AMA: Peugeot Mixte

Biciolli - 20:54, 16.8.2016 » Laitoin juuri samanlaiseen mixteen vasaroidut lokarit. Tuli aika makee. Teen AMAn kun saan kuvattua. Muissa osissa on paljon drillausta. Kuski tykkää pitseistä.
Kiinnostaa nähdä! Linkkaa hei tähän vaikka AMA, kun oot tehnyt niin tulee katsottua.
qlt - 21:09, 16.8.2016 » Uuh aah. Äänestän koivuvanerilokareita, koska kiinnostaa
No eiköhän tää oo sitten sillä päätetty!
Biciolli - 13:32, 16.8.2016 »
asb - 13:23, 16.8.2016 »
solari - 12:49, 16.8.2016 » satulatolppa piti tilata Saksan ebaysta joltain pieneltä konepajalta
Ai mikä tolppa. En näe mitään tolppaa.
Kyllä siinä on tolppa. Se vaan on aika alhaalla, joten sitä ei näy paljon.
Tähän joku Ollin kuuluisista kommenteista huumorintajun puutteesta. :)

:slight_smile:

^^^toivottavasti koivuvanerilokarit on silleen kaarevat ettei vesi lennä niistä sivuille. Muuten niistä ei oo juurikaan hyötyä sateella…
(tai ainakin luulen niin, mulla ei oo ollut koskaan puisia lokareita)

kyttyra - 8:59, 17.8.2016 » ^^^toivottavasti koivuvanerilokarit on silleen kaarevat ettei vesi lennä niistä sivuille. Muuten niistä ei oo juurikaan hyötyä sateella...
+1

Litteillä lokareilla vesi ja kura päätyy kuskin päälle ja voimansiirtoon vain vähän eri kautta kuin ilman.

Piti tulla laittaa kuva tänne nyt fillarista, kun sain aikaiseksi kirjautua ja siihen saatiin ne lokarit männäkesänä. Ostettiin Stadion Pyörästä siis koivuvanerilokarit ja vedettiin vannevalkoisella spraylla maali pintaan. Hyvin on pysynyt, vaikka tämä on näilläkin kurakeleillä ollut melkein päivittäin ajossa. Suositusta voi siis antaa tälle kotimaiselle ratkaisulle! Kuva on hieman suttu räpsäisy munkkikahvipysähdykseltä jossain Espoosta. Siitä näkee kuitenkin oleellisen, eli miltä ne lokarit nyt sitten näyttää.

Muita päivityksiä, jotka ei kuvassa vielä näy, on uudet kammet ja polkimet (+rattaat), vanhat luovutti yksien kesäisten bailujen kotimatkalla. Tilalle BLB Pista Vera ja polkimet sääsuojatuilla laakereilla, kiitos Kumiluoti osista, asiantuntemuksesta, työkalujen lainasta ja kaikesta.

Talven aikana varmaan tulee maali uusittua -niin kuski itse kuin fillarin isäkin diggaavat molemmat diskohileitä, mutta maali on lohkeillut niin huolella, että huolettaa rungon ruostuminen. Yritys on saada joku nepotismin innoittama korruptiodiili serkkupojan automaalaamosta ja uusi, ehompi maali hiekkapuhallettuun pintaan. Toivottavasti värimaailma pysyisi samana, koska lila on noista “naisoletettujen väreistä” oikeastaan ainoa, jonka kelpuutan. Kuvia paremmalla laadulla sitten keväämmällä!

herättää aisan taivuttelu haluja

Siis mistä toi takajarruvaijeri menee? Tangon yli??

vanityfunk - 16:28, 16.11.2017 » Ostettiin Stadion Pyörästä siis koivuvanerilokarit ja vedettiin vannevalkoisella spraylla maali pintaan. Hyvin on pysynyt, vaikka tämä on näilläkin kurakeleillä ollut melkein päivittäin ajossa. Siitä näkee kuitenkin oleellisen, eli miltä ne lokarit nyt sitten näyttää. https://i.imgur.com/WseRbiy.jpg
Vanerin päälle maali. En tiedä kumpi pahempi. Muovi- tai metallilokarit puukuviokalvolla vai vaneri maalattuna näyttämään muovilta.

^Älä jaksa. Rakentaja halusi puiset lokarit ekologisuuden vuoksi ja siksi että puu on kiva materiaali. Ja huomasi ettei puun väri sopinut projektiinsa.
Hienoa ja erilaista tekemistä,peukutan!
Ainoa asia mitä tekisin niin noita aisoja säätäisin hieman.

Takajarruvaijeri herätti nyt hämmästystä myös täällä. En tiedä miten se näyttää kuvassa tolta, koska se kulkee tangon ali normaalisti, eikä pitäisi olla mahdollista että se jotenkin lipsahtaa tangon yli. Must be some kind of sorcery? :smiley:

Lokarit vedettiin valkoiseksi, koska väri ei tee imo muovisuuden tuntua, vaan materiaali. Se kellastunut koivun sävy ei myöskään näyttänyt omaan silmään kokonaisuuteen sopivalta.

Aisoista samaa mieltä, eli voisi olla sievempikin asennus. Ongelmaksi muodostui se, että jos olisi pätkäissyt niitä, pituus ei olisi enää riittänyt. Ainoa mahdollisuus olisi varmaan itse askarrella paskarrella ja taivuttaa kokonaan mittojen mukaan uudet, mutta siihen puuhaan ei ole vielä löytynyt riittävästi motivaatiota. Myöskin itse lokareiden malli (=litteys, ei kaarevuutta sivuttaissuunnassa) saa osaltaan aikaan sen, että kuvakulmasta riippuen asennus näyttää paremmalta tai huonommalta. Viilaamisen varaa siinä silti on.

Niin että on korjattu tosta ekasta kuvasta?

Kiva erilainen projekti tosiaan. Kiva kahvila. Monesti tuli mentyä rouvan Pösöllä tuosta ohi kun asuttiin lähistöllä. Siinä pösössä oli kyllä neljä pyörää.

Kotimaisista lokareista pisteet. Minkä merkkiset? Jos ekologisuutta tai puun ominaisuutta olis ajatellut, niin sävytetty öljy tai vaha pintaan. Suorat lokarit hirveitä säädettäviä, mutta livenä yleensä paremman näköisiä kuin kuvissa.

joku liikkeenpitäjän puuseppäkaveri niitä duunaa tms. mitä oon hänen kanssaan jutellu, arvoa oli noin viiskybää tjsp

p.s. kivanvärinen mixte

vanityfunk - 10:18, 17.11.2017 »

Aisoista samaa mieltä, eli voisi olla sievempikin asennus. Ongelmaksi muodostui se, että jos olisi pätkäissyt niitä, pituus ei olisi enää riittänyt. Ainoa mahdollisuus olisi varmaan itse askarrella paskarrella ja taivuttaa kokonaan mittojen mukaan uudet, mutta siihen puuhaan ei ole vielä löytynyt riittävästi motivaatiota.

Ei niitä aisoja tarvi lyhentää vaan taivuttaa ulospäin jolloin ne lyhenee. Kiva pyörä.