AMA: Analog

Tylsyyspäissäni tässä ajattelin, että voisi tästä viime kesän pääasiallisesta kulkineesta tehdä aman, kun sain tuon vihdoin siistittyä. Eli homman nimi on ihan perus-analog, johon valikoitui palikoiksi kaikkea perusjärkevää. Kesän aikana vaihtui jotain osia, mutta tällä setupilla on nyt jonkin aikaa ajeltu. Jossain vaiheessa voisi tämänkin pyörän varustaa talvikumein.

http://snjoo.thegroup.fi/pyorat/analog/sivu.jpg
http://snjoo.thegroup.fi/pyorat/analog/ohjaamo.jpg
http://snjoo.thegroup.fi/pyorat/analog/jotain.jpg

Speksit:

Runko ja keula: NS Analog (L) 2012
Kiekot: Halo Aerorage
Ohjainlaakeri: Octane One
Stemmi, stonga ja tupit: Cinelli Ant, Cinelli Pepper, Bontrager
Voimansiirto: Stronglight Track 2000, 44/17
Polkimet: MKS Sylvan Track, BLB häkit, Cinellin sträpit
Tolppa ja satula: Cinelli Vai, Fizik Aliante VS

Nyt kun itselläkin on analog niin pakko fiilistellä.
Siisti ja hyvää peruspalikkaa.
e: tohon vuosimalliin taitaa mennä 42 marawintterit, joten talvipyörä.

Tämä hyvä! Mulla meni ainakin 42 smart samit heittämällä -11 -malliin, joten kai maraweetkin pitäis mennä. Ite oon miettiny vapari+takajarruhommia talven liirailuja ajattelen. Mistä talvikelpoinen vapari?

BTW, Onkos muilla Analogisteilla ollu ongelmia track2000:en kanssa? 42mm ketjulinjalla ottaa rattaanpulttien kohdalta chainstayhin kii. Mä ainakin jouduin viilaamaan vetopuolen kammesta palaa pois.

Analogit on kyllä kivoja :slight_smile: ainoa mikä ärsyttää on ne saatanan lyhyet dropoutit!

inforest - 11:26, 9.12.2013 » BTW, Onkos muilla Analogisteilla ollu ongelmia track2000:en kanssa? 42mm ketjulinjalla ottaa rattaanpulttien kohdalta chainstayhin kii. Mä ainakin jouduin viilaamaan vetopuolen kammesta palaa pois.
Itellä kans hakkas spider chainstayihin 107mm Stronglightin keskiöllä. Ratkasin ongelman 113mm keskiöllä ja speissaamalla takaratasta muutaman millin. Tälleen sain ketjulinjan jokseenkin suoraksi ja ainakin kesän ajoissa homma toimi.

Tällä ei ole sebun hankkimisen jälkeen tullut juuri ajeltua, joten piti keksiä kesäksi jotain kivaa. 44/21 ja 42 milliset Smart Samit tekivät tästä mukavan leppoisan kruisailupyörän.

http://www.filmposter.net/fileadmin/user_upload/Filmposter/8176.jpg

Oisko yökruisailut mitään? Nykäkylässä liikaa öisin tapahdu…

Hommasin tossa joku aika sitte netspiderilta kiinakuitua ohjaamoon. Ei tässä pyörässä enää kai mitään järkeä ole, mutta ihan hauska kuitenkin :smiley:

Tää toimii talvella.

Analogit hyviä, harmittaa ku oman möin.

Mulla on tossa muutaman vuoden vanhassa Analogissa - AMA: Työmatkahybridi - kaupunkipyörä Analog - #29 by Mr.Auer - AMA / RMB - Yksivaihde.net myös Stronglightit, ja 110 mm UN55 (aiemmi 110 XT). Tolla keskiöllä jää n milli tilaa spiderin ja chainstayn väliin, silti oli vähän lähteny maalia chainstaysta. Hioin spiderin kulmia pikkusen ni nyt jää pari milliä eikä ota kii missää tilanteessa vaik kui runttais. 107 mm keskiö on imposibyl noilla kammilla.

110 keskiöllä osuu kans ketjulinja ihan suoraan, Halon ja OnOnen navoilla ainakin.

Tykkään ja kovasti tästä pyörästä, en luovu ikinä. Kesät talvet kaikenlaisessa ajossa, kahet kiekot tohon ja toisilla on krossikumit, toisilla sliksit.

Snjjj - 11:46, 9.12.2013 »
inforest - 11:26, 9.12.2013 » BTW, Onkos muilla Analogisteilla ollu ongelmia track2000:en kanssa? 42mm ketjulinjalla ottaa rattaanpulttien kohdalta chainstayhin kii. Mä ainakin jouduin viilaamaan vetopuolen kammesta palaa pois.
Itellä kans hakkas spider chainstayihin 107mm Stronglightin keskiöllä. Ratkasin ongelman 113mm keskiöllä ja speissaamalla takaratasta muutaman millin. Tälleen sain ketjulinjan jokseenkin suoraksi ja ainakin kesän ajoissa homma toimi.
Sama juttu, vm.2011, Pro-liten 144 bcd ratakammet ja 107 mm UN-55. Tulisikohan noilla 42,5 mm ketjulinjaksi. Just ja just pyörii, eli sisäpuoliset rattaan olakkeet hipovat naarmua putkeen. Toki ne voisi vielä hioa pois. Pultinkannat ovat kuitenkin edelleen niin lähellä, että runttaamalla varmaan kolisee.

Kyllähän tuossa jälkimmäisten kuvien kokoonpanossa on mielestäni melkoisen miellyttävät sävyt sekä myös mittasuhteet, ainakin visuaalisessa mielessä. Toisin on useissa muissa Analogeissa. Mikähän lie vitsinä.

Tämä lähti omista näpeistäni eteenpäin, joten laitetaanpa tänne talteen viimeinen olomuoto, jossa tällä tuli ajettua. Hyvä pyörä oli, toivottavasti ei myöhemmin harmita myynti ihan hirveästi.