AMA: 2009 Vigorelli joka on AIVAN HYVÄ

Erittäin tyylikäs rassi, ellipset sopii hienosti. Ja mitä sitä painoa enää runkkaamaan, sun kokoselta jätkältä kun varmasti irtoaa vipua vaikka kuinka painavalle pyörälle. Ja propsit miehekkäästä välityksestä.

EDIT: Siis onhan toi pyörä aika kevyt, meitsi 175 cm / 66 kg ja alla kaupungissa rautaa, rullilla alumiinia ja vaihteilla hiilikuitua. Hurjaa on että se vaihderassi on noista kevein tai ainakin melko samoissa ratapyörän kanssa, vasitenkin kun alla on 32 mm krossikumit.

Risto Reipas - 18:18, 22.10.2010 » Ja mitä sitä painoa enää runkkaamaan, sun kokoselta jätkältä kun varmasti irtoaa vipua vaikka kuinka painavalle pyörälle. Ja propsit miehekkäästä välityksestä.
:)

Täähän menee jo välityskeskustelun puolelle, mutta tuo 48/15 oli välitys jolla viime kesänä ajoin lentävää ratakierrosta. Kiloa ja 3000 metriähän mä ajoin 48/17 ratastuksella. Väännöstä ja powerista joudun toteamaan että kilolla hävisin, mitä, 4-5 sekkaa kärjelle, kun taas kolmella tonnilla olin vaan sen aerospoken tai ellipsen mitan verran jäljessä :wink:

Sitku kun tulee taas himo tilata nettikaupasta jotain tilpehööriä, niin osstan toiselle puolelle 16-hampaisen rattaan.

Kaupungissahan mä ajan tuolla ihan vaan satunnaisesti kun välillä tekee mieli poseerata.

EDIT on se kyllä saatana, kun pitää lomalla ja vielä viikonloppuna tähän aikaan herätä. Onneks on kirkasvalolamppu.

…kysytääs vielä täällä, kun löysin paikalle: mikäs keskiö sulla on kiinni tossa viimesimmässä versiossa, 109-millinen akseli?

Kiireisen näkönen peli kyllä - ja välityksetkin melko äijjiä.

111 millinen, ja välitykset on ihan rataa varten. Toiselle puolelle tullee 16- tai peräti 17-piikkinen (siks kysyin tuon EAI:n leveyttä verrattuna Dura-Aceen) tuon pienemmän kaveriks.

Ok, tolla leveämmällä akselilla saisin ketjulinjan varmasti paremmin nappiin Ellipsien kanssa kuin nykyisellä 109-millisellä.

Ja nuo toisen ketjun rattaiden mitat olivat tosiaan edesmenneen Sheldon-sedän mittaamia. Pieniä heittoja löytyy tapauskohtaisesti varmasti - niin rattaiden leveydestä kuin myös esim. flip-flopin kummankin puolen väliltä…

Mutta se siitä.

Nelsoniin ei sitten mahtunut talvirengas kunnolla taakse.

Mitäpä tuosta.

http://img46.imageshack.us/img46/5633/hpcinelli.jpg

Poolokentälle mä en tätä kuitenkaan ruhjottavaks vie.

Miksi Nelson talvipyöräksi jos siinä on niin surkeat raot renkaille, mutta ykköspyörä nielee krossikumit tosta vaan?

En mää tota Nelsonia järkipyöräks ostanutkaan. Talvikumit meni siihen vähän niinku vahingossa, kun melkein sattuivat sopimaan. Oikeana talvipyöränä on Specialized Tricross Single :slight_smile:

Uus tanko radalle. Se oli yllättävänkin kompakti, joten onneks sattu olemaan yks 120 mm Thomson kotona…

Kaipaa vielä (valkosta) tankonauhaa…

Pitihän sitä käydä uusien palikoiden kunniaks ottamassa vähän kuvia.

Leiskuvat satulat:

No room on tops for the Masters of skidding:

Pakollinen sivukuva:

Cinelli Vigorelli 58 cm:
Campagnolo Record Pista
Charge Knife
KMC 710 SL
Mavic Ellipse
Panaracer Extreme Evo PT3
Pro Vibe 7S Track
Shimano PD-A600
Thomson Elite
Thomson X2

Välitykset 48/15 ja 16. Clasun lahjomaton matkalaukkuvaaka antaa fillarin painoksi 7.25 kg.

Nätit mustuaiset takahaarukassa!

^Oli pakko, kun puolet maaleista oli karissut pois. Mää vannon, fagorellissa on lohkeilevin maalipinta mitä on. Ehkä Nelson Pistaa lukuun ottamatta :wink:

Mulla meni maalit mataksi ensimmäisen talven aikana, mutta mistään ei ole lohkeillut. Massatuotanto tietenkin on voinut heikentää laatua… :wink:

SIc transit gloria aluminium.

EDIT: osasyynä noihin maalivaurioihin on kyllä se, että pyörää on pitänyt tunkea haarukanpäät edellä kaikenmaailman pyörätelineisiin.

Tää on kyllä oikeinkin rataisannäköinen vehjes. Hyvä tankopäivitys. Lisäksi musta haarukan päissä toimii oikein hyvin muutoinkin paljon mustaa sisältävän kokonaisuuden kanssa. Musta kampisetti vois tosin olla jo liikaa(?)

Noista vanteiden tarroista en sen sijaan vaan opi tykkäämään. Itse otan aina saman tien pois, kaikista. Toisaalta nuo toimivat tässä kyllä paremmin kuin monessa muussa tänne arvostelun alle työnnetyssä kulkineessa johtuen koko paketin kilpapyörämäisestä tarroituksesta ja natsaavasta värimaailmasta.

Kokonaisuudelle joka tapauksessa silkkaa arvostusta.

Kiitos vain. Tosin tuo tanko on ehkä liiankin kompakti, siinä on todellinen reach tyyliin < 80 mm ja droppi < 150 mm, eli ajoasento jää aika lähelle nuudelia sentin lyhyemmällä kannattimella, itseasiassa vähän lyhyemmäksi, koska tuo on n. 5 senttiä kapeampi alaotteelta ku nuudeli. Samaten tuo alaotteen kaarre on aika tiukka. Slämmäysvaraakin on enää 5 mm, ehkä tarttee ottaa nekin löysät pois :wink:

Täytynee kattella tää syksy, ja jos tuntuu oudolta, niin testata vaikka Dedaa. Muutoin tuo kapee droppi tuntuu ihan kivalta, vaikka pikku epäilys oli että miten se ajo ny onnistuu, nyrkit melkeen yhdessä.

Mitä mustiin kampiin tulee, niin Sramithan olis siihen vastaus, mutta ku nyt on Gamagoolot tuossa, ni vispataan niillä. Todellisuudessahan mun olis pitäny Dura-Acet hankkia, mutta kun iski kitsaus…

Olipas mielenkiintoinen juttu. Kävin tänään maantielenkillä uuden tangon kanssa, ja koskapa siitä ei saa hääviä yläotetta (muuten kuin laittamalla nyrkit kiinni stemmiin), niin päästelin suurimman ajasta dropeilla, jotka ovat samalla korkeudella mutta vajaan sentin lähempänä kuin ennen, mitattuna satulan kärjestä.

Yleensä mulla alkaa jossain vaiheessa lenkkiä sattumaan alaselkään mutta nyt ei tullut mitään sen kaltaisia tuntemuksia. Johtuukohan se vähän lyhyemmästä ajoasennosta, siitä että tanko on selvästi kapeampi, vai siitä, että ranteet on suoremmassa (jos vertaa aiempaan nuudeliin, niin tangonpäät osoittaa vähän enemmän alaviistoon)?

Vai onko se merkki siitä, että tanko on liian ylhäällä? Mää hain kuitenkin puhdasta ratasetuppia o_O

Business in the front, party in the back: takakiekko on väärän värinen koska Ellipsessä 16T / Vittoria Diamante Pro Light ja tässä 17T / Gatorskin.

Laitoin myös silkkaa turhamaisuuttani carbon effect tankonauhat vaikka vanhat olivat täysin käyttökuntoiset. Mutta on tosi kivan ja jämäkän tuntuiset nauhat.

EDIT kas, kuvakin on totuttuun tyyliin vähän tärähtänyt.

kyttyra - 11:46, 8.5.2012 » Business in the front, party in the back: [s]taka[/s]etukiekko on väärän värinen
FTFY