AMA: Gungat eli Ajokoira-Gunnar ja Rosthairs (modified by Konga)

Kyllä!

Kuva on oikein hyvä, mutta livenä se on ihan läählääh -hieno. Eikä ollut ajotuntumakaan pöllömpi.

Palataas tänne… Kunnari on kuukauden päivät ollut ajossa ja rakkaus vaan kasvaa. Saattaa käydä jopa niin, että uskallan luopua Konasta. Houndin geossa tuntuu natsaavan kaikki kohdilleen ja vähän vielä paremminkin. Pitkähköstä takahaarukastakaan en ole vielä löytänyt oikeastaan mitään haittaa, mutta sen näkee paremmin kesällä, kun polut muuttuvat taas haastavammiksi.

Yksi asia rassaa: tuo saakelin GXP-värkki ei hiljene, vaikka mitä tekis. Jo vaihdefillarissa se naksahteli silloin tällöin, mutta sinkulassa se on ihan mahoton. Vaihdoin uuden laakerinkin, mutta ei auta. Hopeiset kammet pitäisi kuitenkin olla - Middleburnit? Onko jollain kokemusta nelikantti-Middleistä ja 73-millisestä keskiöstä. Middleburnin ohjeiden mukaan pitäisi olla 118-millinen akseli? Onko jollain kokemusta Origin8-keskiöistä ja sattuuko joku tietämään riittäiskö 116-millinen? Vai pitäisköhän investoida X-typeen, jos Shimppa-yhteensopivat ulkoislaakerit pelittäisi paremmin. Ainakaan vaimon Race Face -kampien kanssa ei ole ollut ongelmia.

Mulla naksuu kyllä RF-keskiökin (tuli Atlasten mukana). Välillä se häiritsee, välillä ei.

Näinkö mä tämän tänään aamulla Unioninkadulla varsapuiston kohdalla? Joku polki mun vieressä tämän näköisellä vehkeellä ja kääntyi sitten Yrjö-Koskisen kadulle.

Siisti on.

Mulla paljon ajettu raceface x-type ainakin pysyny hiljasena, ei naksumista tai rahinaa.

GXP-rotiskon ääntely ei ole mitään satunnaista naksahtelua, vaan jatkuvaa nitinää ja se vie hermot. Vaihdefillarista muistelisin, että pakkasella se pitää lämpimiä kelejä enemmän ääntä. Voi olla että kylmä vaikuttaa toleransseihin. Sinällään harmi, kun muuten nuo OCT-Stylot ovat hyvät ja kevyet kammet ja hopeisina niitä ei juuri muita ole tullut vastaan. Middleburnin X-type-kammissa olisi se erillinen laakeripaineen säätömahdollisuus. Se ehkä auttaisi?

Tutam: kiitos - olin aamulla kyllä liikenteessä, mutta Töölönlahden länsipuolella.

tutam - 11:08, 5.3.2013 » Näinkö mä tämän tänään aamulla Unioninkadulla varsapuiston kohdalla? Joku polki mun vieressä tämän näköisellä vehkeellä ja kääntyi sitten Yrjö-Koskisen kadulle. Siisti on.
Näit itse asiassa mun huomattavan samalta näyttävän Haro Maryn, jonka muuten voi halutessaan lunastaa omakseen kohtuullista korvausta vastaan.

^ Katos, niinpä olikin. Melkoisen samannäköiset kaksysärit nuo.

Jäi tän lopullinen setuppikuva laittamatta tänne viime kesänä, joten teenpä sen nyt, kun flunssa vaivaa eikä ole mitään tekemistä. Stemmi vaihtui vielä kuvan ottamisen jälkeen 0-asteiseksi. Muuten toi on tossa.

https://farm9.staticflickr.com/8539/8750250148_1d5c1df860_b.jpg

(Editoin saman kuvan myös etusivulle, kun originaali oli kadonnut jonnekin)

wouu!! tää on mun mieleen. pistän tän mieleen ja tutkin tarkemmin kun on enemmän aikaa. kiitos tästä!

hop, nykykuosi?

Eipä muuten ole varsinaisesti muuttunut mikään lisääntyviä käytönjälkiä lukuunottamatta. Ketjuja ja renkaita on vaihdettu ja eturatas kertaalleen. Pitääkin muuten hommata jemmaan yksi, koska kohta noita ei enää saa. Polkimet vaihtu xtr:iin jossain välissä, kun kolhasin Ritcheyn sököksi kiveen. Accrolta ostin joskus vuosi sitten 180-millisen levyn eteen, kun noi Hopet ei ole mitkään maailman tehokkaimmat jarrut, mutta en ole sitä vielä saanut paikoilleen. Ihan tuoreita kuviakaan ei ole. Viimesimmät, mitä löysin, ovat 2015 Tahkolta ja rouvan kaa Gröna spåretilta samalta kesältä.

https://c2.staticflickr.com/6/5650/29887497454_f31008c332_b.jpg

https://c1.staticflickr.com/1/362/19300678180_ed6934dbc2_b.jpg

Laitanpa tämän tänne jatkoksi, koska on samat geenit ja editoin otsikon samalla.

Mun pyöristä rakkain eli Crosshairs koki Hellsingin talvissa kovia ja muuttui Rosthairsiksi reilu vuosi sitten. Vitutti, tuli pala kurkkuun ja olin vähän aikaa hukassa. Aikaa myöten hommat selkis, Rosthairsin seuraajaksi tuli Norosthairs ja koska olin jo usemman vuoden haaveillut parempiputkisesta yksivaihdekrossarista, Gunnar matkasi syksyllä Kongalle. Puhkiruostuneiden alkuperäisten chainstayden tilalle vaihdettiin Lifeä, dropit vaihdettiin vaakamallisiksi ja rungosta poistettiin tarpeettomat vaihdevaijeri- ja lokarikiinnikkeet.

Runko valmistui vuodenvaihteen tienoilla ja ehdin juuri ja juuri saamaan sen kasaan cyclocrossin SM-kisojen alla. Lahjattomat harjoittelee, joten pyörä sai krossikasteensa SM-kisoissa. Mun tuloksilla ei yleensä tartte kehuskella, mutta niin hauskaa oli, että ens syksynä yksivaihdekrossi jatkuu varmasti.

Vaihteellisena mulla oli tossa setback-Thomsoni ja 9o-millinen stemmi, mutta seuraajasta halusin vähän pitemmän ja loivemman ja uuden pyörän myötä ajoasento on muuttunut sen verran, että Gunnariin vaihtui muutaman millin suuremmalla setbackilla oleva tolppa ja 100-millinen stemmi. Noilla muutoksilla se tuntuu paremmalta kuin koskaan.

Muuten pulikat on pitkälti Gunnarin vaihdeajoilta peräisin ja mulle tuttua luottokamaa eli Campan CX-kammet (rattaana 38-piikkinen Stronglight), Kiekot Campa Record, Dt Revo, Open Pro. Jarrutkin on Gunnarissa alunperin olleet TRP:n mini-V:t, mutta ne saattaa vielä vaihtua hopeanvärisiin MiniMotoihin, jos löytyy hyvä diili jostain. Noin muuten toi on aikalailla tossa ja joka kerta, kun Gunga on alla, en jaksa olla ihmettelemättä, miten sairaan hyvä ja hauska tällainen yksinkertainen ja kevyt, teräsrunkoinen ja -keulainen krossari voikaan olla <3

Edit. Minimotot löyty Velobiasta ja kuvapäivitys:
https://c1.staticflickr.com/5/4204/34715361522_88bf247745_b.jpg

Valot loistaa kirkkaina!

Kyllä kuskilleen sopivaa laatuterästä kannattaa korjata ja vaalia. Hieno pyörä!

nättii

hyvin tehty!

Gunnar gungar DIN Konga! :slight_smile:

On kyllä viehättävät ja tasapainoset linjat. Silmä lepää.