Mulla on ESS:n Crossbow’n ja vastaaviin saman lafkan malleihin sopiva adapteri. Kuten vissiin @tune nkin laseissa, normaalin nenäsuojuksen tilalle tulee adapterille sopiva suojus, josta adapterin voi irroittaa (esim. lasien pesemistä varten). Noi Crossbow’t ovat muodikkaan modulaariset, eli nenäsuojuksen (ja siten myös adapterin) sekä sangat voi irroittaa helposti ja vaihtaa eri linsseihin. Toki siis saman sarjan vaihtolinsseihin, joita saa kaikissa sateenkaaren väreissä sitten.
Nyt en ole taas vähään aikaan ajanut adaptereilla ja vahvuuksilla, kun ilmankin pärjää, mutta noi ESS:n lasit kyllä jääneet ajolaseiksi, jotka on päivittäin päässä, ettei menee ötököitä öögaan.
Jätin myöhään perjantai-illalla Jawbreakerit Jämsän pimeisiin metsiin, enkä usko saavani niitä takaisin ehjänä enää. Pitäisi uudet hankkia ja periaatteessa voisi kokeilla jotain uutta mutta kun löytyy muutama ok-kuntoinen vaihtolinssi niin ei mallinvaihto oikein innosta. Onko kukan bongattu hyviä Jawbreaker diilejä viime aikoina? Ostin omat käytettynä viidellä kympillä joskus vuosia sitten ja linssejä on tullut ostettua kun on tullut halvalla vastaan. Ei kuitenkaan huvittaisi nyt maksaa 170€ noista Trail Prizm linsseillä…
Riippuu jonkin verran lasivalmistajasta. Esim. Bollella oli vain yksi insertti, joka toimi kaikkiin niihin laseihin, joihin sen ylipäätään sai, mutta ne taisi luopua inserttioptiosta kokonaan uusitun RX-systeeminsä myötä. Alballa on yksi insertti, joka käy kaikkiin muihin laseihin, paitsi Anvmaan. RP:llä on 5 erilaista adapteria 12 lasimalliin. Yhteensopivuustaulukko löytyy katalogin sivulta 39 ja inserttien kuvat sivulta 44. Osa on näppärämmin operoitavia, osa vähän vähemmän näppäriä.
onpas tarkat! Nää on nimittäin ehkä koskaan ekat rillit jotka oon ostanu sen perusteella mitä tarvin eikä mihin on varaa, ja huomaahan sen sitten.
toi linssien väri on semmonen että se nostaa vihreet ja punaset erityisen vivahteikkaina esiin. Vähän semmonen olo oli kuin Risto Räppääjä -leffassa ajais!
kun noi menee tolleen vähän naaman ympäri niin tuntui ajaessa kuin oisin ollut puoli metriä todellisuutta matalammalla. Jännä fiilis!
mulla on ollu vaa laseja jotka päässä oli todellisuutta korkeemmalla jotkut eagle vision golf lasit ainakin oli semmoset. näköjää voi toimia molempiin suuntiin!
Mulla on talvisin käytössä jotkut keltasävytteiset halpamuovilärpäkkeet pitämässä viimaa pois silmistä, mutta niiden ehdottomasti paras ominaisuus on just se sävytys, joka saa ankeimmalla, sysimustalla aamukommuutilla ympäristöön sellaisen auringonnousun kajastusta mukailevan hohteen. Siis ihan oikeet aurinkolasit.
OT:nä kiinnitiin huomioita siihen, kuinka kauas lasien yläreunasta/kulmakarvoista kypärän reuna jää. Sulla on aika iso siivu otsaa suojaamatta, jos toi on normaali kypärän asento.
Joo siis OT:llä meinasin just sitä, että kypärä on vähän turhan ylhäällä, ei sinällään liity laseihin. Oon jostain lukenu, että kypärän reunan ja kulmien väliin pitäs jäädä n. yksi sormenleveys.
Tää on kyllä niin hyvä kun töissä katon muksujen kypärien säätöjä aika paljon, ja sit itellä jää tommonen huomaamatta miten se menikään se että silmässä on roska tai hirsi -sitaatti!