggnutin pois.

Thomsonin X2 on ainoita silmääni miellyttäviä ahead-stemmejä ja sitä ei saa kuin ylikokoisena. Jos sopiva stemmi tulee vastaan, niin ohjaamon visuaalista keventämistä vois harkita joskus.

jussi: höpsistä, kyllä ketju sen pari senttiä liikkuu :slight_smile:
IhanaTaina: Ratas on kiiltävä, kammet enemmän mattaa kuin muut osat. Yritän kompensoida viikottaisella Autosolin hieromisella (jos jaksan) :wink:

Kerro se hassu tarina siitä ruotoputkesta :slight_smile:

nätti pörä ja sopii kuskilleen

Hyvältä näyttää. Yllättävän siro tuo keulan profiili. Nittot ja VO:t varmaan katsastettu 26mm-ohjaamopalikkapuolella? Tosin kyllä tuo nykyinenkin yhdistelmä mielestäni toimii.

Nooo… yleisön toiveesta ruotoputkitarina:

Olin juuri saanut kaikki osat keulaa varten ja olin menossa treffeille. Mulla oli tunti aikaa lyhentää ruotoputki ja tietysti sormet syyhysi, joten laitoin kilkkeet ja haarukan paikalleen ja merkkasin lyijykynällä yläkohdan stemmin päältä. Lopullisen katkaisukohdan merkkasin pari milliä merkkausrenkaan alapuolelle, tai niin ainakin luulin. En tietenkään tarkistusmitannut ja olin katsonut jotain muuta ruotoputkeen muodostunutta rinkulaa. Tuloksena viisi senttiä liian lyhyt ruotoputki. Itketti ja teki mieli lyödä pää seinään. Treffeille oli kuitenkin kasattava itsensä, onneksi Pekka-Zigura ehti lohduttaa ja mainita Matin (vantteran) hitsaustaidoista. Treffit meni loppujen lopuksi hyvin.

^Nittot ja VO:t katsastettu juu.

oikein hieno kaupunkirassia. ylikoon clämppi ehkä pistää täälläkin silmään mut ajon aikana sitä yleisön mielestä sopivampaa stemmiä voi speksata jos siltä tuntuu.

tummanvihreä ja -ruskea on nasta yhdistelmä.

Niin, hitsattiinko jatketta vai onko tuo stemmi nyt viisi senttiä alempana kuin oli tarkoitus?

^^En tiedä valehteleeko kuva, mutta rungon väri on tummansininen :slight_smile:
^Hitsattiin jatke.

NKOTB - 10:08, 17.5.2013 » Niin, hitsattiinko jatketta vai onko tuo stemmi nyt viisi senttiä alempana kuin oli tarkoitus?
Ruodosta tehtiin taas yksi tiggaamalla putkien sisälle noin 8cm 25-millistä rosteriputkea. Jätettiin about 5mm rako ruodon palojen välille, jotta saatiin sisälle riittävästi täyttöä. Sauman pitäisi olla about emäputken puolivälissä. Tai siis on.