26' er,postaa oma kulkineesi,vinkit,spec's yms

Periscopa!

Lynxin omistajana tää on mun lempparipyörä foorumilla.

Pidän tästä uudesta estetiikasta

Aikamoista, upeita kamppeita.

2 Likes

—VAIHDEVAROITUS—

Tässä mun trusty 26er steed. Menis muuten varmaan tonne höpöcross-lankaan mut etupakkari puuttuu.


Amerikan markkinoille tehty Schwinn Impact 80-luvun lopusta. Myyjä tiesi kertoa että alkuperäinen omistaja on tuonut tän Suomeen mukanaan lennolla. Löytyy ns. “lawyer tabs” ym.

Plussaa: erittäin kiva, rento ajoasento tuolla 70-luvun nuorisopyörän tangolla, ohjautuu nätisti. Vaihteet edessä kitkalla, takana indeksoitu. Vaihdoin kolhot muoviset Dia Compe cantit Alhongan v-jarruihin.

Miinusta: painavan ja hitaan tuntuinen. En tykkää Biopace-rattaista enkä tuosta penkistä (note to self: älä lukitse pyörää ulos jos siinä on a. Brooks ja/tai b. satulatolpan qr clamppi)

Oon täs arponut koitanko laittaa tähän kevyemmin rullaavaa rengasta ym. päivitystä vai kasaanko sopivan kandidaatin löydyttyä kokonaan uuden kulkupelin

4 Likes

Ehkä se ois vääryys laittaa tää liian ATB speksiin, nautitaan kerrankin! Nää Gravelkingit vähän jännitti mutta pakko sanoa että ero 20v vanhoihin mutakumeihin on aika iso ja ulkonäkökin miellyttää… Vielä pitäs saada jarrut toimii kunnolla (KoolStopit STX RC pidikkeissä ulvoo huolella, pitänee viilata pinta auki) ja ehkä miettii kirkasta tolppaa… satulaosasto on muutenkin aika härö mut yolo. Huomatkaa myös Cateye halogen ajovalo :stuck_out_tongue:

Hauskaahan tässä on se, ettei tää ole erityisesti mikään kovin kummoinen aihio, lokareille on paikat edessä ja takana, osat suht käppää jne. Silti hienoja yksityiskohtia, kevyt (n. 10kg) ja nopea ja hauska ajaa. Perinteinen budjettiprojekti siis…

edit. kuvaan tulikin näköjään aika mielenkiintoinen näkemys välityksestä / ketjulinjasta

19 Likes

mul oli tälläne ysärillä

ja f-91w

ja bula-hattu

ja moonbootsit

ja salihousut

ja toivoa

4 Likes

Mulla oli Sigma Sport BC 300
ja nappiverkkarit
ja kuulapyssy

Sit joku pakollinen pyöräkuva. Ajelin tolla 90 km lenkin viime kesänä. Polkuja, soraa ja loppu maantietä. Nytpähän ainakin osaa pysyä Necon kampilaakereista erossa. Kyllä sen verran vitutti kuunnella sitä naksumista ne viimeset vajaa 40 km. Ja oli vielä se “parempi” malli alumiinikupeilla. Täyttä paskaa, niinku kaikki nykyään.

11 Likes

joskus sininen onkin se nopein väri

Pikkuhiljaa alkaa muodostumaan. Jostain pakko löytää sopiva 200x57 iskari. Loput osat taitaa itseltäni jo löytyä.

9 Likes

Joku kyseli jossain topikissa Marin murinwoods vaihdevipuja?
Joko löytyi?

Ei lie 190x5X (varmaan alle 55mm) tois mitään iloa? Yks Manitou Radium -ilmakeppi löytys ilman päätyholkkeja.


Arvostele mun ohjaamo

8 Likes

klunkkeri meni hyvään kotiin!!

Tartsin kiinnitys on patentti.
Pyörä on kiva.

13 Likes

Työmatka-kauppakassi piti olla ”budjettipyörä” mut pysyykö ne ikinä budjetissaan…?

8 Likes

Mikä tolppa?

sissos, onhan tuolla satulaputken sisällä tarpeeks tolppaa :smiley:

On siel onneks vaikkei silt näytä :grinning:

1 Like

orkkis? Zoom Lightweight, sekin on kiva