AMA: Kierrätys kunniaan - Corratec X-vert Motion "CORSO"

Korson konkkamyynnistä muutaman mutkan kautta meikäläiselle päätynyt Corratec X-vert Motion mtb-runko:

Lähtötilanne:

http://0a1mgw.bay.livefilestore.com/y1pvjwRI55hlHrRR7QRMoQShYmBuMjZklnoCBQ44os-LFY_80hdFWxarllPD0DlBtk9CoBtPQnHQ20irXKvZ8FMrU9G7cGiodNa/IMG_0380.jpg?psid=1

Tulos:

http://media.share.ovi.com/m1/s/2415/a1dcc3b6c2354a33bcd1289c34ccd7d3.jpg

…niin, siis mitä ihmeellistä tässä nyt on?? Vaihteitakin on vaikka kuinka monta (3x7 tarkkaan ottaen)!!

Sitä vaan, että kyseessä on eka filo jonka olen itse kasannut rungosta alkaen eli siihen nähen kahtoen olen ihan tyytyväinen ja niin on kuskikin (en siis minä).

Lisäksi itse kasaamalla tuosta tuli huomattavasti halvempi kuin vastaavan ostaminen kaupasta ja montteerausoppia kertyi minulle ja nuoremmalle apumiehelle roppakaupalla.

Osat ovat perus-normi-entry-level tasoa eli ei mitään hifiä ja haalittu sieltätäältä, kontribuuttoreina mm bj75 ja Jere, kiitosta vaan.

Corratecin oma speksi on seuraava (EDIT: ei siis tämän ko. pyörän specsi):

Component BK 12022 SCH
Frame Ultra Light Tubing Powershape
Technology Alloy 7005
Fork RST Gila TnL, 100mm, Lockout
Rear Derailleurs Shimano Deore Shadow
Front Derailleurs Shimano Deore Topswing
Shifter Shimano Deore
Brake Lever corratec
Brakes corratec V-brake
Bottom Bracket Shimano 442 Octalink, 175, 44-32-22
Inner Bearing Tange Seiki
Pedals corratec MTB
Cassette Sprocket Shimano CSHG50
Chain Shimano CSHG53
Rim Rigida Sniper
Tires Continental Speedking 2.3
Tubes corratec
Spokes DT Champion 1.8, si
Headset Tange Seike ZSTE
Stem zzyzx 601, 15°
Handlebar zzyzx 027, Riser, 6°, 620
Grips corratec Rubber Man
Seat Post zzyzx 150N, 30.8
Saddle corratec 2902
Seat Clamp zzyzx

Että sellasta…

Ensimmäisen muistaa aina :slight_smile:

Tervetuloa “isojen poikien” kerhoon!

p.s. Jarrukahvojen kulmassa on vähän säätövaraa. Etummaisen pikalinkun laitan myös sojottamaan etuhaarukan kulman mukaisesti, mutta joku siitä välittää, joku ei ;).

^ otetaan huomioon - tarkka on tarkka näissäkin hommissa :slight_smile:

Törkeen hienot lokarit, mitkä noi on?

Niin ja, eikös noi 175 kammet oo aika pitkät tollasessa?

joo… Eix ooki ‘lentävän’ hienot noi lokarit. Sain ne päälliskauappaan Jereltä, sen tarkemmin en niiden historiaa tunne.

Kammet - mistä sä sieltä hyberavaruudesta näät että ne on 175:t kun en itse huomanut sitä edes vaikka ne oli mulla kädessä??
Nojaa, kai ne lyhyemmätkin vois olla mutta kun en kerro sitä kuskille niin ei se keksi ruveta niistä purnaamaan. Otti ne tosin kanttikiveen kiinni kerra että voi ne vähän pitkät olla mutta eipähän olleet kalliit!!

EDIT: ainiin, tossahan se kampien pituus lukee corraecin specsissä mutta noi jotka on filossa oikeesti kiinni on jotain ihan muuta

walto - 18:35, 6.9.2010 » Törkeen hienot lokarit, mitkä noi on?
[Crud RacePac](http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=36521)it.

^oho!

Siisti, käännä vielä se etulokari toistepäin. Mulla samanlaiset Crud Catcherit ja ekaksi asensin sen juuri noin päin mutta suojaa naamaa paremmin kun se levenee ylöspäin.

hoplaa! hyvä meno!