Aiheena All-City

TL;DR: mm. rolleri- ja mash-lankojen hengessä postatkaa All-Citynne!

oon pitkään pohtinut tän langan alottamista. olkoonkin, että All-City on QBP:n brändi eikä osaa tehdä hyviä kasauksia markkinointimateriaalikseen, se on mum mielestä onnistunut vuosiensa varrella tuottamaan kiinnostavia, toimivia ja tyylikkäitä runkoja, jotka ansaisevat oman kaikukammionsa.

mun kiinteävälitteinen elämäntapani alkoi pitkällisen harkinnan tuloksena valikoituneen, foxcompista ostamani All-City Nature Boy Disc 58cm -polkupyörän tuloksena. tää ensirakkaus osaltaan selittää positiivista suhdettani tähän jokseenkin hankalasti innostuttavaan brändiin.

myöhemmin samainen jälleenmyyjä kiusasi kuukausia ja taas kuukausia edullisella hajakoolla kirkkaasta thunderdome-runkosetistä, jonka pitkän tuskailun jälkeen päädyin ostamaan (ja nyt kuulostaa siltä, että jatkuvasti ostelen uusia polkupyöriä, mutta nämä kaksi runkoa ovat ainoat uutena ostamani).

thunderdomen päivitin kokoa isompaan, kun vihdoin sellainen tuli myyntiin, mutta vääntynyttä nature boyta on edelleen ikävä ja siitä tämä aiheen avaus.

tervetuloa jakamaan mielipiteitä, ehkä jopa kokemuksiakin, All-City -polkupyöristä.

8 Likes

Ite ihastuin All-Cityihin jossain kohassa erittäinkin maanisesti. Mul on ollut machoman disc, mr pink, big block, thunderdome, ja log lady. Kaikista oon kyl tykännyt, mutta syystä tai toisesta jäljellä enää log lady, johon vasta tänä talvena alkanut kunnolla tutustumaan ja mr pink kasaamattomana odottamassa jotain, mitä en tiiä. Nature boyn cantiversioo oon enemmän tai vähemmän aktiivisesti pitkään etsinyt, mutta ei ole tullut vastaan.
Uudet all cityt ei ole enään niin kiinnostavia, levyt ja ihmeelliset emäputket ei oikein itelle nappaa yhtään.
Puolisolla on space horse cantiversio ollut vuosia ja tykkää edelleen. Keula siitä vaihtui nature boy kekeen, koska orkkis oli turhan löysän tuntuinen hänen makuunsa.
Kivoja pyöriä IMO!

Edit: oli mul toi airwolffiki :saluting_face:

2 Likes

Ns. vaihdepyörän tonttia mulla on pari vuotta edustanut Mr Pink, mikä on kyllä lajissaan tosi kiva. On Zonaa, vanhentuneita standardeja ja rengastilaa 35mm slikseille asti, rumankaunis maaliduuni… On ajettu maantietä, kevytrandoa, ryvetty mudassa jne. Kunnon hyvä pyörä.


Hetken kävi lisäksi Big Block siinä hienoimmassa laventelin värissä, mutta en jostain syystä saanut sitä koskaan kasattua. Ostaisin kyl takas koska vaan, eli O: Big Block 55 lavender!

10 Likes

Jaetaas kokemuksia, omakohtaisia. tykkään ulkonäöstä, hienompi ja sirompi surly totta vie.

Mulla oli big block ehkä vuoden, puoltoista. oli nopee pyörä ja aika mukavan tarkka ohjaus. periaattees tykkäsin, mut kaaduin sillä useamman kerran. en oikeen tiiä miks. Edeltävillä tai myöhemmillä pyörillä en oo samalla lailla kaatuillu. ehkä olin vaan huono, siinä omat kokemukset. cosmic stallion ja space horse nimien ja ulkonäön puolesta sellaiset että kiinnostaa.

kova!

tästä, ikävä kyllä, vaikee olla eri mieltä. levyt vielä menee, mut ei noi uudet rungot oo enää hetkeen sytyttäny.

Oih. Herättää omistamisen haluja tommonen mr pink.

O: mr pink ~56 kokoa.

Ostohommist, 52 nature boy canti kiinnostelee. Toki machocanti kans, mut se taitaa olla aika rare

1 Like

Mua taas kiinnostaa tuosta pykälän pienempi (46-49 cm), edelleen nimittäin harmittaa että skippasin aikoinaan Turussa myynnissä olleen värinsä vuoksi

Itelle kans All-City kolahtanu brändinä paremmin kuin Surly tai Salsa, vaikka mulla kaksi Surlyn pyörää nyt onkin. Ne tosin on kategoriaa, missä AC ei tarjoa mitään.

Jyd oli taannoin markkinoitu hyvin ja se myi ittensä mulle värityksellä ja 5-osaisella haarukalla. Tuli sillä ajettuakin ihan arkiajoja hinnasta huolimatta (Paulin jarrut…) ja itse asiassa ajoin ekan 200 kilsan brevetini tällä vekottimella, kun Wolverine oli vasta rakenteilla. Alkuvuodesta 2016 kuskasin tän etutarakalla esikoisemme äitiyspakkauksen kotiin.

Oli tosi mieluisa pyörä mutta ei sitä ole esineenä ollu ikävä, vähän kliseisesti pyörän selässä saadut muistot on ne tärkeämmät.

9 Likes

Hyvä topi. Pisimmät lenkit ja hauskimmat retket ja muut jutut oon kokenut All City -polkupyörien kanssa. Oon omistanut kaks eri Nature Boy Disciä (52 oli hieman liian pieni, vaihdoin 55:een). Nykyään tallissa on punainen Mr Pink ja Space Horsesta sekä levari- että cantiversiot. Kaikki koossa 55. Mr Pink ehkä liipaisimella, kun canti-hepalla voisi ajaa ihan samat maantielenkit aivan yhtä hitaasti, ja istuisi talvisin myös tuohon sisätraineriin nätisti.
Kaikki järkevät kuvat näistä on näköjään vain instagramin puolella, harmi.

Edit: löytyikin pari


Jos jossain kohtaa vastaan tulisi Big Block oikeassa koossa ja järkevällä hinnalla, en ehkä osaisi pidätellä itseäni. Kivoja pyöriähän nämä on.

8 Likes

Jydiin muuten sopi kivasti 50 milliä leveät 584-kehätkin reippaalla rengaskoolla. Tietenki hei hei vannejarruille mutta jalkajarru sopi tarkoitukseen.

6 Likes

tämän toteutumista odottelen edelleen…

Jaa kannatti sanoa ääneen, tää samainen taitaa sittenkin päätyä takaisin kotiin. :grin:

8 Likes

Kuva on mitä on mutta hemmetin hemmetti on hyvä laite. En näe syytä vaihtaa tätä mihinkään.

En malta odottaa kesää, kesäkiekot ja palikat odottelee laareissa.

5 Likes

Mikä (vuosi)malli?

Täällä myös vahvasti tullut All-Cityä fiilisteltyä vuosien mittaan. Big Block kävi hetken kääntymässä vuosina 2014-15, ja Nature Boy toimitti sen jälkeen menestyksellä useamman vuoden ei-maastopyörän virkaa. Sillä tulikin ajettua paljon ja kaikkea, hyviä aikoja ja reissuja.

Mr. Pink ja vannejarrullinen Space Horse ovat kiinnostaneet aina enemmän tai vähemmän vahvasti, ja ihan hyvin voisin kuvitella jomman kumman joskus hankkivani jos jostain sopivan kokoisena moinen vastaan tulla tupsahtaisi.

6 Likes

Itsellä kokemusta big blockista, joka oli kyl kiva ja nopean tuntuinen runko - sit kuitenkin ympärivuotiseen (duuni)käyttöön liian pienillä rengastiloilla omaan makuun. Musta runkona myös painavamman tuntuinen kuin rolleri tai ainakin niin koin itse. :man_shrugging:

Kreivin kokemuksen suuntaisesti vedin myös big blockilla elämäni pahimmat pedalstriket ja meinasin lentää sekä tangon yli että itäväylän ylittävän sillan kaiteeseen.

Muista tuotteista eniten kuumotellut JYD (jonka hankkimatta jättämistä kaduin stockin loputtua aika pitkään) sekä gorilla monsoon.

vuodesta en tiedä, mutta eikös tuo ole big block azure?

Juuh tuo azure on juurikin kyseessä. Nuo 32 vittoriat menee heittämällä ja tilaa olisi vielä jos ei olisi slämmätty takakiekko. Kiva metallihile maali mutta melko volvofaija maaliduuni toi on.

1 Like

Ai tämän?

Tankona nykyisin normaalimman näköinen lyhyen ulottuman droppi ja jarrukahvoina originaalit Tektrot. Löytyy myös alkuperäiset kiekot Surlyn Ultra new hubeilla, mutta takakiekko vaatii rihtausta/pinnojen vaihtoa. Seinällä tuo roikkuu, eli hmm.

2 Likes