AMA: Gazelle setämiespyörä

Suurkiitokset Odielle joka tän mulle bongas. Ajoin äsken kotiin ekaa kertaa ja ai että kun tää on ihana! Kokokin tuntus olevan just passeli, pystyyn 60 cm ja vaakaan 57.

Mulla ei oo ennen ollu tämäntyylistä laitetta, ja jalkajarru viimeks joskus ala-asteella.
Tosin voi olla että tähän tulee vielä fixikiekko taakse, se vaan vaatis mieluusti kampien vaihdon kun toi on mallia ratas juntattu kampeen kiinni, epäilen sen kestävyyttä fixikäytössä.

Kiekot on uudet, samoin keskiö, ketju, stemmi, satula, gripit - ja lokarit piti vaihtaa kun nuo 37 mm renkaat otti kiinni originaaleihin metallisiin. Stemmi säädettävä kun muuta ei tähän hätään ollu. Ohjainlaakeri pitää vielä vaihtaa ja, se on turhan karhea mun makuun mutta saa toistaiseksi olla.

Parillasadalla oiva ajopeli, ei voi valittaa. Ajofiilis erinomainen ja keula mukavan joustava.

Veikkailisin että varmaan tää on jostain 90-luvulta, jos joku tietää tarkemmin niin kertokaa. Dierenissä Hollannissa valmistettu.

pari päivää sitten totesin uuden muodin olevan tulossa. m520 ja pappisstyle. näkemäni kurvaili menemään vielä sidi talvistiflat jalas ja karjala tölkki tarakal. tiukkaa

Joku vähän sirompi stemmi ja rosteriloksut, niin johan on peli!

Edit: Mutta on kyllä jo tämmösenään varsin toimivan näköinen käyttöpeli.

Komea raami ja niin ruma stemmi, että on just hyvä. Eli salut erityisesti sille. Varmasti kaikin puolin järkipyörä.

Onhan tää omalla aivan karmealla tavalla ihana, ja toi Reynolds 500 tarra on kyllä kirsikka kakun päällä. Ne alkuperäiset rungonväriin maalatut lokarit ja se rosterinen ketjusuoja olisi kyllä kiva nähdä tässä vielä joskus.

Nyt tää on ehtiny jalostua semmoseen muotoon et eiköhän tää oo tässä. Oon ajanu joka päivä ja joka paikkaan. Tavarankuljetuskapasiteetti haluaa vielä tulevaisuudessa eteen jonkun siron ja kevyen telineen, mutta nyt on tankolaukko toistaiseksi, ja takana 1-2 sivulaukkua sekä Brooksiin sopiva 1.5 litran satulalaukku. Tarakan päällä pussiin taittuva kevytreppu jos tarvii lisää rahtitilaa.

Nii ja vaihdoin tangon Maryyn ahead-adapterin kanssa, tolla on helpompi polkea ylämäkeen seisaalteen, kun ei oo ihan niin hirmu takataitto kun siinä alkuperäisessä tangossa oli.

Ja edistyi 3-vaihteiseksi sinkulaksi kun sain kiekon kasattua. Isomäkivaihde, lepposa lastattuna tasamaan sopiva kakkonen ja täysii ajoradalla-kolmonen.

Tämmöst mie oon aina halunnu.

“3-vaihteinen sinkula”… ai siis trinkula

Laittaisin flättipolkimet

En mä osaa ajaa pyörää ilman lukkiksia.

Eikä oo oikein kenkiäkään :slight_smile:

Etuloksuun läppää huutais.

Mulla on alkuperänen läppä tallella, sen vois laittaa. Se on just semmonen 15 cm kumiläpyskä mis tais vieläpä lukea Gazelle.

Vähänhän toi ansaitsisi ohjaamon värimaailman siistimistä. Kunnon käyttöpyörä. Peuk.

3ttt Chromix vielä kiinni ja se on valmis.

Mr.Auer - 16:03, 29.5.2016 » Mulla on alkuperänen läppä tallella, sen vois laittaa. Se on just semmonen 15 cm kumiläpyskä mis tais vieläpä lukea Gazelle.
Ainiin ja tälle suunnitelmalle kans peuk.
mohnomishe - 15:56, 29.5.2016 » "3-vaihteinen sinkula"... ai siis trinkula
Vaihtuvavälityksinen sinkula. Next level!

Nyt sain sen valmiiks.

Kammet vaihtu vielä uusiin kun ne vanhat fleksas aika paljon ja oli rumat. Nää oli naapurissa tarjolla edullisesti ja siniset niin ne piti saada.

Samoin toi etutarakka tuli ilmaiseksi vastaan ja kiinnitysreiät oli täydellisesti oikeis paikois. Ja vieläpä Hopen valolle sopiva paikka etuosassa.

Ajelin viikonloppuna yli sata kilometriä ja hyvä oli.

hyi

vaihteetki viel vie pois

onkohan tässä jotain juksua ns. viriteltynä ilmoille mitä en nyt oikein hiffaa…?

hiton hyvä. Suunta, jota kohti ollaan itsekin menossa…

älä yritä edes

omassa genressään toki edustava mutta ei täällä

muuten en ehkä olisi juksulaisen kannalla. mutta noi kammet. pakko olla.