AMA: Plug 666 riddle of raw steel

Tulin nostamaan tätä ilmoituksella, että pyörä on saanut ihan kiitettävän määrän arkiajoa osakseen. Raskashan tuo on, mutta vauhtiin päästyään liikkuu kuitenkin semmosta vauhtia, ettei turhauta. Mitään en oo nyt muuttanu tai vaihtanut, ajanut vaan. Välillä kans takaperin, ennätyksenä kolme täyttä kierrosta ja jäin pystyyn.

=) nämä putkikasat lämmittää mieltä

Lumikko - 19:00, 27.8.2015 » Tulin nostamaan tätä ilmoituksella, että pyörä on saanut ihan kiitettävän määrän arkiajoa osakseen. Raskashan tuo on, mutta vauhtiin päästyään liikkuu kuitenkin semmosta vauhtia, ettei turhauta. Mitään en oo nyt muuttanu tai vaihtanut, ajanut vaan. Välillä kans takaperin, ennätyksenä kolme täyttä kierrosta ja jäin pystyyn.
kadenssit kiinnostaa

Note to self: pelkästään remmien saaminen polkimien läpi ei tee niistä yhteensopivia. Alkoi sylettää vaivalloinen käyttö ja pyörä oli muutenkin märillä keleillä telakalla, mutta nyt Dartmoorin polkimiin vaihdettuani on ollu taas kivaa.

Välitys keveni, 39/17. Helpompi kikkailupyrkimyksissä.

Jaaha oliskohan tämän vekottimen aika siirtyä jonkun toisen pyöräilijän iloksi?

Ja hinta oli?

Jotain suuruusluokkaa 300 euroa kompliittina pitäisin sopivana. Tarjouksia kuunnellaan kans, koska kokoonpanosta voidaan neuvotella jos jotain osia vaihdetaan.

Koeajettavana Viikissä.

Pistä nyt vaan se hinta, millä liikahtaa tinkaamatta, niin ei tarvi taas käydä keskustelua siitä, ketä myyntitoiminnan säännöt yhteisön hyväksymät käytännöt koskevat ja keitä ei.

Tämä ei olekaan myynti-ilmoitus.

Jos AMA-langassa kysytään hintaa, pieni suurpiirteisyys tuskin on ongelma.

Eli jos tavaraa tarjoaa myyntiin muussa kuin myynti-ilmotuksessa, saa vedellä ihan miten huvittaa?

Töölöläisen kaverin puolesta kysyn.

Otahan asia ylläpidon kanssa puheeksi, jos koet edellissivulta alkaneen pohdintani rikkoneen foorumin sääntöjä.

No, näähän on yhteisölisesti määriteltyjä normeja, kun sääntöjä ei ole. Eli ylläpitoa varmaan turha tässä yrittää osallistaa.

Itse koin, että viimeksi vuosi sitten aktiivisen aman nostaminen sen ilmoittamiseksi, että pyörän vois vaikka myydä, on pyörän myyntiin laittamista.

Otetaanpa tälle sivulle tämä dibs-baitinkini:

Lumikko - 0:41, 19.11.2017 » Jaaha oliskohan tämän vekottimen aika siirtyä jonkun toisen pyöräilijän iloksi?
Jos tämä on [s]yhteisölle[/s] sulle ongelmallinen juttu, siinähän sitten on. :)

Mitä kohtaa tosta 300 eurosta muuten et tajunnut? Luuletko, että tässä on joku korottelu meneillään? Jos tämän onkin nyt myyntilangaksi muuttunut, kyllä tossa lukee numeroita ihan sillä sitovuudella kuin kaupankäynnin tapoihin kuuluukin.

Ei liene kiellettyä todeta, että tarjoukset, esimerkiksi ostaa pyörä ilman satulaa ja kiekkoja alennettuun hintaan, ovat tervetulleita.

Kyllä tää on just niin reilusti ja selvästi ilmoitettu kuin mitä yhteisö havaitakseni toivoo. Se että täällä on yksi valittaja ilman ostoaikeita ei käsitystäni heilauta.

Ehkä mä vaan olen sillä tavalla normatiivinen tylsimys, että rajojen hämärtyminen/hämärtäminen härnää. Mun mielestä ei oikeasti tee palstalle hyvää se, että nyyppien myyntilankoja jyrkimmillään jopa suljetaan, kun ei osata noudattaa “sääntöjä” (jotka eivät ole varsinaisesti sääntöjä ja joita ei johdomukaisesti kukaan valvo) kun taas palstakonkarit saavat kikkailla harmaalla alueella. Jos tää näkökulma ja sen esilletuominen on sulle ongelmallinen juttu, siinähän sitten on :wink: Ei tää oo mitenkään erityisesti sua kohtaan suunnattu, jostain syystä vaan kuvittelin, että sä olisit ollut niiden postaajien joukossa, jotka hiffaa, mitä tässä ajan takaa.

Lisäksi mun lukutaito toimii sillä tavalla tylsästi, että “suuruusluokka 300 euroa” on eri asia kuin “hintapyyntö 300 euroa”.

Kerrotko esimerkin nyypän myyntilangasta, jossa samanlainen tulkinnanvarainen harmaan alueen muodollisuus johti lukotukseen?

Tää ”konkarit saa siimaa”-läppä on aika kulunut vitsi ollut jo vuosia, ja aina yhtä huonosti perusteltu.

Toinen sivu kaipaa kuvaa:

https://c2.staticflickr.com/6/5452/17999510821_40550b5894_c.jpg

Vaikka näytön vaatiminen onkin ihan kohtuullista, en jaksa nyt lähteä kaivamaan kun lukotettuja lankoja ei ole käsittääkseni mitenkään mahdollista hakea.

Joten olkoon sitten niin, että olen kuvitellut koko jutun: palstalla kohdellaan kaikkia postaajia samalla tavalla ja myös sun tapasi laittaa tää pyörä myyntiin on kaikin puolin kosher. GLWS.

Jos haluat antaa palautetta puutteellisista tiedoista hintaan liittyen, sen voi esittää vaikkapa muodossa: ”hinta täsmällisesti esiin, kiitos”.

Se että tuut älisemään miten ”taas” jouduttaisiin keskustelemaan jostain etuoikeussäännöistä on huonolaatuista palautetta. Noin fiksun jäbän pitäisi kyllä tietää, mitä siitä seuraa.

Viimeisin marttyyriksi heittäytymisesi ei varsinaisesti anna susta sen parempaa kuvaa. En missään kohtaa väittänyt, etteikö foorumilla olisi silkkihanskat ja vähän eri säännöt joillakin ihmisillä joillekin ihmisille.

Toi sun vihjailusi, että joku nyyppä olisi saattanut saada lukon myyntilangalleen (koska selvän euromäärän edessä lukikin ”suuruusluokkaa” eikä ”hintapyyntö”) on niin poskettoman typerää paskaa, että en olekaan vähään aikaan foorumilla nähnyt. Ja se rima on muuten aika alhaalla.

Harmi, etä koit tuon ensimmäisen viestin ölinänä. Sen tarkoitus oli kyllä ihan tuo, mitä tossa ekassa kappaleessa peräänkuulutat. Huonosti muotoiltu, kirjoitin laiskasti, koska en osannut odottaa tuollaista tulkintaa. My bad.

Nyyppien lankojen kohtelusta: kun nyt kerta lähdit poskea soittamaan, niin sanottakoon, että siellä lukee “jyrkimmillään jopa suljetaan”, josta oletin sun osaavan lukea, että toi on se äärilaita. Useimmiten tietysti se on foorumipoliisien vittuilukerho, joka siellä kokoontuu. Muutaman lukitun langan muistan, mutten millään niitä pysty löytämään, kun myyntilankoja tulee hemmetin tiuhaa tahtia.

Marttyyriksi heittäytymisestä: voit kokea sen niin. Kyse on vain siitä, että koska todistustaakka tän “kuluneen vitsin” suhteen tosiaan on tässä mulla, mutten (tuiossa ylempänä mainitusta syystä) kuitenkaan jaksa näyttöä siitä etsiä, niin mun pitää tyytyä siihen että it’s all in my head, uusien postaajien ja foorumikonkareiden myyntilankojen kohtelu ei sitten poikkea toisistaan.

kyllähän tämä on huomattavan paljon hellävaraisempi tapa todeta ettei kamalle ole kysyntää kuin se että parin uppauksen jälkeen myynti-Ilmo poistuu paikalta häntä koipien välissä

RTZ - 16:38, 19.11.2017 » Marttyyriksi heittäytymisestä: voit kokea sen niin. Kyse on vain siitä, että koska todistustaakka tän "kuluneen vitsin" suhteen tosiaan on tässä mulla, mutten (tuiossa ylempänä mainitusta syystä) kuitenkaan jaksa näyttöä siitä etsiä, niin mun pitää tyytyä siihen että it's all in my head, uusien postaajien ja foorumikonkareiden myyntilankojen kohtelu ei sitten poikkea toisistaan.
Et näe tossa ”it’s all in my head”-heitossa jatkoineen mitään marttyyrin viittaa? Ollaksesi niinkin analyyttinen ja tarkkanäköinen muiden ihmisten ulosannin suhteen tällä foorumilla, on sulla ihan helvetin iso sokea piste omalla kohdallasi.

Toi vähemmän tyypillinen sanavalintani on mielestäni enintään kauneusvirhe, joka katsottaisiin uudeltakin foorumilaiselta aika helläkätisesti sormien läpi (jos edes huomattaisiin), mutta sun mielestäsi mä seilaan jollain konkareiden etuoikeusvyöhykkeellä. Ne viittaamasi ketjut taas ovat menneet lukkoon ihan aiheesta*, eivätkä vertaudu tähän alkuunkaan, mutta tämän eron osoittaminen saakin sut väittämään, että konkareilla ei vissiin sitten ole kuin kuviteltuja etuoikeuksia. :smiley:

*Tyypillinen lukotuselinkaari:
1: karkea sääntöjenvastaisuus, kuten puuttuva hinta tai vaihdekampetta
2: foorumipoliisien ojennus
3: myyjän nousu takajaloilleen ja avoin vittuilu
4: lukko