AMA: Idän Helmi

unohtu kuvata noi foorumilta ostetut Gipiemmen polkimet ja sitte hienot conversio Campa-bling-blong kammet!

sit pyydeettii kuvaa eri kulmista, matolle en uskaltanu tän pedon kanssa mennä, mut jotain itkemistä oli tossa aikasemmin että asun äidin kanssa, en asu ku vaimo yrittää saatana sisustaa ja tää on yhtä taistelua joka päivä siitä miten pitäis asioitten olla :smiley:

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s480x480/599565_387506784690894_650514872_n.jpg

voimia

Hyve, tjama oiken hyve.

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/476229_406523182789254_1377907379_o.jpg

Laitoin ryssään riserin!

Lopeta ryssittely

artpow - 22:22, 24.4.2013 » Lopeta ryssittely
Mitä tämä on `?

-Taina

Ehkä sitä, että “ryssä” ei oo yhtään sen fiksumpi nimike kuin “homo”, “neekeri” tai “islamisti”?

Ei sillä että ryssä sanan käyttö olisi jotenkin järkevää, mutta näin tiukka käsky vaan räjäytti tajunnan. Luulin että foorumilla olisi vähän rennonpi meno kielenkäytön suhteen, sillä täällä kiroillaan ja käytetään kaiken laisia haukkumasanoja. (esim roadrage lanka)

-Taina

E: Koetko homo sanan haukkumasanana ? Mitä sanaa minun tulisi käyttää puhuessani homoista ?

IhanaTaina - 22:46, 24.4.2013 » Ei sillä että ryssä sanan käyttö olisi jotenkin järkevää, mutta näin tiukka käsky vaan räjäytti tajunnan. Luulin että foorumilla olisi vähän rennonpi meno kielenkäytön suhteen, sillä täällä kiroillaan ja käytetään kaiken laisia haukkumasanoja. (esim roadrage lanka) -Taina E: Koetko homo sanan haukkumasanana ? Mitä sanaa minun tulisi käyttää puhuessani homoista ?
Toivon todella että olet paska trolli.

No, artpow ei varmaan oo koko foorumi?

Ite en jaksanut kommentoida, mut mietin et pitäskö. Oon ite yrittänyt opetella olemaan käyttämättä sanaa “ryssiä”, vaikken oo sitä koskaan ajatellutkaan loukkaavaksi, kun oon oppinu käyttämään sitä niin pienenä etten oo ees tajunnut etymologiaa. “Ryssä” on varmaan ihan harmiton sana siihen asti, kun esim. tekee duunia venäläisten kanssa ja lipsauttaa vahingossa väärässä tilanteessa…

IhanaTaina - 22:46, 24.4.2013 » Ei sillä että ryssä sanan käyttö olisi jotenkin järkevää, mutta näin tiukka käsky vaan räjäytti tajunnan. Luulin että foorumilla olisi vähän rennonpi meno kielenkäytön suhteen, sillä täällä kiroillaan ja käytetään kaiken laisia haukkumasanoja. (esim roadrage lanka) -Taina E: Koetko homo sanan haukkumasanana ? Mitä sanaa minun tulisi käyttää puhuessani homoista ?
Öö, kysyitkö tosissasi, koenko sanan homo haukkumasanana? En, ellei sitä käytä sellaisena. Koenko sanan ryssä ikävänä, joo. Sitä ei voi käyttää neutraalina sanana.

E. ehkä on parempi hyväksyä ja elää sen kanssa, että foorumilla on useita, no miten sen nyt nätisti sanoisi - juntteja.

eiköhän tästä kielenkäytöstä oo puhuttu tarpeeks, kannattaa käyttää järkeä kirjotellessaan. palataan asiaan: vääristääkö kuvakulma vai onko tuo riseri `
“tarpeeksi” leveä?

Siis mitä helvettiä nyt ?! Eikö nykyään voi kysyä kauniisti tai edes yrittää sitä ? Foorumilla just ollu hyvä meininki ja nyt viikon alussa alkaa taas paska kaatua päälle…

-Taina

Ei se ryssä kyl oo. Niinku ei oo neekerikään. Kyllä ne on jo lähtökohtasesti asenteellisesti latautuneita molemmat. Mut tsygä on oke.

edit. Kerkes tuleen jo niin mota kommenttia väliin, et on pakko selventää. Eli Eivät siis ole “OK” nuo mainitsemani sanat. Homo taasen on ok, koska se on ihan oikea sana. Tosin haukkumasanana se on yksi huonoimpia.

IhanaTaina - 22:50, 24.4.2013 » Siis mitä helvettiä nyt ?! Eikö nykyään voi kysyä kauniisti tai edes yrittää sitä ? Foorumilla just ollu hyvä meininki ja nyt viikon alussa alkaa taas paska kaatua päälle... -Taina
No mitä helvettiä? jos sä tosissas kysyt onko ryssittely ok ni kannattaa tsekata omat asenteet, eikä vinkua siitä että muiden mielestä se ei ole ok.
  • homo sanan käyttö haukkumasanana on eri asia kun kutsua homoseksuaalia homoksi, tosin mun mielestä jostain ihmisestä puhuminen viitaten henkilön seksuaalisuuten on perseen paskaa. terkut yhdelle toiselle foorumilaiselle tästäkin asiasta.

^^Niin, tarkoitin sitä, että moni ei tuu miettineeks näiden sanojen loukkaavuutta ellei tajua elämänpiirissään olevan niitä, joita ne sanat loukkaa.

RTZ - 22:53, 24.4.2013 » ^^Niin, tarkoitin sitä, että moni ei tuu miettineeks näiden sanojen loukkaavuutta ellei tajua elämänpiirissään olevan niitä, joita ne sanat loukkaa.
tai jos ei ole maalaisjärkeä.
Crusty - 22:54, 24.4.2013 »
RTZ - 22:53, 24.4.2013 » ^^Niin, tarkoitin sitä, että moni ei tuu miettineeks näiden sanojen loukkaavuutta ellei tajua elämänpiirissään olevan niitä, joita ne sanat loukkaa.
tai jos ei ole maalaisjärkeä.
Jokaisella on sokeat pisteensä. Sinullakin. Puheena olevasta asiasta ollaan ihan samaa mieltä, mä en vaan jaksa nyt olla noin kiivas.

Edit: yritin tuossa jotenkin sanoa sitä, että ukki-vainaa puhu ryssistä, ja sen ymmärsin kun se oli sodassa tapellut venäläisiä vastaan. Ite en tota sanaa käytä, kun mun elämässä venäläiset on ollu ihan toisessa roolissa. Mutta mullekin piti yhden kaverin huomauttaa tosta “ryssiä” -sanasta, kun en vaan ollu koskaan tullu ajatelleeks mistä se sana tulee kun olin sen joskus ala-asteella oppinu ympäristössä, jossa ei takuulla ollut ketään joka siitä ois loukkaantunu.

Crusty - 22:53, 24.4.2013 »
IhanaTaina - 22:50, 24.4.2013 » Siis mitä helvettiä nyt ?! Eikö nykyään voi kysyä kauniisti tai edes yrittää sitä ? Foorumilla just ollu hyvä meininki ja nyt viikon alussa alkaa taas paska kaatua päälle... -Taina
No mitä helvettiä? jos sä tosissas kysyt onko ryssittely ok ni kannattaa tsekata omat asenteet, eikä vinkua siitä että muiden mielestä se ei ole ok. + homo sanan käyttö haukkumasanana on eri asia kun kutsua homoseksuaalia homoksi, tosin mun mielestä jostain ihmisestä puhuminen viitaten henkilön seksuaalisuuten on perseen paskaa. terkut yhdelle toiselle foorumilaiselle tästäkin asiasta.
Kandee varmaan lukea teksti uudelleen... Sanoin, että ryssittely ei ole järkevää, mutta eikö voisi sanoa vaikka "voisitko lopettaa ryssä sanan käytön" tai " *venäläiseen" tai jotain muuta vastaavaa. Vituttaa ylipäätään kamala offmodeeminen ja muiden käskeminen keskustelu foorumeilla... Modet kyllä korjaa jos on tarvis, tai tekijä itse jos omatunto kolkuttaa.