AMA: Goldilocks eli kuvia siitä hiton mixtestä

Toi korin aisan levennys on lampulle. Musta Jarilla Classic Bikesissa oli joskus myös kirkkaita aisoja, kysäse siltä. Velobiassa on yks retro-kiva lamppu. Siis pattereilla ja ledillä, mut ihan jeppis-okn näköinen.

Ja siis livenä toi on erittäin seksiwau ja maukas. Tarakka istuu täydellisesti. Tupet vaihtoon ja takalokariin sentti niitä speisereitä sit kun taas puuhastelututtaa.

Mull Dundane - 18:33, 10.10.2014 » paristokäyttöisen ledivalonauhan
Eevittu! Viritän kebab-valoa pisin koko pyörää. Jää [afganistanilaiset joulukuuset](http://www.tori.fi/uusimaa/Kabulin_Joulukuusi_14370680.htm?ca=18&w=3) auttamatta kakkosiksi.

Hyvä juttu! Onneks olkoon!

nysimum - 18:43, 10.10.2014 »
Mull Dundane - 18:33, 10.10.2014 » paristokäyttöisen ledivalonauhan
Eevittu! Viritän kebab-valoa pisin koko pyörää. Jää [afganistanilaiset joulukuuset](http://www.tori.fi/uusimaa/Kabulin_Joulukuusi_14370680.htm?ca=18&w=3) auttamatta kakkosiksi.
:P lol pip. Ajattelin ettei erikseen tartte alleviivata että meinaan ihan tasaisesti palavaa valkoista tai keltaista valoa. Ei se nyt ihan ennennäkemätön juttu ole. e: siis tota sovellusta meinaan, en ledin väriä.

^ Arvasin kyllä että meinasit. Mä vaan inspiroiduin ja sain Vision :smiley: Mutta ledivalo korin reunassa oli oikeasti hyvä idea, menee vakavaan harkintaan. Eikä siitä varmaan haittaa ole vaikka lisäksi tulisikin vielä lamppukin, Suomen sysipimeydessä tuskin voi näkyä liian hyvin…

basti - 18:36, 10.10.2014 » Toi korin aisan levennys on lampulle. Musta Jarilla Classic Bikesissa oli joskus myös kirkkaita aisoja, kysäse siltä. Velobiassa on yks retro-kiva lamppu. Siis pattereilla ja ledillä, mut ihan jeppis-okn näköinen.
Kiitos vinkistä, pitääpä kysäistä! Ja lamppu kiinnostaa, mikä merkki/malli? Patterit+ledi just hyvä, ei oo suunnitelmissa ryhtyä mihinkään dynamohommiin.

Tekemisen meininki 5/5. Lopputulos 4/5 mutta koska ajajalleen täydellinen, on lopputulos sellainene 5/5 ja neljä Nessu-nenäliinaa.

nysimum - 17:55, 10.10.2014 »

FF: Joo, toi satula + korkkiteippi -kombo toimi kieltämättä paremmin mustassa pyörässä, tässä hyppää silmille eri tavalla. Noh, olkoot nyt toisaseks, ei toi mua oikeastaan liikaa häiritse ja tykkään tosta korkkikuviosta. Ehkä joskus oon iso ja rikas ja hankin Brooksin mätsäävät tupit!

tarkoitin siis että pistää silmään koska ovat keskenään eri sävyä, sopii muuten oikein mainiosti tähän. kyllä se korkki käytössä tummenee lähemmäs tota satulaa ja koria.
nysimum - 17:55, 10.10.2014 » Oho, olipas täällä jo kommentteja!
ei tänne voi tulla tekemään tälläista julkaisua ja sit sen jälkeen [i]poistua koneelta[/i].

pitää jäädä hakkaamaan sitä F5

Hieno pyörä!
Koska se on nyt jo hieno pyörä, niin ehdotan vähän perfektionistista viilausta:

  • Kaikki mustat osat pois ja vaijerinkuoretkin “hopean” värisiksi kuten jo Mull Dundanekin jo ehdotti.
  • Kaikki nahat saman värisiksi eli varvasremmit ja tankonauhat vaihtoon. Pääteteippauskin ruskealla erkalla.
  • Keskivetojarrut takaisin, mutta ei niin kuin orkkiksessa. Keskivetojarru alempaan kiinnityspaikkaan ja vaijerinkuorta vain ensimmäiseen “mixteputkien” sidosputkeen asti. Siitä jarruun päin pelkkää vaijeria. Minimalistisempaa.

Värimuutosten jälkeen pyörässä olisi vain “kultaa”, “hopeaa” ja tumman ruskeata nahkaa. Aikoinaan kuvanveiston ja maalauksen kursseilla Raimo Heino painotti, että kolmella värillä pitää pärjätä ja ne ovat kaksi sukulaisväriä ja yksi aksenttiväri. Kulta ja hopea ovat metallisuutensa vuoksi sukulaiset ja ruskea nahka tässä tapauksessa aksentti.

Onks toi tanko ihan varmasti ranteille sopivassa kulmassa?

Tosi hieno kaikin puolin. Itseäni hämää se, että stemmiä on noin paljon näkyvillä, vaikka se kuuluu näiden laitteiden luonteeseen. Siksi ehkä 4.5/5, vaikka projektilangasta kyllä se 5/5 sitten kuitenkin näin.

PS. Myös Kabulin joulukuusi aivan hullun hieno. Hetken jo mietin pankkitilin keventämistä.

Hyvä väri ja muutenkin oikein bueno. Vähän noottia saat keskivetojarrujen puutteesta.

Uomo - 21:34, 9.10.2014 » Uskallan väittää, että mikäli olisin tästä rungosta itse tehnyt projektilangan, niin se olisi ollut huomattavasti tylsempi.
Uskallan väittää, että mikäli olisin tästä rungosta itse tehnyt pyörän, niin se olisi ollut huomattavasti tylsempi. :)

Biciolli, pitkälti samaa mieltä väreistä. Jos voisin tehdä livephotoshoppausta, muuttaisin nahkaosat samansävyisiksi kuin kori (Brooksin ruskea on turhan punertava mun makuun).

Tämä kuitenkin yrittää olla budjetti- ja järkiprojekti/pyörä, joten maan ääriin en aio mennä täydellisyyden saavuttamiseksi :slight_smile: Tällä hetkellä en siis aio sijoittaa Brooksin häkkiremmeihin tms., mutta meneillään itse asiassa on polkimien nahkaosien tummennus kenkälankilla. (Oli hurjan fiksu idea lähteä valkovioleteilla kengillä liikkeelle tänään :D) Imevät niin paljon väriä kuin imevät ja se sitten saa riittää.

Jarru ei tule vaihtumaan keskivedoksi käytännön syistä. Jarrukuoret ehkä vaihtuu niihin hopeanvärisiin jossain vaiheessa, mutta niitäkään tuskin alan erikseen tilailla mistään, ehkä jonkun muun tilauksen yhteydessä sitten. Tanko-osastokin olkoon noin nyt toistaiseksi, kun ei ole varaa Brooksin tuppeihin tai teippeihin. Ehkä jos saan apurahaa ensi vuodeksi, ostan itselleni onnittelulahjaksi moiset, jos mua käy kovasti häiritsemään :slight_smile:

JJ90: kyllä ne ainakin neitsytajelulla tuntui käteensopivilta.

Kenkälankki on ehkä turhaa kun nahkaremmit tummuu käytössä sekä vahalla/öljyllä. Noi tekee myös hyvää kengille :wink: Jarrukuoria löytyy myös U6:lta, sieltä speksannut joskus jotain hopeeta ja kultaa. Ihan siisti mixte. Kiva väri ja tekemisen meininki.

Passaisko kullanväriset tai jotkusemmosetlähinnä keltaiset vaijerikuoret? Tuota tavaraa saattaa jäädä multa lähitulevaisuudessa yli tarpeen.

Käynpä joku päivä vilkaisemassa Uusixilta vaijerinkuoritarjontaa, enpä aatellut että ne niitäkin säilöisi, vaikka mitäpä sitä ehjiä vaijerinkuoria pois heittämäänkään.

Oispa kiva jos vieläpä löytyisi tollanen pitkä pätkä, että saisi takajarrun vaijerin koko matkalta kuoreen. Eihän se tietty pakollista ole (ja on kauniimpaakin jos ei ole niin paljon kuorta), mutta mulla on parempi mieli mitä pidempi matka vaijeria on turvassa kuoren hellässä syleilyssä.

Ja jos ei siellä nappaa niin mieluusti otan Mull Dundane kuoret ainakin mallattavaksi!

Noi poljinten nahkaosat ei kyllä ainakaan neljässä kuukaudessa oo vaihtaneet väriä miksikään, vaikken oo jaksanut erityisempää huolta kantaa niiden puhtaudesta. Kaipa ne ajan saatossa patinoituis mut en jaksa oottaa niin kauan :slight_smile:

nysimum - 23:17, 10.10.2014 » Noi poljinten nahkaosat ei kyllä ainakaan neljässä kuukaudessa oo vaihtaneet väriä miksikään, vaikken oo jaksanut erityisempää huolta kantaa niiden puhtaudesta. Kaipa ne ajan saatossa patinoituis mut en jaksa oottaa niin kauan :)
Kuten kaukomieli totesi, nahka tummuu rasvaamalla.

Hyvähuono keino saada metallin väriset vaijerinkuoret on kuoria se muovi siitä päältä pois. Kuori ei sitten tietysti suojaa sitä metallispiraalia, mutta sisempi muovi suojaa vaijeria. Pienissä määrin kuorittu vaijeri on ihan kivan näköistä, ja pysyy pienellä öljyämisellä suht hyvässä kunnossa. Vähän tietysti kompromisseilyä ulkonäön ja käyttöarvon välillä.

Hieno pyörä kuiteskin!

^koska tää on niin hyvä-huonoidea, alan speksaamaan ysärirobocopfrankenstainmaasturia ihan vaan noille kaapelikuorille.

^ Pistit paremmaksi. Minä speksasin kerran keltaisen mixten alkaen pinkeistä renkaista.

Siis en tarkoita pinkeätä vaan pinkkiä.

Leppoinen, kiitos vinkistä. Mua noi vaijerinkuoret ei häiritse niin paljon, enkä ole niin miellyttämisenhaluinen muiden esteettistä mielihyvää silmälläpitäen, että ihan moiseen askarteluun jaksaisin ryhtyä :slight_smile: Mutta annan bastille full supportin frankensteinmaasturille. Projulankaa odotellessa.

Ja Biciollin keltapinkki mixte oli just ihana.

Irrotin tarakan toisesta pyörästä ja totesin, että siinä on erilainen kiinnityssysteemi, enkä jaksa ruveta hommaamaan mitään lisäpaloja. Ja sitäpaitsi mähän tarviin sitä mustaa tarakkaa sit talvipyörään, tajusin myös.
Eli toi teräksinen tarakka jää Kultakutriin. Eteen sitten korille suora, metallinvärinen tukiaisa ja tämä on nyt jämpti.

Kokeilin kans huvikseni googlettaa, oisko maailmassa olemassa tummanruskeaa korkkikuvioista tankonauhaa. Oli! Hinta posteineen vähän päälle neljäsosa Brooksin gripeistä, värimaailma just oikea (jos kuva pitää paikkansa), enkä joudu luopumaan korkkikuviosta, johon oon niin tykästynyt. Täyrellist!