AMA: Pantteri [Vigorelli]

Grobian - 8:31, 27.5.2016 » 180:n cm olen parhaimmillani yltänyt. Mutta pirun lyhyet jalat.
Hmmmmmmm. Mietin nyt koko ajan että ostinko liian pienen rungon kun oon ite 182 ja ostin L eli fiftysix. Mutta kun niin ikään aivan helvetin lyhyet jalat ja pitkä selkä.

Tjaa-a. Tokkopa.

Nää on tällaisia one size fits all ratkaisuja. Ja sitä paitsi; Pitkä ja matala → Leader.
Itelle tää oli mukavin koskaan.

Kunnes tietty menin ja testasin mukavampaa.

Munccis - 9:49, 27.5.2016 »
Grobian - 8:31, 27.5.2016 » 180:n cm olen parhaimmillani yltänyt. Mutta pirun lyhyet jalat.
Hmmmmmmm. Mietin nyt koko ajan että ostinko liian pienen rungon kun oon ite 182 ja ostin L eli fiftysix. Mutta kun niin ikään aivan helvetin lyhyet jalat ja pitkä selkä.
Ite 183 ja oli L-koon vigo ja vuodessa totesin pieneksi. I'm sorry to be the bearer of bad news

Oon 181, L-kokoisella. Ja on nappi (setback keskellä kiskoja, 120mm stemuli) vaikka tolppaa onkin blogiuskottavuutta enemmän. Jos se tuntuu oikealta, niin sit se on.

183cm ja large. ei ongelmia. hyvin on mustaa speksiä grobiantin pyörässä, renkaat ja kaikki

heskeli - 10:21, 27.5.2016 » hyvin on mustaa speksiä grobiantin pyörässä, renkaat ja kaikki
https://www.youtube.com/watch?v=IIW9sL-Yf6Q

#notsorry

https://dl.dropboxusercontent.com/u/68761189/Pyöräkuvat/velli3.jpg

Tai no, oikeasti tuo ei ollut kauhean kiva ajaa. En kyllä tajua miksi, ehkä bullis vaatii liian pienen pyörän toimiakseen. Kun olen kuitenkin ajanut joitain vuosia sitten ihan pitkiäkin taipaleita semmoisella.

Joten:

Sweep on ihanaa. Tämän huomasi hyvin viime viikonloppuna kun ajoin Porista turkuun. Eikä sitä ollut.

Saisi kyllä ehkä olla hitusen pidempi & matalampi ehkä tuo ohjaamo vielä.

Hakusessa siis mahd. -17, tai semmoinen n. 130 mm stemmi kokeiluun.

Jos tangon kääntää ympäri, tulleeko liian matala tai ranteet linkkuun? Tuo runko on kyllä siisti.

Käännä stemmi ja stonga ympäri ja pitkät gripit mutkaan asti :-).

ootko tesmannu droppia ja huppuja?

Droppia juu, mutta en hupuilla. On toki mielessä käynyt.

Mutta kuuluuko fixed gear-eetokseen? Siirtymä vaihteisiin on kovin kaltevalla pinnalla sen jälkeen.

Vähän vakavammin, Cannondaleen olen harkinnut ja sen vapaarattaistamista. Tai tuohon Vigoonkin Ergosumia tms. pitkän reachin kompaktia. Mutta vähän sellainen fiilis on että riser/trekkingtanko sopii paremmin kaupunkiin; tuntuu jotenkin köpöiseltä liirailla dropilla yms. kun on tottunut leveämpään otteeseen.

liiraa alaotteelt jie

Eipä ole tätä topikkia tullut paljoa päivitettyä.

Toisaalta eipä Vigorellikään ole uusia osia saanut kuin renkaiden osalta viimeisiin vuosiin.
Sen jälkeen kun kasasin Fixie Inc Shurinavalla takakiekon, niin tuntui aika valmiilta.

Satula pitäisi vaihtaa, mutta noitakaan ei enää saa.

Tässä pari kuvaa vuosien varrelta.

Ensimmäinen Oslosta.

Toinen Århusista

Kolmas Turusta.

9 Likes