26' er,postaa oma kulkineesi,vinkit,spec's yms

Todella kova!!!

No niin, oli vartti aikaa mallailla hiilari/alustemmiä ja hiilaritankoo paikalleen. Ei ollukkaan niin paljoo hyväkuntosia ysäripalikoita partsbinissä ku muistelin joten tulkoon tällanen sekasikiö nyt alkajaisiks. Löyty hyväkuntoset XT M737 triplakammet ja vaihtajat, ne on tulossa, ehkä LX M560 vai mitkä ne nyt onkaan cantit koska niitä löytyy joku neljä paria laatikosta :smiley: ja ehkä mallailen viel kirkasta Deore DX tolppaa. Vähän parempi kuva tossa nyt alkajaisiks. On kyl ihQ.

37 Likes

Kyl tähän kohtaa vois melkeen lukita topikin. Aibam törkeen hieno.

3 Likes

Värit kyllä todella kohdallaan!
Ja nyt ei todellakaan mitään Kalloy tai M590 vaan kunnon vanhaa. Sano jos tarviit toverin partsbinistä jottain niin katotaan homma kuntoon!

1 Like

Ai hitto noi Micken kumit on hyvät. Tehtäispä vielä. Ja niitä ruskeita tanwallilla ai että

On Khyl kova. PM jos PD-M636 kiinnostaa. (Mun myyntitopissa on muistaakseni kuvakin, mutta en keksi mistä löydän listan omista topangeistani.)

Mites paljon noissa ysärimaastureiden ohjainlaakereissa on variaatiota? Olis ysärin alun Nishiki Barbarian (voi olla, että oli sen ajan terminologialla myös ATB, en oo varma), jossa on pykälöitynyt, kulunut kuppi. Voiko vain sokkona ostaa riittävän matalan 1"-ohjainlaakeriston, vai pitääkö miettiä jotain kierrestandardeja, viisto-/suoria kuppeja tms?

Ei tarvii ihmeemmin miettiä ja hakisin Töölön Pyörästä konelaakeroidun Tangen.

Tommosta yhtä roller bearing (siis semmosta kartiomaista) -laakeristoa kattelin myyntipalstalta. Mutta hyvä muistutus Töölön Pyörästä, niillähän on varmaan tämmöset ihan hyvin hallussa.

Osassa on 1 1/8” ns. Kävytön ahead. En oo löytänyt standardille nimeä, Enkä oo saanu noita koskaan kunnolla kiristettyä.

Ainakin tossa mun härvelissä on 32-millinen mutteri, mikä internetin mukaan kai viittaisi tuumaiseen.

Juu näissä mistä puhuin ei ole muttereita. Ei siis kierteistä keulaa.

Tarkoitatko kenties tota diatechin ohjainlaakeria?

Oon ite heittäny ton muovisen capin roskiin ja sitten käyttäny ihan normi käpyä ja topcappia, kun se laakerin klappaus on käynyt liikaa hermoon.

Joo tällainen juuri. Ilman käpyä käytettynä.

Estetiikka on karannu vähän eri suuntaan kun oli alunperin tarkoitus, mutta hyvä kaupunkipyörä toi on.

19 Likes

menevä peli!
muistutatko vielä mikä runko on kyseessä? oletan että levarimountit jälkiasennettu? ja onko tarakkakin omaa käsialaa/ei kaupallinen tuotos?

Kuwahara lynx, olikohan vuodelta 92 tms. Levarikorvakkeet on jälkikäteen lisätty ja tarakka tosiaan omaa tuotantoa.

2 Likes

Periscopa!

Lynxin omistajana tää on mun lempparipyörä foorumilla.

Pidän tästä uudesta estetiikasta