AMA: Pelizzoli Leggenda FOR3

Tattista vaan jengille kommenteista. :slight_smile:

Joo, tykkään ite kans just noiden putkien muodosta, ulkonäöstä sekä toki myös siitä niiden tuomasta jäykkyydestä. Saumojen kohdalla odotinkin smuuttia jälkeä, mut kyllähän ton `zolin viimeistely silti yllätti positiivisesti. mi laik alot.

Päivitelin(aiai&voivoivoi) sivukuvan neutraalimmalla taustalla ekaan viestiin.

^Juuri lueskelin jonkun arviointia omasta vastaavasta FOR3-zollistaan, jossa hän väitti pyörää valtaisan löysäksi. Oma vanha FOR3 tuntuu letkuteräisen Stratoksen jälkeen hyvinkin jäykältä, mutta vertailukohtaa muihin alumiinisiin multa ei löydy.

Edit. Lähde

The LEGGENDA FOR3, it has an old kind of tubes from COLUMBUS called FOR3 with triangle shaped used form the TEAM COPPI pro during the 90s, triangle tubes come out the Colubus - Professional - Giovanni collaboration, to find the most stiffness during the ride on aluminum frames. It’s studied for your body measurements, and if you want it with specific geometry you can request, it’ s on sale for 1.000€ for steel track fork or 1"1/8 carbon one if you prefer.

http://www.fahrradkurier-forum.de/viewtopic.php?f=7&t=8953

niin siis tää for3 tuubisetti, jolla pelizzoli näitä rakentaa on vissiin joku NOS jota on löydetti jostain sataan runkoon riittävä määrä? Sinänsä en yllättyis jos noin ohuen näkösistä vintageputkista kasattu runko olis “löysän” tuntunen verrattuna vaikka nykyalumiiniin tai hiilikuituun. Ei siis mitenkään dissaten, todella upeahan tämä on, ja ne maksimaaliset jäykkyydet nyt varmaan ei kellään ole mielessä kun tämmösiä speksataan.

Toivottavasti ei mene nyt liian ot:ksi. Mutta siis… Giovannitaisi itse hankkia nuo putket kun työskenteli Coppi/Masciaghin palveluksessa ja otti ne lähtiessään mukaansa. Korjatkaa jos olen väärässä.

^joo käsittääkseni noin.

olavi_takatalo - 15:38, 18.9.2013 » ^Juuri lueskelin jonkun arviointia omasta vastaavasta FOR3-zollistaan, jossa hän väitti pyörää valtaisan löysäksi. Oma vanha FOR3 tuntuu letkuteräisen Stratoksen jälkeen hyvinkin jäykältä, mutta vertailukohtaa muihin alumiinisiin multa ei löydy. Edit. [Lähde](http://www.pedalroom.com/bike/2013-pelizzoli-for3-12907)
Oho, no tolla jäbällä on kyllä aika erilaiset kokemukset omasta pyörästään kuin mulla tästä. Myös lainauksesta; " [i]it's such a smooth ride for the road. drives like classic steel frames.[/i]" mulla on erilainen käyttökokemus hänen kanssaan, mut mikäs siinä, eri ihmiset kokevat asioita eritavalla. Onneksi kaikki ovat varmaan ihan yhtä oikeassa.

Hella yeah! Todella tyylikäs kokonaisuus. Tässähän pitää joskus pitää zollin kokoontuumisajot jo. Alkaa sen verran olla näitä jo kaduilla.

On nää zzollit vaan komeita. Pitää ruveta säästämään itsekin moista varten.

tää on kyl siisteintä hetkeen. kiekot on tosi mässyt!

^Tänks näist.

John_Amunet - 18:26, 18.9.2013 » Tässähän pitää joskus pitää zollin kokoontuumisajot jo.
Yeh, oishan tällänen mukavaa. :)

Mä luulin jo et tää olis ollu valmis, kunnes bongasin viime viikolla ununun ilmosta recordin herkkupedaalit, joitten muotokieli puhutteli. Ilmeni tarve.


Juuh, sataprossast fiilistelyy, ei vaikuta ajoo.

Nyt on polkimet löytäneet oikeaan pyörään.
Pitänyt joskus jo aikaisemminkin kysyä, miksi noissa Shamaleissa on erilaiset tarrat edessä ja takana? Onko eri vuosien mallia vai onko takanen konversio? Pieni yksityiskohta mutta häirinnyt jo pitkään.

netspider - 17:11, 28.11.2013 » Nyt on polkimet löytäneet oikeaan pyörään. Pitänyt joskus jo aikaisemminkin kysyä, miksi noissa Shamaleissa on erilaiset tarrat edessä ja takana?
Piti sanoa, että etunen on 12-HPW, mutta ei se ollutkaan. Joskus lueskelin näistä Shamaleiden decal-eroista, mutta en selkeästikään niin hyvin, että muistaisin miten ne menee. Tietäjät kertoo?

Kiitti. Joo, mua häirtsee kieltämättä kans. Muistaakseni tää pari on tollasena lähtösin velosportista, ja sit b-ranin ja artpowin kautta kulkeutunut mulle. Lyhyesti, eri ikäiset siis.
E: …ja siis ilmeisesti takanen kaksvuotta nuorempi.

Tyylikäs!

Upea pyörä.

Ja kysytäänpäs sellaista, että onko tässä kyseisessä for3:ssa otettu runkoa tilatessa optioksi “pursuit geometry”, vai slouppaako jo perus for3 -mallissa toptube noin paljon?

Kaikki FOR3:t on custom geolla että ihan mitä tilaa.

Jep, mutta runkoa tilatessa on tosiaan yhtenä optiona “pursuit geometry”, ilman lisämaksua. Mietin vain että mitä tämä optio konkreettisesti tarkoittaa…

matalampaa stäkkiä - eli syvempää etunojaa.

Jos sä valkkaat sen ni pyörä mitataan sulle satulaputken korkeuden mukaan sopivaksi, jos et niin emäputken.

paina vaan penmi sitä osta nappia, mä oon ollu ainakin tosi tyytyväinen tohon. :slight_smile:

Olen kyllä vähän (tosissaan) miettinyt FOR3 exciting bluena, 1-1/8" hiilikuituhaarukalla ja integroidulla ohjainlaakerilla… Tangoksi tulisi ainakin aluksi riseri, tolppaosat thomsonia, SPD-lukot, ehkä ellipset, jne.

Päässäni kuvittelemalla tulisi ihan nätin näköinen, mutta miltei kaikki googlettamalla löytyneet leggendat ovat aivan päinvastaisia, eli 1" emäputkella, häkeillä ja droppitangolla :I Speksailun loputon tuska…

Do it!
Mä kyl näkisin ennemmin palikoissa klassisempaa. Ja tuumasen emäputken.

Sehän se tässä juuri on vaikeutena, ei ole vertailukohtaa (en ole ainakaan vielä löytänyt) miettimälläni setupilla. Kaikki on klassista setuppia, mikä toki ainakin sopii rungon ympärille kuin nenä päähän.