All City Dropout/Volume Cutter

katotaan nyt menikö tää oikeaan paikkaan…

jokakelin pyörää tekis mieli ja kun rungosta ajattelin lähteä liikkeelle niin kyselisin nyt että oliskos kellään kokemusta tosta? näyttäis mahtuvan hyvänkokoista nakkia alle, barspinni onnistuu myös (jos ja kun haluun vielä joskus tappaa itseni) ja itseasiassa runko myös miellyttää silmää…

kommenttia jos on kokemusta kiitos!

ED-it: koska jossain verrattiin Cutteriin niin pannaanpas jatkokyssärit eli jos jollain kokemusta Cutterista (noi samat asiat tossa ylempänä tuntuu pätevän molempiin runkoihin) niin mielipidettä ja sitte jos jollain sattuis olemaan kokemusta MOLEMMISTA niin kumpi mahtaisi olla mieleisempi?

no niin. hyvä että tuli väsyneenä duunattua tää niin ei tullu tarkistettua ekaks että löytyykö aiheesta jo jotain kirjoittelua…
voisko kaikki Cutterin omistajat laittaa jotain kommenttia vehkeestään?

Omalla Cutterilla en ole vielä edes kymmentäkään metriä ajanut mutta hätäiset plussat ja miinukset:

• Halpa (tai edullinen, riippuu näkökulmasta)
  • Kivannäköinen
  • Ainakin itseäni miellyttävät kulmat, ei liian tirktark eikä liian tark
  • lyhyet dropoutit, eli menee halflink-kikkailuksi
  • taakse menee max 35 mm leveä nakki (V4)
  • tarvitsee parikseen Volumen haarukan, toisen samalla a-to-c mitalla olevan haarukan löytäminen tarpeeksi pitkällä kaulaputkella haastavaa

Lisäisin tuohon listaan vielä leader mordecain harkinnan alle.

Mordecai onkin sitten jo huomattavasti enemmän trikkipeli. Mid-BB keskiömuhvi, matalampi standover jne jne. Mut menee sitten leveätä nakkiakin. Listoille vois tietty sitten kelpuuttaa myös Volume Thrasherin.

eipä oo liian kallis toi mordecai ja harmaa sattuu viel miellyttämään silmääkin. voi olla kuitenkin että menee vähä turhan paljon temppupyörän puolelle, tarkoitus olis siis että pystyis ajamaan pientä lenkkiä myös…

TOSIN voihan sitä pitää kahtakin eri pyörää kahteen eri tarkoitukseen.

Entäs tämmönen pikkasen enemmä halvempi opiskelija-hintainen kuin Identiti?
tokiossa olis halpaa mutta onko hyvää?

Pohdin vähän samoilla mieliteoilla (luullakseni) rungon ostoa alkutalvesta. Enempi jokakelin kommuuttia kuin tirkkisessioita varten piti runko löytää, vaikka temput kesemmällä saattavatkin nousta agendalle. Eli sopivan herkkä geo, tarpeeksi tilaa talvinakeille sekä laadukas/kestävä ja modattava peli oli hakusessa.

Mordecai jäi täysverisempänä tirckkipelinä poies. Cuttereita on paljon ja ajajansa (käsittääkseni) kokonaisuuteen tyytyväisiä pl. em. ongelmat. Ajattelin vaihtoehtona myös tuota Identitin Personaa, mutta löysin palstalta lopulta tarpeisiini sopivan äNäSsän. Mitä ehdin kommentteja tuosta Identitistä lukea, niin ihan positiivisia tuntuivat - omia tarpeitani lähellä olevat - käyttökokemukset olevan. Laadusta, varsinkin rankemmassa käytössä oltiin hieman erimielisiä. Halvalla ei toki ikinä saa huippua.

Toisaalta jos haluat panostaa vähän enemmän ja päätät vetää yhdellä pyörällä ympäri vuoden, tirkit ja tarkit sekä jokapäiväiset kommuutit, niin yksi nousee väistämättä mieleeni: da G-whip (on muuten myynnissä tälläkin palstalla) :wink:

Jos ollaan sijoittamassa, niin samointein voi ostaa sen ultimate-höpöpyörän.

http://img691.imageshack.us/img691/657/dsc00226.jpg

http://img688.imageshack.us/img688/8799/dsc00227.jpg

ja tietenkin:

Tai steamrollerin, jos on järkevä.

…voisko näitä oOTeitä vähentää?

edit. toki rolleri oikeassa paikassa

Ai joo, “sori OT” unohtui.

Tsorppa mussukat.

ollaan hyvin samoilla linjoilla. ykköstarkoituksena pysyis kuitenkin se ajaminen, mutta kun tatsi kehittyy niin trikit tulee varmasti mukaan kuvioihin. ja ehdottomasti pakko mahtua isoa alle että voi myös talvella ajella. olen suht kevyt eli minkään maailman vahvimman rungon perässä en ole ja varmaan toi käyttökin on vähän eriasteista kuin niillä jotka pahoinpitelevät runkoa ammatikseen.

tää on rahoitussyistä varmaan koko kevään projekti tää kasaaminen. hintansa puolesta toi identiti vähän houkuttelis mutta toi geo on mulle toistaiseksi hepreaa eli mahtaako olla kuinka trick? pystyisikö joku kuvittelemaan itsensä ton geometrian omaavalla rungolla esim. 50km lenkille?

pannaan g-whip harkintaan myös, tarjoatko linkkiä kun en itse löytänyt sitä täältä?

FF - 16:11, 3.1.2011 » ykköstarkoituksena pysyis kuitenkin se ajaminen, mutta kun tatsi kehittyy niin trikit tulee varmasti mukaan kuvioihin. ja ehdottomasti pakko mahtua isoa alle että voi myös talvella ajella. olen suht kevyt eli minkään maailman vahvimman rungon perässä en ole ja varmaan toi käyttökin on vähän eriasteista kuin niillä jotka pahoinpitelevät runkoa ammatikseen.
Millaisia trikkejä on plääneissä?

Mongoosen Mauricekin näyttäis kestävän tollaset perussetit.

Sen verran vielä, että mulla on - ja oli tuota tirktarkkia kelaillessani - useampia zygiä. Viidenkympin lenkki, ympärivuotinen ajo, pieni kikkailu, peruskruisailu ym. alkaa olla jo melko vaativa nippu yhdellä kulkineella katettavaksi. (tags: steamroller, surly, steam, roller, overall, winter, appreciation jne. tirk?!)

Omalla kohdalla kyseessä oli enemmänkin kombo: vaihteeton talvikulkine, kesäinen kikkailu- sekä max. kymppikilsasen taittoon soveltuva peli - ja tuohon hahloon osuu monikin nykyrunko, geoltaan, rengastilaltaan ja materiaaleiltaan.

Identiti Personan geot löytyy täältä. Ehkä tolla oikeanlaisilla palikoilla vois kuvitella pidempääkin lenkkiä heittävänsä, mutta se ei todellakaan ole tuon kaavailtu ykkös- tai edes kakkoskäyttötarkoitus.

G-whippiä ois tarjolla puolestaan täällä.

^haaveilen ehkä noista, todellisuus tulee varmasti olemaan muuta.
sanotaanko että mun kohdalla autokolarikestävyys vois olla se tärkeämpi kriteeri.

Mä ajelin viime kesänä 70 lenkin cutterilla, hyvin pelitti. Mun mielestä sen geo toimii hyvin monessa käytössä (nyt talvipyöränä); suurin miinus on noi dropoutit josta Jii jo mainitsi.

no kyl mä ton halflinkin kestän. mieluummin laitan rahaa sellaseen minkä tiedän varmemmin sopivan kuin että sniiduilen ja lopputulemasta ei oo sitten varmuutta.
tuoltanäyttäis irtoavan runko vielä suht halpaan hintaan…

^tuolta HKI FGFS:n kaikki cutterit taitaa olla peräsin paitsi sopuli-Melasen eilinen ameriikan ostos. Cutterin omistajana en kuitenkaan suoraan suosittelisi sitä… Lyhyet dropoutit on oikeasti ärsyttävät, mutta tosiaan hanskattavissa kompromisseillä, emäputken reikä ei ole omiaan suomen suolaisiin talviin, standover height tuntuu todella isolta ja 35mm marathon winter ei pienellä heitolla mahdu pyörimäämn takahaarukassa.

pitääkin muistaa deletoida tämä postaus sit, kun oma cutterini menee myyntiin :slight_smile:

Olenko aivan väärässä paikassa, jos huomautan tähän väliin, että kun yrittää hommata pyörän joka sopisi vähän niinku melkein kaikkeen, lopputulos ei välttämättä ole lopulta hyvä oikein mihinkään?

se on kyl tärkeetä että nielee isoa kumia edestä ja takaa. ilmeisesti toi cutter on kuitenkin aikast hyvä… olisko vastaavalla geometrialla runkoa jolle kelpais taakse isompikin kumi?

Joku varmaan suuttuu kun ei mulla varsinaisesti ole kokemusta kyseisestä rungosta, mutta Volumella (joka on siis bmx-firma) ei varsinaisesti ole paras mahdollinen maine bmx piireissä. Laatu on vähän mitä sattuu ja Castillo (omistaja, tai ainakin ennen oli) tuntuu luovivan muotivirtausten perässä vähän liikaa palasten suunnittelun kärsiessä samalla. Itselläni on kokemusta parista Volume/Demolition (sama firma) bmx-palikasta ja en ole ollut varsinaisesti tyytyväinen.