AMA: Pelago S.Sebastian

Kaikkeen ajoon. San Sebastian 57, titaanistemmi kiinasta, hiilikuitunen satulatolppa, brooks b17 imperial narrow, blb x velocity kiekot, sugino messenger, m520

minkäsmoinen jarru tähän sit loppupeleissä sopi?

missä lokarit, ihan ok ensi fiksi

manuelkala - 15:34, 22.11.2016 » minkäsmoinen jarru tähän sit loppupeleissä sopi?
Tektron joku pitkälänkinen. Huh oli viides jarru jota koitin
tmar - 15:36, 22.11.2016 » missä lokarit
Ehkä pitää keksiä jotain ass saverin lisäksi. Mut emmä ehkä kun pian sataa lunta toivottavasti

Huh, kannattaa vaihtaa cx compit johonki muuhun. Tullu ihan sikana flättejä Turun kaduilla nyt kun ensilumet suli pois.

Hyvän näkönen kokoonpano. Jos jotain estetiikkaa haluaa miettiä, niin ehkä kirkkailla kammilla ois sopuisampi? Mites kilikello, häiritseekö ku rymistelee kinttupoluilla/nuppukivillä?

Aivam hyvä ensikasaus, krossirenkaat todellakin sopii sebuun. Toi jarrun sijainti vaan vähän hämää, oon käsittäny että sen pitäis olla lähempänä napaa näissä tälläsissä ajopeleissä.

jos saa ehdottaa jarruparannuksia, niin esim diacompen keskiveto vois olla aika nyce :slight_smile:
mahtuu isot kumit, on reachia ja jarrutehoa löytyy

geoidi - 17:39, 22.11.2016 » Huh, kannattaa vaihtaa cx compit johonki muuhun. Tullu ihan sikana flättejä Turun kaduilla nyt kun ensilumet suli pois.
Juu pitää koittaa keksiä jotku muut joissa ois kunnon pistosuojat ja joilla pärjäisi kokotalven. Viimetalvena tuli muutama flätti samoilla renkailla, muuten ihan ok 10e renkaat.
walto - 17:49, 22.11.2016 » Toi jarrun sijainti vaan vähän hämää, oon käsittäny että sen pitäis olla lähempänä napaa näissä tälläsissä ajopeleissä.
Juu ei hitsi harmittaa vähän kun en tajunnut kasauttaa kiekkoja levarinavalle tätä silmälläpitäen. Mut ehkä joskus sitten.

https://c1.staticflickr.com/4/3917/32820867925_f49c44f806_c.jpgSepa
Eipä oo nyt talvella paljoa kilometrejä tullut vaikka hyvä onkin polkea. Liukkailla tekee mieli lähteä liikkeelle enemmän maasturilla jossa 2,8 kumit, kuin tällä jossa 35mm.
Heivasin brooksin pois, en ymmärrä ketä hemmetti sellasella ajaa vuonna 2017, vaatisi varmaan vähintään 50mm setbäkkiä että toimisi mulla. Lisäksi ohjaustanko ja stemmi vaihtui, nyt on kontaktipinnat aikalailla samoilla etäisyyksillä kuin mun 54 kokosessa maantiepyörässä 120mm stemmillä ja monen nyrkin tolpalla.

(ps. jos oot kiinnostunut 100mm titaanistemmistä, Brooks b17 narrow vakoversiosta + VO megasetbäktolpasta pm.)

laittaisin

https://cdn.shopify.com/s/files/1/1146/9976/products/fork_solo-p1aa7vv98b3q1hlp1316ohalpu_1024x1024.jpg?v=1465312400

tähän

hyvä musta sebu

Juu, pirikello ym. kirkkaat palat näyttää hyvältä tossa.

Mulla oli Brooksin kanssa ehkä tonnin verran hankalaa ja siitä se on sitte jo muuttunut mukavimmaksi satulaksi jolla oon istunut ja paranee yhä. Alkuun ei riittänyt 25mm setback, mut nyt toi on kai sit vähän muotoutunut ja pahin liukkaus lähtenyt.

https://c1.staticflickr.com/4/3841/33911032745_0b7160a17e_z.jpg

Uusia osasia: Mack/openpro kiekot ja shimanon kammet. Ajoasentoakin pidensin ja laskin kokeeksi

Aika hyvä (y)

https://c1.staticflickr.com/5/4011/34798230223_beef94ef6a_c.jpg

Kesäpäivitys.

Isyyslomalla on aikaa speksailla ja rakennella, edessä ununulta ostettu VO constructeur ja takana Pelago commuter. Mielestäni sain asennettua tarakat aika minttiin, etutarakan asentaminen oli aika tuskan takana, piti käyttää rautasahaa tarakan jalkoihin, ja vääntää jarrun taakse tulevaa liparetta pihdeillä urakalla. Nyt pitäisi miettiä joku laukku tai kori tohon etutarakalle kesän reissua varten. Tää etutarakka on aika kapea, mutta muistaakseni tähän oli joku spesifi laukku olemassakin? Taakse löytyykin jo back rollerit.

Pyörä sinkulana nyt, tullut ajettua tällä muutamia ‘‘maantie’’ lenkkejäkin, ja ei ainakaan sports trackerin perusteella eroa näy keskinopeuksissa tai muissa, mikäli ovat edes kiinostavaa dataa.

Tää alkaa olemaan aika valmis, enpä enää keksi muutettavia osia. Mikäli tästä pyörästä pitäisi omaan käyttöön jotenkin saada parempi, lisäisin ehkä cantitapit ja runkokin saisi olla snadisti slouppaava. Ehkä custom joskus jostain.

Voimansiirto: Shimano 600, m520, skeneketju, white vapaaratas, sugino eturieska.
Putkiosat: FSA hiilaritolppa, MaxiFLite, Pro 110mm, Bontrager kompakti ja Sramin kahvat.
Kiekot: Foorumilta Openpro x Mack, Schwalbe kojak

Aivan hyvä muuten paitti ratas oksettaa

MUTTA:

HAHAHAHAHA en tiedä millaista elämää vietätte siellä

:smiley: En oo ikinä viettänyt elämäni aikana näin paljon aikaa sisällä ja internetin ääressä.

Opanster - 12:43, 29.6.2017 » :D En oo ikinä viettänyt elämäni aikana näin paljon aikaa sisällä ja internetin ääressä.
Ottamatta varsinaisesti [i]kantaa[/i] kysyn: missä lapsesi kun isä-oletettu netisä?
vanttera - 12:45, 29.6.2017 »
Opanster - 12:43, 29.6.2017 » :D En oo ikinä viettänyt elämäni aikana näin paljon aikaa sisällä ja internetin ääressä.
Ottamatta varsinaisesti [i]kantaa[/i] kysyn: missä lapsesi kun isä-oletettu netisä?
Nukkuu sängyssä. En viitti häiritä. Ainakin mun kokemuksen mukaan, ja näitä on kaksi, vaipanvaihtojen ja syömisten välissä ne toistaiseksi vaan nukkuu. Mutta ei tästä varmaan sen enempää.
Opanster - 13:00, 29.6.2017 »
vanttera - 12:45, 29.6.2017 »
Nukkuu sängyssä. En viitti häiritä. Ainakin mun kokemuksen mukaan, ja näitä on kaksi, vaipanvaihtojen ja syömisten välissä ne toistaiseksi vaan nukkuu. Mutta ei tästä varmaan sen enempää.
No ei :D Nukkumine hyvä