AMA: Chumba HX2

khuul

dILETANTTI - 12:18, 4.1.2012 » Chumba on asiallisen näköinen laite. Itse olen vastaavantyyppisellä kapistuksella harrastanut myöskin.
Salomo - 10:27, 4.1.2012 » ... seuraavankin 29er sinkulan kanssa (2soulscycles quarterhorse, kunhan joskus runko saapuu).
Ilmeisesti sinä speksasit tuota fillarifoorumin puolella. Joko sinun runko on valmistuneessa erässä, joka on pintakäsittelyyssä? Todella mielenkiintoinen runkovaihtoehto. Itse olen sinkuloinut Banshee Paradoxin Trickstuffin Excentrikerillä, joka tosin alkaa olemaan käyttöikänsä loppupuolella.
Jeps, fillarifoorumilla asiaa syksyllä pähkin ja kyllä sen rungon pitäisi tuossa nyt pintakäsittelyssä olevassa erässä olla. Näillä näkymin olen ymmärtänyt että joskus tammikuun lopulla tai helmikuun alussa olisi tulossa. Alunperin piti tulla jo marraskuussa ja harmitti kyllä tuo aikataulun venähtäminen, mutta jos se nyt about kuukauden päästä tulee niin ihan ok. Paradoxia ja Yelli Screamya myös itse mietin mutta olisi tosiaan vaatinut tuon Excentrikerin tms. sinkulointiin.

Hirmu polte olisi tietysti runko jo saada kun käytännössä kaikki kiinni tulevat kilkkeet odottaa hyllyssä valmiina.

Kunhan tuo runko tulee, niin voin sitten kertoa onko “compliant and smooth” verrattuna Rigin alurunkoon…

On muuten sopusuhtaisen näköinen 29eri. Miten ohjaus toimii noin lyhen stemmin kanssa dropeilta ajaessa?

Ajattelen stemmin ja tangon kohdalla kaulaputken keskiakselin sijaintia suhteessa käsien sijaintiin. Hommasin tarkoituksella lyhyen ja jyrkän stemmin kompensoimaan sitä, että droppitanko tulee alemmaksi ja kurottaa eteenpäin. Lopulta kädet on suunnilleen yhtä kaukana kaulaputken keskiakselista kuin pidemmällä stemmillä ja riserilläkin. Teoriapohjalta arvailen, että tollasta ohjausta saattaisi joku pitää epävakaana. Mulle vähän nopeampi ohjaus kelpaa mainiosti.

Täytyy ajaa enempi ja kokeilla välillä vanhaa maasturia ni voin kertoa lisää havaintoja.

Ehdottoman staili vehje ja propsit maltillisesta välityksestä! Yleensähän kuvio menee toisinpäin: Ensin isketään ne miehekkään näköiset limput kumpaankin päätyyn ja sitten ihmetellään kun ei pyörä kulje ja joka paikkaan sattuu ja äkkiä jostain niitä pienempiä rattaita. Midge sopii tohon hienosti.

Diggaan tästä ihan sikana.

Duunasin uudet kiekot: navoiksi Fixie Incit Only Highendistä, kehiksi Notubes Crest 29erit Hi5bikesistä ja pinnoiksi DT compit jostain. Kehän sisäleveys kasvoi 19 millistä 21 milliin, sisäkumit jäi pois ja pelkästään kiekkosetin metalliosista lähti yli 300 grammaa. Joojoo millit ja grammat, mutta tää oli kyllä tuntuva viritys. Takalevy vaihtui 160-milliseen, ni näyttää hienolta ja ei lukitu niin ärhäkkäästi.

Sitten:

http://farm8.staticflickr.com/7116/7719772958_58ed6fb890.jpg

Pokaali selvästi värikoodattu pyörän kanssa. Onneks olkoon!