AMA: Ritchey P-29er


  • Ritchey P-29er M + Ritchey Carbon -keula + Cane Creek -laakeri
  • Hope Pro 4 SS + Spank Oozy Trail + Maxxis Ikon 2,6"/2,35"
  • Middleburn 32t + Shimano UN-55 + Chris King 16t (kunnon korkeuserojen ajoihin Surly 18t) + KMC 510+ Shimano XT
  • Shimano XTR BR-M9000 + eripari levyt
  • Ritchey WCS -stemmi (alu) ja tolppa (kuitu) + Superlogic-tanko + ESI Chunky + Charge Knife

Kevyempi kiekkosetti kera 2,35" Thunder Burtien on tulossa. Painoa muhkukiekoilla kuvien kasauksessa 9,7 kg. Hienosti kulkee.

61 Likes

Kaunis. Kertakaikkiaan.

Upea. Ihana.

on jees/rules.

Kadehdittava bike

”Kiva” tietää että nää saa singlespedeksi niin nyt sit himo kasvoi järkyttäväksi saada tämmönenkin

Näitä kuolasin kun ne oli upouusia, mutta nyt kiinnostaa lähinnä takapään 27.5" plussapotentiaali. Olisko tiloja vai pitääkö haudata haaveet?

Kova!

Perfecto

Namskutarallaa.

Ai jumalaude tää on kyl siisti!

1 Like

Ihailun tunteita herättävä pyörä.

1 Like

Aika samat tilat taitaa olla kuin tuommoisessa vanhemmassa Unitissa, eli saattaa sinne 27,5+ saada tungettua. Ehkä. Tänään kuitenkin rajun sadekuuron jälkeen poluilla uidessani olin tyytyväinen tämänhetkiseen rengastilaan, kun havunneulasia ja moskaa kerääntyi ihan kiitettävästi joka paikkaan.

Wautsiwau miten hieno!

millasia taipaleita tulee pääasiassa taitettua, ja onko millaset kiekot tulossa?

tollaset hope/oozyt oli itelläki vastaavassa fillarissa, mutta turhan painavilta tuntuivat reippaahkoon sinkulakyytiin.

Reipasta polkuajoa tulee ajeltua 30-70 km siivuja yleensä. Välillä lyhyempää, välillä pidempää. Isot Ikonit ovat nyt alla Syöte MTB:n pitkää matkaa varten mukavuuden maksimoimiseksi.

Crest MK 3 -kehät ovat jo kellarissa, katsotaan tuleeko kevyttä Novateciä vai DT:tä navoiksi. Puolaus Revoilla kuten aina. Ja näille kiekoille sitten Thunder Burtit niin pitäisi olla kepeää menoa luvassa.

Sanottakoon vielä, että 32/16 väleillä on ollut hauskaa ja vauhdikasta menoa ajoittaisesta hirmuvääntämisestä huolimatta. Mäkiähän täällä meillä päin ei ole, mutta teknistä pätkää löytyy kyllä kun semmoista haluaa ajella. Lenkkien keskarit ovat olleet samaa luokkaa kuin vaihteistetulla jäykkäperällä pari vuotta sitten, kun tuli kisoja kierrettyä vähän enemmän.

Edit: Pannaanpas vielä räpsy Thunder Burteilla.

7 Likes

On kyllä hyvä. Ajaisin ja hymyilisin ajaessani.

Ihana! Mulla on tommonen keltamusta runko vaihteellisessa retkikokoonpanossa, ai että on kiva ajaa.

Hieno pyörä!

Millä välityksillä meinaat Syötteen ajaa? Et kait ainakaan 32-16?
Minä oon ajellut 60 ja 120 setit siellä 32-18 väleillä ja sekin on tuntunut helvetinmoiselta vääntämiseltä.

Syötteelle lähden 32/18-väleillä kuten ennenkin. 16-piikkinen on hyvä täällä tasamaalla.