AMA: Ensifiksi

JUMALAUTA NYT ON KOVA!!! Eeppisin ensifiksi aikoihin koskaan ja tekeminen on kovalla tasolla!

Onks noi nyt sit dekalssit vai stikkerssit? peuk

komia keulaki tässä. mitkäs kumit?

23mm michelin pro2 Race. Tänään haen velobiasta joko gatorskinit tai paselat. en tiiä vielä kummat.

Sit tossa vaakaputkessa luki “super leggera” ni eiks se oo “tosi nopee” → jätte snabbt!

leggero on kevyt, mutta kevyt = nopea joten just hyvä!

jätte kul i sin helhet!!

my bad :frowning:

U/M ?

osta kunnon kumit

^^ eiku just hyvä!!1

mut joo: ehkä kannattaa hommata jotkut muut kumit - ainakin jos noi rubinot on lähellekään zaffiroita, jotka oman kokemuksen mukaan ihan paskat kumit, kun eivät kestä mitään (lisää täällä)

Helvetin kova. Tanwall plz!

ei hele tää muuttuu vaa siistimmäks

eka luulin ironiseks eli rautaseks yv-läpäks (ensifiksi) mut sit tajusinki et onki aika kova, Monark-bommaus parasta aikoihin.

Tästä mä niin pidän. 5/5 jätte snabbt

tutam - 11:21, 6.6.2014 » jätte kul (i sin)[s]helhet[/s] helvete!!
korjasin typot

Noniin elikkäs. Vaikka tää aika vitsikkään näkönen pyörä onkin, niin tota ei nyt vedetä ihan lekkeriks.

Kuten nokkelimmat jo päättelivät, tämä on siis velomyyjäisistä pelastettu joskus varmaan sponssisyistä Bianchiksi naamioitu Monark jostain 70-luvulta. Ostin tän kokonaisena Odielta (iso kiitos!) ja vaihoin istuinosaston ja ohjaamon aikaisempiin projekteihin hankittuihin osiin. Alla olleet Michelin Pro2 Race kumit ei olleet vissiin mitenkään pistosuojatut ja ne saikin lähteä ekan flätin jälkeen kiertoradalle. Olisin halunnu gatorskinit mutta koska olen hätähousu, otin duranot koska ne sai läheltä.

Voimansiirron osille en oo tehny mitään muuta ku vaihtanu ketjun malliin skene.

Geo tuntuu aika sopivalta, mutta toi nykynen stemmi on kyllä vähä lyhyt.

Tässä nyt muutama kehno puhelimella otettu kuva joita yritin saada näyttämään joltakin photarissa.



Runko: Monark 55x55, Reynolds 531, Nervexin muhvit
Ohjainlaakeri: Campagnolo Record (Pista?)
Keskiö: Campagnolo Record Pista
Kammet: Campagnolo Record Pista 170mm (ja ei vetopuolella jotain muuta)
Polkimet: Shimano SPD-M520
Eturatas: Sugino Mighty Competition 48t
Takaratas: Surly 19t
Ketju: KMC Z510 HX
Tolppa: Kalloy
Satula: Taihei Painless
Navat: IRO 32h fix/free + 32h
Pinnat: DT
Kehät: Mavic
Stemmi: Kalloy 80mm
Tanko: Biltema
Gripit: Pelago “Cork”
Renkaat: Schwalbe Durano 25mm

Mikä Bilteman tanko toi on? Eiks skeneraiserissa oo enemmän nousua? Ja flätti on aika flätti.

Olisikohan toi sit joku muu… en mä oikeestaan tiedä. Jostain oletin että toi olis se, mut ei kai sit. Mistä lie mulle kulkeutunut.

juu ei mistä tahansa putkenpätkästä saa pyhitettyä skeneraiseria noin vaan toteamalla
pyörä on hieno

niq - 9:20, 12.6.2014 » Oon nyt viikon verran miettiny, että minkävärisen pyörän mä haluun seuraavaks, tai minkä väriseks maalaan ton nykysen. Tätä projektia silmäillessä sen tajusin - Valkoseks!
Tää marjapuurohan on just hyvä! Toivottavasti et ihan 'vitivalkoiseksi' vedä, meinaan et se on melko karsee. Valkoistakin kun on niin monen monta eri sävyä.

Arvontaa, arvontaa…

onhan toi väri tavallaan aika karmea ja maali huono kun livenäkin olen ihmetellyt, mutta en silti maalaisi kun aivan hauska kokonaisuus nyt kasassa. on joku tarinakin.