AMA: Felt TK3

Semi-OT, mutta huuto.netissä joku yrittää kaupitella 58cm tk3:sta. Viimeksi hinta kipusi huikeisiin 220 euron lukemiin…

jussi - 11:04, 23.6.2011 » Niin, ASB taas trollaa ominaiseen tapaansa.
Pyörä nyt vaan on esteettisesti mun skaalan alemmassa keskikastissa. Ja kuva on vieläkin otettu väärältä puolelta... Rata-prot saa moisen virheen anteeksi, koska ne ajaa superhienoilla pyörillä.
penmi - 3:15, 23.6.2011 »
negaatio - 2:16, 23.6.2011 » tokihan siihen jarrun saa laittaa jos siltä tuntuu, ajeli sit kadulla tai siirtymää sinne radalle. Nopealta näyttää! Mulla taitaa olla aika lyhyet kädet kun ajan saman kokosella rungolla ja oon 10cm pidempi :)
Ite oon 182cm tasan. Kumpaa suosittelisit (56/58) perus kaupunki/terangi/lenkkikäyttöön? Katellu vähä halvempia kompliitteja tässä, mutta ton ulkonäön puolesta maksan aivan mieluusti 100-150e enemmän. I Felt like I'd fell in love.
Vaikea sanoa suoralta kädeltä mitään. Kannattaa tehdä competetivecyclist.comin mittaustesti niin saa jonkinlaista alkuosviittaa. Vähän pienempi runko ainakin omasta mielestä on aina parempi kuin vähän isompi, jos siis aprikoi kahden koon välillä. Ite olen kohtuullisen "normaalivartaloinen" 181cm, ratapyörässä 54.5cm vaakaputki, maantie 55.
tnts - 10:27, 23.6.2011 » noita vihreitä "tuunauksia" lukuunottamatta ihan hyvännäköinen, mutta komponentit taitaa laadultaan olla alempaa keskikastia? Mitä nyt itse ajanut 49/16 välityksellä velolle ja takaisin, niin ei voi kuin ihmetellä, et miten jotkut tykkää ajaa kaupunkiajonsa jarruttomana, ratadropilla ja n. 3:n välityssuhteella omasta tahdostaan...
Samat sanat kuin tässä. VIhreät osat mustiksi niin paranee huomattavasti ulkonäkö.

Jarruasiassa vähän sama juttu. Itse ajan talvet jarruttomana 42/19 nastoilla, kesällä jarru koska se tekee ajamisesta kivempaa ja nopeampaa. Joskus jarrukeskusteluja oli hauska hämmentää provosoivilla heitoilla, mut siihen väsyi nopeasti.

asb - 12:47, 23.6.2011 »
jussi - 11:04, 23.6.2011 » Niin, ASB taas trollaa ominaiseen tapaansa.
Pyörä nyt vaan on esteettisesti mun skaalan alemmassa keskikastissa. Ja kuva on vieläkin otettu väärältä puolelta... Rata-prot saa moisen virheen anteeksi, koska ne ajaa superhienoilla pyörillä.
Stemmikeskustelu ftw! puhtaasti esteettisesti ja täysin omana mielipiteenäni, miinusasteinen stemmi on paremman näköinen.

ei tainnu heenolle olla eka ratapyörä kuitenkaan kun jarruttomana ajat?
kyllähän oulussa noilla välityksillä ajaa helposti ne nopeat klv siirtymät
ja mitä tuota jussin kuvaaki ku kattoo niin samaa vihreetäki löytyy.

aja siis sen mukaan nyt tuolla

asb - 9:55, 23.6.2011 » No, kun kyseessä nyt kuitenkin on ajopelin arvostelu, niin mun mielestä tässä pyörässä on ihan tyylikäs takakiekko. Toi Feltin vaakaputkeen muotoiltu spoileri on tikku silmässä. Väriyhdistelmä heittää lumilapiolla hiekkaa vaginaan. Stemmi taivasta kohti ja tangossa syvä droppi (miten olis stemmi toisinpäin ja matalampi stonga, kun teipeistä päätellen tällä kuitenkin ajetaan vain alaotteelta). Tosta katuvälityksestä ja jarruista en sano tämän enempää. Ja kuvakin on otettu väärältä puolelta pyörää.
Itseasiassa pysty stemmi ja ratadroppi on paljon käyttökelpoisempi yhdistelmä kuin laskeva stemmi ja maantiedroppi. Kädet ei kolise niin helpolla putkelta runtatessa.

Miten sopisi vihreä Durano taakse? :stuck_out_tongue:

Mull Dundane - 15:15, 23.6.2011 » Miten sopisi vihreä Durano taakse? :P
... Tai Duron fixie pops lime-o-rita? =)

Itse asiassa on ensimmäinen ratapyörä. Nyt menee jo fiilistelyn puolelle mutta otettiin tällainen rupeama: Purjeveneellä eilen Oulu - Marjaniemi ja tänään Feltillä Marjaniemi - Oulu. Päivittelen kuvat “oikealta puolelta” otetuiksi niitä varten joita se niin paljon ärsyttää kun kerkeän.

Hauska kun laitoit tuosta renkaasta kuvan kun meinasin eilen jo käydä hakemassa vihreen kumin taakse mutta en sitten raskinutkaan. Tuosta ajoasennosta/stemmistä vielä sen verran että mitä mun tyylillä ja asennolla nyt oon ajellu nii lujaa pääsee! En sitten tiiä teiän väärin päin olevista stemmeistä… Kolisisko polvet suuhun, en tiedä enkä ota selvääkään.

Feltti tuli Meritullin kohilla tänään vastaan kun olin koiraa taluttelemassa. Tais sullakin olla sakemanni narussa. Sanoin emännälle että nyt on hasardia kun taiteilit siitä polliisiauton ohi :slight_smile: Hieno pyörä!

Joo iltalenkki koiran kans. Oliko musta labbis vai joku pienempi koira? Ihmettelin mitä poliisit siinä kävelivät. Kiitti!

Älä välitä noista vihreän vihaajista. Parempihan se väri on niin ei heijastu muiden kateus sun pyörässä. Todella komeen näkönen peli ja nää teekookolmoset on hurjan nopeen näkösiä. Itellä on feltin maantie ja uskon et merkin ratapyörä kulkee ku luotijuna.