AMA: Colnago Mestari

colnago07
colnago06
colnago03
colnago02
colnago04
colnago05
colnago01
Pari kuukautta sitten poimin kompliitin foorumilta. Mielessä oli maalailuprojetki, joten pulverimaalattu runko, johon uuden maalin pysyti vain suihkia, tuntui hyvältä ratkaisulta. Väriksi en hakenut mitään aitoa väriä, vaan hyvältä tuntuvaa väriä ja lopputulokseen oon tyytyväinen. Satulaputken yläpään lakka ei jäänyt 100% kirkkaaksi, joten kunhan maalit ym varmasti kuivaneet, niin muutaman viikon päästä lakkaan vielä satulaputken seudun uudestaan. Myöskään detskut ei ole tähän oikeat, mutta mun mieleen. Lopputuloksena siis perusnätti konversio, joka on mukavan kevyt ja kiva ajaa. Tärkeintähän on se, että tää miellyttää mun omaa silmää.

Itse fillari on 80 luvun (alkupuolen?) Colnago Super. Columbuxen SL putkea. Kiekkoina on blb ratanavat ja mavicin open sport kehät. Ulkokumeina edessä on gatorskin, takana hardshell. Ohjaamoksi tuli cinellin stemi, ja sakaen maantiedroppi. Kampina on gallin uralliset kammet, rattaina 48-17/(15, jos veloa haluan testata ajaa). Satulana on tällä hetkellä lainaturbo, ja turbo tähän varmaankin tulee lopulliseksi satulaksikin. Painoa tolla setillä on n.9kg hujakoilla (käsivaralta arvioituna). Projektilankaa voi lukea, mikäli kiinnostaa, mitä tässä on tehty.

Ihan jees. Äkkiseltään en lähtis muuttamaan mitään. Varmaan kiva pyörä ajaa.
Maalipinta on varmaan livenä hyvän näköinen, kuvissakin ok.
Ehkä ne projektilangan puolella pohditut punaiset raidat kampiin sopis sittenkin.

^Punaset raidat harkinnassa, mutta gallin kampia liikkuu vähemmän, ja yksi foorumilainen niitä vähän kyttäilee multa, niin taidan jättää maalaamatta jos laitan kiertämään jossain vaiheessa. Mullehan ei kammilla ole väliä, kunhan näyttää hyvältä.

tää on hyvä

On hyvä, huomaa että runkoon nähty vaivaa ja muutenkin kasaus ja kokonaisuus harkitun näköinen.

Mulla onkin mennyt se projektilanka ohi, täytyypä vilkaista.

^Tällaiseen pyrin, eli harkittu, ja hillitty, ei mitään radikaalia, mutta silti nätti. Hyvä jos niin onnistui.
E: kampiosasto näyttää sen verran blancolta, että taidan tsiigailla kultasta/kuparista ketjua viimeseksi silaukseksi.

20140711_063609
20140711_063627
Pari kuvaa aamulta, satula vaihtui modernimpaan, koska perse tykkää.