Aheadsetin tähtimutterin asennus emäputkeen?

Mien käpy pois???
Vai lyödäänkö vaan alas tietä pois jos haluan vaihtaa sellasen semmin joka tulee putken sisään?

^öö vat? Kierteellinen stemmi kierteettömään haarukkaan? Ja sit opettelemaan.

Oisit vaan Toni poistanu sen vanhan kävyn ensin. Jos nyt tarviit ne jossain vaiheessa sieltä pois, ni onkin hieman enempi töitä.
No harvemmin noihin poistohommiin kyllä joutuu.

Poistamiseen on kaks ensisijaista vaihtoehtoa.

  • hakata se kaulaputken läpi alakautta pihalle
  • porata kävyn keskusta läpi, jolloin jäljelle jää kaksi irrallista siipiveikkoa, jotka lähtee helposti pois

en keksiny mitään tarpeeks pitkää pötköö, jolla ois voinu sen läimiä läpi asti. toivotaan, et nyt homma on kuosissa ja naksunnat poissa. ehkä pitäis käydä koeajolla ennen tositoimia. Onhan huomenna keskiviikko…

^öö vat? Kierteellinen stemmi kierteettömään haarukkaan? Ja sit opettelemaan.

täytyy opiskella… into aina välillä niin kova et aivot ei pysy mukana…

Tämä on myöhässä, kun tulin juuri reissusta; mutta Kalliosta löytyy tähtimutterin asennustyökalu lainaan, jos tulee vielä tarvetta. On aika kätevä apu.

Hiphei,

Meikä kiristeli tuota pulttia käpyyn kiinni ja huomasin, ettei pultti kiristy täysin vaan jatkaa pyörimistään hamaan loppuun asti. Vissiinkin kierteet mennyt? Melko kireälle sain, mutta mitään stoppia siihen hommaan ei tullut. Lieneekö tästä suurempaa haittaa vai onko edessä kävyn uusiminen? Ei tuo liene paha homma. Tattista.

Ohjainlaakeri ei pysy välttämättä säädöissä, jos kierteet menny kävystä. Voihan se olla, että käpy myös luistaa ylöspäin, tai kierreinsertti pyörii kävyssä. Uusiminen ei paha homma, lyöt vaan vanhan kävyn syvemmälle tai suositeltavimmin kokonaan läpi ja uusi perään (E: no tuolla aiemminhan oli jo poistamista neuvottu vaikka kuinka).

^^ Kyseessä on varmaan se Steamrollerissa tullut käpy? En törmännyt koskaan samaan ongelmaan, vaikka sen joskus varovasti ylikireällekin kiristin sen laakerin naksumista ihmetellessäni. Olikohan siinä kävyn keskellä erillinen se kierteellinen osa, johon pultti kiristyy (en tiedä, mistä tämä tuli mieleeni)? Mietin vain, että jos on, olisiko sen kiinnitys falskannut itse kävystä kun kierteiden hajoaminen tuntuu jotenkin epätodennäköiseltä omien kokemusten perusteella. Tai jos pultti on eri kierteillä. Itse korjauisin lyömällä vanhan kävyn ulos ja uuden sisään.

Joo, sama käpy. Hommasin siihen uuden pultin ja kierteet natsas ihan hyvin, mutta ei kiristy loppuun saakka. Lyön jollain putken pätkällä ton vanhan ulos ja uuden sisään. Saa homman kerralla kuntoon.

Ei muuten kuulu sitä naksumista ollenkaan Mikko! Laitoin kaikki palaset kiinni ja pyörittelin, enkä huomannut mitään. Katotaan sitten jos ajossa jotain kuuluu. Pitää heittää vielä uudet rasvat sinne kaulaputken hoodeille. Dekalssit sai kans kyytiä.

Onnistuin itsekin joskus irrottamaan kävystä sen kierreosan. Uutta vaan perään. Tosin olen jotenkin mieltynyt noihin expandereihin.

Kaks yleisintä syytä tuohon lipsumiseen on että kierreinsertti pyörii kävyn sisällä. Sen monesti huomaa, kun katsoo tarkemmin sitä insertin ja kävyn levyn liitoskohtaa.
Toinen syy on että itse käpy luistaa kaulaputkessa. Tapahtuu helpommin etenkin teräksisten kaulaputkien kanssa, kun kävyn reunat eivät pureudu kaulaputkeen.

Ai niin, ja jos on teräksisestä kaupaputkesta kyse eikä käpy meinaa pureutua, niin kannattaa jättää ne vassujen tunkeminen sinne kaulaputken sisäpuolelle ja kävyn osalta väliin.

Noni nyt on tääki sitten tehty: käpy yläkautta pihalle. Hommahan kävi aika vahingossa kun yritin tuota vähän taas kiristellä ja huomasin, että se käpy nousee sieltä. Kiristelin sitten hieman lisää ja sieltähän se mukavasti tuli. Oli toisen puolen siivet hyvinkin jengalla ja toisen puolen melko suorat, eli näköjään vaan niin vinossa tuolla ettei ollut ottanut kunnolla kiinni.

Uutta matoa koukkuun.

Jos käpy alkaa tuntumaan jo nähdyltä jutulta niin headlockit on aika toimintavarmoja, tuttuja ainakin maastopyöräpuolelta.

http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Original/567.jpg

mika - 16:38, 3.3.2011 »

Toinen syy on että itse käpy luistaa kaulaputkessa. Tapahtuu helpommin etenkin teräksisten kaulaputkien kanssa, kun kävyn reunat eivät pureudu kaulaputkeen.

Laitoin uudet vaseliinit Gangstan ohjainlaakeriin ja tämän jälkeen en sitten saanutkaan enää stemmiä kiristettyä ko. ilmiön takia. Vaihdoin kävyn ja ajattelin, että asia korjaantuisi sillä mutta eipä auttanut. Vinkkejä?

yks vinkkihän on tuossa edellisessä viestissä.

Jos nyt ymmärsin tuon headlockin toimintaperiaatteen niin eikös mun etujarru estä tuon käytön?

Totta. Ne kuitukeulaan tulevat ei taida toimia teräksen kans.

^^ ajatko mieluummin ohjainlaakeri löysällä vai ilman etujarrua?

Joku tälläinen voisi toimia

Hope Head Doctor