AMA: Paddy Wagonin 14v-synttärit

ziGon innoittamana mäkin haluan laittaa Paddyn internettiin.

Tää on mun eka fikseedi. Tässä mulla on ollut valkoiset kiekot, ouryt, värilliset ketjut ja aerospoke. Tän kanssa oon oppinut trackstandaamaan, skidaamaan ja oikeestaan jopa pyöräilemään. Tää on se pyörä minkä vien hautaan joskus.

Ostin tän Turun Ajopyörästä 27.7.2009. Himmeästi muistan koeajaneeni tätä sinkulana siinä pihalla. Pari kuukautta taisi olla sinkulahommia, kunnes pelonsekasin tuntein yhtenä iltana käänsin takakiekon ympäri varastossa ja lähdin testaamaan. Tais pelottaa ihan helvetisti. En ollut koskaan ajanut kiinteää ennen enkä tainnut olla edes tietoinen tästä foorumista tuolloin joten tieto kaikesta oli ns. nolla.

Tässä nyt sit erinäisiä vaiheita. Jotain muitakin on kai ollut mutta niistä ei oo jäänyt todisteita.


Paddy oli se juttu jonka jälkeen tää homma silleen eskaloitui.


Tää pyörä sai mut tajuamaan ympärivuotisen pyöräilyn hauskuuden.


Hyppäsin syvemmälle Kona-leiriin. Band Wagoni ei viihtynyt kauaa. Väri oli kiva.


Punaiset ketjut. Deep rimz. Nuff said.


Sit oli tää vaihe. Oli muuten carten vanha spoke.


Kiekot kannutettu valkoiseksi, tietty


2011 soitti


Bullhorn-vaihe, osa 1, lukkopoljinvaihe, osa 1. My first Thomson :')


Talvijuttui


Talvijuttui


Talvijuttui


TALVIjuttui

m
lol


FGFS lyfe, barspinnaa


lol i trol u


Copenhagen keulille


-


-


23.02.2015


14.04.2015 - Bluemelsit, Omniumit, Levyy, Tubus Fly


05.07.2015 - Droppihommat, laukkuhommat


20.02.2016 - Paselat, Pelago Commuter front rack


06.07.2019


10.04.2023


10.04.2023

Runko: Kona Paddy Wagon 2009 54cm
Keula: Kona P2
Ohjainlaakeri: Chris King
Stemmi: Thomson Elite X4
Tanko: Thomson riser / Thomson droppi
Jarru: Joku Shimanon hydraulinen
Kammet: Omnium (48/17)
Kiekot: Velocity Chukker
Kumit: Gator Hardshell 32mm
Satulaclamppi / Satulatolppa: Thomson / Thomson Elite
Satula: SLR
Tartsi: Tubus Fly Pelago Commuter front rack
Lokarit: SKS Bluemels
Laukut: Ortlieb Backroller Classic / Biltsun etulaukku

Tää on saanut aika rutkasti kilometrejä. Luulen että ajoin tällä kahtena ekana vuotena enemmän kun kaikilla muilla pyörillä oon ajanut yhteensä. Tätä foorumia lienee pääasiassa syyttäminen. Tää on nykyään käytössä oikestaan sadekeleillä, elektroniikkaa kaupasta roudatessa tai kun ei vaan oo kiire mihinkään.

3 Likes

Tähän se taputus-giffi. On hieno elinkaari aliarvostetulla pyörällä!

Aina hauska nähä sama pyörä eri moodeissa. Ihanaa että teillä on toisenne!

Hauska irkkuvaunun tarina.

On tä ihana! Ihana stoori ihana tsygä

Hyvä kona. Oiskohan nuo min rollerin mukana tulleet kammet ehkä vai milloin tuommoiset oon myynyt?

Hyvän mielen lanka.

Tämä on hyvä, pyöräilyä edistävä ama. Juuri sitä mitä jotenkin omalta amaltani hain. Hyvä päivä.
Ostin oman PW:ni toukokuussa 2012, ja elo- ja syyskuussa puhuin täsmälleen saman pyörän omistajien kanssa San Franciscossa ja New Yorkissa pyöräilykulttuurin edistämisestä, joten koen, että tämä merkki ja malli on osa laajempaa kokonaisuutta pyöräilykulttuurin globaalissa edistämisessä.

tnts - 1:42, 29.11.2014 » Hyvä kona. Oiskohan nuo min rollerin mukana tulleet kammet ehkä vai milloin tuommoiset oon myynyt?
2012 tammikuussa näistä viesteiltiin näemmä elikkäs sen mukaan.

Kiitos sanoistanne toverit. Me mennään tästä paddyn kanssa nyt nukkumaan.

No rolleristahan ne sit varmasti ihan hyvät peruskammet. Aja poikki vaan.

Upee pyörä, upee tarina, upeeta Sampo!

Hieno tarina. Missäköhän mun vm 2007 Paddy mahtaa olla nyt…

EDIT katotaas jos jollain ihmeen tavalla tärppäis

Ajoinpas tällä tänään töihin ja taisi olla eka työmatka kiinteellä + slickseillä tänä vuonna. Vois sanoo et tuntui aika hyvältä. Levarihommat tähän ois suunnitteilla, mahdollisesti myös lokarit ja jopa tartsijutut kiinnostais. Lisäsin pari kuvaa aloitukseenkin kun löysin tässä kaivellessa.

tää o paras

Parani vain kuva kuvalta


Nyt on levyy. Ei toi halvin shimanon nesteinen mikään elixir ysi oo mut kelpaa mulle varsin hyvin. Letku on vähän pitkä. Ruoto pitäis pätkäistä kun on aika surlyinen. Ismo Repiltä ostin kiekon ja pidän siitä.

Välit vaihdettu 46x17 ja Tubuksen fly tartsina. Ostin laukunkin taakse Roselta mutta en oikeen saanut sitä kiinni silleen tukevasti, ja jalatkin vähän hakkasi siihen polkiessa. Ehkä se ei vaan sovi tohon tai enpä tiiä.


Lokarit ajattelin laittaa mutta taakse ei toi 45mm bluemels mennyt ja edessä on 35mm Ribmon kanssa näin paljon tilaa. Vakavasti oon ajatellut downgradettaa renkulit 28 milliin ja hankkia loksut myös. Mustasta Ridleystä otan tähän luultavasti omniumit kun laitan sen pian palasiksi ja myyntiin.

Hyvä baik ja trekkeröityy sopivasti. :mrgreen:


Viimeinkin sain tämän siihen kuntoon kun pitkään oli tarkoitus. Oli liian isoa lokaria ja 28 milliseksi luultua 32mm Paselaa ja vaikka ja mitä. Välitys on nyt 48/20 eli ihan liian kevyt ja pitää vaihtaa. Ridley-kakkosesta otin Omniumit tähän ja maistuu. Kunhan naapurin StyleRideen tulee paseloita niin luultavasti tanwallihommiksi menee.


Viimeinenkin alkuperäisosa vaihtui pois.

mikä tarakka?

Tubuksen Fly