AMA: 1996 Hellas Pursuit

Joo tiedän että tästä rungosta on jo ama täällä, mut teen uuden koska a: haluun tehä, ja b: osat on vaihtunu aikalailla. Eli siis ostin tän jonkun aikaa sitten ja tähän päälle oli vedetty kauhee keltanen plastidippi ja eteen asennettu waldin kori!? etuenen oli vielä sillon spinergyn rev x eli tosi omituinen kombo. Noh kauneus on katsojan silmissä ja eihän sillä hemmetin spinergyn himmelillä uskalla edes ajaa täysiii. Joten se vaihtu tommosee vähä erillaiseen ja niin vaihtu tolppa satula sekä tankokin. Siistein juttuhan tässä on se että tällä on ilmeisesti (korjatkaa jos oon väärässä) oikeesti vedetty täysii sillon 96 olympialaisissa Stone mountainin velolla. Kivaa kesää kaikille! Törmäillään :sunglasses: :v:





Osalistaa

Runko: 1996 Hellas Pursuit
Keula: Orkkis
Ohjainlaakeri: Joku Tange
Tolppa: Easton Ec70
Stemuli: Joku Kiinalainen?
Tanko: Easton Monkey Lite
Gripit: Odi
Satula: Flite
Kammet: Campagnolo record 165mm
Keskiö: Campagnolo Centaur
Etuleipä: Campagnolo 50
Ketju: Joku kmc
Polkimet: Shimano M520 Lol
Takaratas: EAI 19
Kiekot: Edessä joku random konelaakeri ratanapa? / Mavic Openpro 32r. Takana Mack Superlight / kiinakuitu 20r.
Renkaat: Edessä Vittoria rubino pro 23mm Takana Gatorskin 25mm

29 Likes

Siisti pyörä myös livenä. En voi sanoo, että ajaisin sillä en pystyis tuohon ajoasentoon edes kipulääkkeissä!

Sivukuvassa on hyvää AMA-yritystä, mutta tausta sais olla rauhallisempi niin silmä lepäis.

3 Likes

Mummielest oon lukenu jonkun kreikkalaisen juttua että kaikki nää Hellakset ois ollu vaan harjoituspyörinä, myös pursuitit. Kisavetoihin oli sit jotkut hifimmät vehkeet, mitä ny Atlantasa nähtiin Corima Cougar, Tiemeyer vai oliko Yamaguchi GTt, Lasereita jne.

Eiks tääkin oo samaa Reiskan 531STtä eli vähän paksumpaa rata- ja retkipyöriin.

4 Likes

Joo huomaa kyllä et alaselkä kiittää :sweat_smile: ja kiitos vinkistä! Seuraavaa amaa varten sit :+1:

Jees! Kiitti tiedosta. On juu 531st putkea, mut silti aika uskomattoman kevyt tekele, onhan toi muutenkin aika pieni runko :grin:

Jos mulla olis pursuit, niin se olis kyl tällainen Hellas. Olmo mulla kerran oli, joten ei tartte enää testailla toista kertaa huhuh :fire::sweat_smile: Hemmetikseen siisti enivei! :heart:

1 Like

Kiitoksia!

Hieno on!

Vielä hienommin vedit tällä tossa reilu tunti sit Unioninkatu - Kaisaniemenkatua hirveetä kyytiä :smiley: Kerenny ees täysiitä huutaa kun olit jo horisontissa.

2 Likes

Hitsi en yhtää kyl huomannu :sweat_smile: piti kerranki kokeilla pystyyks tolla ajaa liikenteen seassa, näköjää pystyy :grin:

5 Likes

Näiden keulaputkessa oleva logo viittaisi 1991 Välimeren kisoihin. 1991 Mediterranean Games - Wikipedia

1 Like

Mitäpä se on tolla Monkey Lite tangolla leveyttä ja paljonko sulla on tossa gripeille ”suoraa putkea”. Haluisin kuitutangon 25,4mm clampilla, mut vaihtoehtoja on tosi köyhästi.

620mm pitkä, laitan vaik viestiä tosta suoran osuuden pituudesta ku pääsen himaa :v:

samaa stooria tais kertoa ateenalainen pyöräkauppiaani, että ajelivat esim. Trikalan puuvelolla näillä, kun Ateenassa tais puuttua moinen sillä hetkellä (tuli sit 2004 kisoihin uus hieno sisävelo)

Atlantan kisoissa käytettiin tällaisia Pursuit-pyöriä hyisss.

Jep näin se salettii on kyllä!

No siis mä sanoin et siellä käytettiin hifimpiä pyöriä, en hienompia :grin: Mut siis onhan toi GTn ysikuus Superbike älyttömän siisti, mutta myös älyttömän ruma.

1 Like

Suosittelisin slämmäämään stemmin tai jos tuntuu et tanko on silloin liian alhaalla ni vaihtais jonkun missä kulma ei oo noin agressiivinen. Oikeestaan ainoo asia mikä hiertää tässä pyörässä silmää.

Joo must tuntuu et mun alaselkä on samaa mieltä, pitää kyl kokeilla jotain muuta stemmiä.

Ergostem

5 Likes