Alkoholinkäyttö topikki

Kaivoin kirjastostani lähdeteoksen, luotan asiassa kirjatietoon koska en ole reseptiä kokeillut.

1 Like

huhhu aika tiukat reseptit. 7 kg marjoja ja sit viel lisäks viinihappoa? :grimacing:

laitoin nyt 2 kg marjoja, 5 kg sokeria, 20 litraa vettä ja tollee. entsyymit hiiva yms.

2 Likes

JAA oiskohan mahollista että 2019 päivätty viinisetti ei välttämättä enää sisällä kovin viriiliä hiivaa :::D:D:D:D:D:D

duunasin just vielä 6 eri samplea jossa oli erilämpöstä vettä, 33-41 celsiusta, siltä varalta että kuumemittarilla veden lämpötilan mittaaminen ois jostain selittämättömästä syystä epäluotettavaa, iskin panimosokeria ineen ja ykskään näytteistä ei näytä merkkejä siitä että yksikään hiivasolu tekis yhtään mitään. Ei voi muuta ku prismaan polkasta kai…

1 Like

kyl sitä pihlajanmarjaa ois voinu laittaa enemmän, ei siinä nyt oikeen hirveesti makua ollut. siis jos välttämättä haluaa starttaa vaarallisen, häpeällisen ja luotaantyöntävän käytöksen joka riskeeraa myös laskujen maksun erinäisistä syistä, estää koulussakäynnin koko viikoksi, aiheuttaa totaalista hävitystä ja kadotusta ja säälittäviä PTSD-breakdowneja.

Mut ehkä se pihlajanmarjan paska tai ainakin täysin mielenkiinnoton maku syvensi tätä rock bottomia sen verran että päätin lopulta lopettaa ryyppäämisen. Ei pysty enää. Mä melkeen oksensin kun kaadoin lopun viinin pois kun se haju vaan tulvahti ja mun kämppä haisee edelleen siltä kirotulta litkulta, mä en tiedä onko se vaan imeytynyt tohon muovilattiaan vai onko ne noi tekstiilit joita oon käyttäny kaikenlaisten enemmän tai vähemmän nestemäisten ainesten siivoamiseen.